Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mengpaneel aansluiten op laptop: zonder versterker?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo, vraagje:
Ik heb een laptop & een klein mengpaneel en wil die op elkaar aansluiten.
Ingang/uitgang is tulip en die heb ik niet op mijn pc.
Hoe realiseer ik het, en kan dat zonder versterker?
 

Inviato Thu 05 Nov 09 @ 10:33 am
erbicomHome userMember since 2006
Wat wil je er precies mee doen? Is het de bedoeling dat je verschillende signalen IN je laptop brengt, of wil je het geluid van je laptop via het mengpaneel laten lopen? In ieder geval kun je kabels kopen van mini-jack naar tulp/tulp (stereo dus) Kosten een paar euro bij de elektronicaboer of zelfs bouwmarkt. zie ook http://images.modparts.be/10540.jpg
 

Inviato Thu 05 Nov 09 @ 1:40 pm
Ik wil ermee mixen (mp3s dus)
 

Inviato Fri 06 Nov 09 @ 7:15 am
erbicomHome userMember since 2006
Hmm.. beetje zuinige info. Je wilt dus VDJ gebruiken om mp3's te draaien en via het mengpaneel moet het te horen zijn? Ten eerste komt uit je mengpaneel een zwak signaal, je kunt daar in ieder geval geen grote luidsprekerboxen direct op aansluiten. Je zal NA het mengpaneel dan een versterker moeten aansluiten en daarop dan de boxen. Maar ik neem aan dat je het geluid van de decks met de schuiven van het mengpaneel wilt regelen? Of gebruik je de schuiven van VDJ? In het eerste geval zal je een geluidskaart moeten hebben die minimaal 5.1 ondersteund waarbij je het geluid van deck 1 b.v. over de front-speakers laat lopen en het geluid van deck 2 over de rear-speakers van de geluidskaart. De uitgangen van de geluidskaart verbind je dan met de kabels uit mijn vorige post met het mengpaneel. Of je moet werken met twee geluidskaarten waarbij je de uitgangen van de geluidskaarten verbindt met de ingangen van het mengpaneel.
Maar geef eens wat meer/betere info. Wat voor mengpaneel, wat voor geluidskaart enz.
 

Inviato Fri 06 Nov 09 @ 8:44 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Erbicom gaf het al aan: Die geluidskaart zal van dusdanige kwaliteit moeten zijn dat je twee signalen kunt uitsturen, waarvan dus de ene loopt naar "schuif 1" van je mengpaneel én het andere signaal naar "schuif 2".
Wanneer je een mindere geluidskaart hebt, die dat dus niet kan, kun je een externe geluidskaart aansluiten via een USB aansluiting op je laptop. In het verleden heb ik dat bv. ook zelf gedaan toen ik nog met BPM Studio werkte.

Wanneer je aangeeft dat je géén tulpaansluiting op je laptop hebt, vertel je niets nieuws; Ik ben er nog géén tegengekomen die dat wel heeft.... In dat geval koop je twee verloopjes (je wilt namelijk twee signalen uitsturen naar je mengpaneel) van minijack (kleine koptelefoon plug) naar 2 tulpaansluitingen. Die kun je kopen bij elke beetje elektronica zaak tot wel 10 meter lang.

Kortom:
Zoek uit of de geluidskaart van je laptop 2 signalen kan uitsturen (zoals Erbicom aangaf).
Indien deze dat niet kan: Koop een externe USB geluidskaart, bv. een Maya EX5 van Audiotrak (die heb ik namelijk)

Succes en houd ons op de hoogte !
 

Inviato Thu 19 Nov 09 @ 3:17 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)