Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Faderstart met VDJ - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

weet iemand of dit mogelijk is?
 

Inviato Sun 28 Feb 10 @ 3:37 pm
Ik ben bang van niet. Ik heb het optie-menu nog eens een keer binnenstebuiten gekeerd maar kom het niet tegen.
 

Inviato Sun 28 Feb 10 @ 8:30 pm
is wel mogelijk, mijn ns7 heeft hiervoor een schakelaar zitten aan de voorkant en het werkt.
als je beide kanalen op fader start zet en je schuift de crossfader heen en weer gaan de decks om de beurt draaien en stoppen.

in de mapper van de ns7 staat FADER_START en bij de actie staat down ? fader_start on : fader_start off
het lijkt dus op een schakelstand die je een toests kan geven

succes
 

Inviato Mon 01 Mar 10 @ 2:21 am
OK. Die had ik kunnen verwachten..... ;-)
De NS7 is een alles in 1-unit. Omdat vanwege de USB-koppeling de unit ook als controller werkt worden je crossfader-bewegingen ook gezien door VDJ. Dan zou je er gemakshalve van uit mogen gaan dat je op elke controller een faderstart zou moeten kunnen hebben. Mijn antwoord (wat kort door de bocht....) was gebaseerd op het feit dat er geen voorziening is op je laptop of geluidkaart om de startschakelaars in de crossfader te "lezen".
Ik weet dat er skins zijn waarin de crossfader met de muis kan worden geschoven en faderstart daarin verwerkt kan worden. Ik kon ze alleen niet vinden en in het config-menu vind ik er niets over terug.
Een sneltoets maken lijkt me geen optie, omdat dit een "aan-uit"-functie wordt. Je wilt waarschijnlijk toch een geleidelijke overgang kunnen maken, en daarvoor moet de fader naar elke willekeurige positie geschoven kunnen worden. Ook moet de startfunctie in de eerste mm'ers van de beweging zijn taak kunnen doen.
Zit ik er naast, hoor ik dat graag. Learning all the time.....
 

Inviato Mon 01 Mar 10 @ 12:57 pm
hoi martin,

de aan/uit functie is juist wat je wel wilt hebben, fader start zorgt alleen dat je deck begint te spelen op het moment dat je de crossfader verschuift.
het enige dat fader start dus doet is op play drukken op het moment dat de crossfader beweegt. deze functie ( op de crossfader) zet je aan of uit. net als dat je bij een pioneer djm 800 hiervoor een schakelaar hebt. nu moet je die schakelaar echter softwarematig zien.
je kan dus iedere toets van je toetsenbord of desnoods je muis gebruiken om de fader start aan of uit te zetten. de soepele overgang of snelle overgang is afhankelijk van de curve van je crossfader. met andere woorden, hoe snel de crossfader staat ingesteld om over te stappen naar het andere deck. dit kan je instellen bij de opties.
bij de standaard skin van VDJ kan de crossfader al met de muis bediend worden. fader start zal je zelf nog moeten toewijzen.
als je dit hebt gedaan kan je zelfs met de muis de crossfader bedienen en je deck zal dan automatisch gaan spelen.
een kwestie van mappen (hoewel je daarvoor niet bij mij moet zijn)
 

Inviato Mon 01 Mar 10 @ 1:30 pm
Yep, je hebt helemaal gelijk.
Zoals eerder gemeld heb ik ook een D2 Director van Numark, die dus daadwerkelijk door de crossfader gestart wordt. Dat zorgt dat je wat eenzijdig gaat denken. Ik heb dus ook gekeken wat ik kon doen met faderstart in VDJ, maar omdat ik een DMC2 als controller gebruik, heb ik dat opgegeven. Die heeft geen crossfader, kan niet aangestuurd worden door de mixer, dus einde oefening.
Toch maar eens verder kijken hoewel ik het waarschijnlijk niet de makkelijkste optie ga vinden. De play-knop op de controller doet dan (lijkt mij) hetzelfde.
 

Inviato Mon 01 Mar 10 @ 5:28 pm
 

Inviato Tue 02 Mar 10 @ 6:05 am
:-D En een reservefader....
 

Inviato Tue 02 Mar 10 @ 12:28 pm
tja dat wel,

maar die is te vervangen, kan je zelfs zelf doen.
 

Inviato Tue 02 Mar 10 @ 1:59 pm
hoi,,

hoe moet je faderstart activeren
ik heb alles al doorgezocht en bij effecten staat
het ook niet
dus ik wil da graag invoege want nu speelt het telkens
maar plate af op 1 player

bedankt
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 9:30 am
dit staat aangegeven in post 3

in de mapper van de ns7 staat FADER_START en bij de actie staat down ? fader_start on : fader_start off
het lijkt dus op een schakelstand die je een toests kan geven
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 10:06 am
ik heb vdj 6
maar ik zie nergens fader start staan
ja i kzie wel in een lijstje bij mappers
ma alleen bij see also
maar ik zie ze verder der nie bij
in staan

bedankt
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 10:56 am
Wat voor controller gebruik je?
Zou je, als je antwoord geeft, meteen je Serial Number willen invullen bij Modify My Profile hier bovenaan de pagina? Dat heb je gekregen toen je VDJ6 kocht.
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 11:19 am
ik heb t al een tijdje
en ik ben die nummer kwijt geraakt
echt enorm klote
want ik kan nu niks

ik heb hem der op gezet en
ben kwijt geraakt wegens verbouwing

dus die kan ik nie toevoegen

ik heb het gewoon voor op m'n laptop
en het heeft der wel ofgestaan
ma ik heb x iets veranderd en kan nu nie meer terug vinde

echt super kloote
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 11:23 am
Hoe heb je VDJ6 gekocht? Dat heb ik nodig om je de goede kant op te sturen.
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 11:49 am
via ineternet

want ik weet me god nie
hoe ik da moet invoege omdat
dat te kunnen krijge da die auto
na andere plaat gaat
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 1:06 pm
Heb de mijne via internet gekocht. En dan wordt je Serial Number automatisch ingevoegd. Ik hoefde het dus niet in te vullen. Heb je het hier op de site gekocht (je kunt VDJ nergens anders kopen....), dan kun je via Help/Support hier boven aan de pagina een ticket aanmaken met zoveel mogelijk informatie waaruit blijkt dat je het hier ook gekocht hebt. Heb je dan je nummer, dan vul je dat in zoals ik eerder heb aangegeven en gaan we je helpen met je vraag.
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 1:34 pm
schotsman wrote :
want ik weet me god nie
hoe ik da moet invoege omdat
dat te kunnen krijge da die auto
na andere plaat gaat


Het onderwijs is ook niet meer wat het vroeger was ..................
 

Inviato Wed 15 Sep 10 @ 5:41 pm
ja, maar je moet niet vergeten dat hij uit schotland komt :)
 

Inviato Thu 16 Sep 10 @ 1:08 am
Kom op! Een kapot toetsenbord is echt geen pretje.....
 

Inviato Thu 16 Sep 10 @ 11:48 am
91%