Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Muziek om mee te mixen - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Beste mensen,

Ik heb nog niet zo lang geleden de trail van virtual DJ gedownload als test. Ben namelijk van plan voor Kerstmis een hardware te vragen (dacht aan een hercules mk4?) en ik ben dus met de software beginnen spelen. Heb zo mijn remixje gemaakt op "Taio Cruz - Dynamite" en dan vooral met de effecten gespeeld maar nog niet echt gemixt. Nu de vraag, ik ben echt een noob op het vlak van dj muziek maar ik zou graag op feestjes willen gaan draaien, dus zouden julliee me een lijst met goede nummers kunne geven waarmee ik aan de slag kan om zelf een mix te fabriceren?

Alvast bedankt,

Vincent
 

Inviato Mon 30 Aug 10 @ 10:31 am
Beste Vincent,

dit is een vraag die zo'n beetje elke maand wel een keer terug komt. En het antwoord blijft hetzelfde: Daar kunnen we je niet mee helpen.
Tenzij je Tiesto, Armin van Buuren, Ferry Corsten enz. heet (en die draaien wat zij willen, het publiek vindt dat allemaal geweldig) zul je door ervaring (lees: publiek "lezen") op de avond zelf moeten proberen wat mensen leuk vinden en daarop moeten reageren. Je kunt met een " top-40" setje de hemel ingeprezen worden op de ene gig en afgeschoten worden op de andere.
Beginnen, oefenen, ervaring opdoen en zorgen voor gevarieerde muziek (tenzij je een "thema-DJ" bent/wordt die alleen in te huren is voor een specifiek genre)

Succes,
Martin.
 

Inviato Mon 30 Aug 10 @ 11:33 am
Maar kan er echt niemand iets of wat van house beatjes posten? want ik heb echt geen flauw idee hoe al die house liedjes heten en ik wil een beetje in het dj- en housewereldje rollen, maar dan moet ik wel iets van muziek hebben om mee te mixen, iets waar niet al te veel test op staat.

Iemand een idee?

EDIT: laat me het anders vragen, kunnen julliee hier enkele nummers posten uit julliee collectie, diegene waarmee julliee vette mixen maken ofzo? als iedereen er 10 verschillende post dan heb ik er al veel he?
 

Inviato Mon 30 Aug 10 @ 11:37 am
nummers posten doen we hier niet, dat is niet correct.

om te leren mixen is het handig om met "simpele" muziek te beginnen, zoals dance of hardstyle of dat soort muziek.

kijk bijvoorbeeld eens op deze site http://www.dance-tunes.com/

hier staat een hele reeks aan nummers die nu polulair zijn.

zorg dat je altijd aan nummers komt die gemaakt zijn om te mixen, dus geen radio edits, maar de original mix bijvoorbeeld.

die hebben een lang aanlooptijd en aflooptijd. met andere woorden de eerst 55 seconde en de laatste 55 seconde hoor je enkel maar boem boem boem, mix de afloop van de ene aan de aanloop van de andere en je bent onderweg. verder is het een kwestie van oefenen en creatiever worden.


succes
 

Inviato Mon 30 Aug 10 @ 1:29 pm
Heey waterreus, heel erg bedankt voor die site, nu ben ik al een heeeeel eindje verder. Kan die liedjes nu nog wel niet downloaden want heb nu geen onbeperkt internet :s

echt enorm bedant!!

als iemand nog goede sites weet, let me know?

EDIT: Man ik heb enkele songs gedownload maar ze klinken echt als shit, ik kan er geen 2 vinden die goed bij elkaar passen :s

iemand tips? veel oefenen zeker?
 

Inviato Mon 30 Aug 10 @ 2:23 pm
dj V1nc3nt wrote :
veel oefenen zeker?




inderdaad

 

Inviato Tue 31 Aug 10 @ 4:16 am
Pff ik probeer verschillende liedjes te mixen maar ik kom maar niet tot 2 liedjes die goed passen, het is echt crappy wat ik door men boxen hoor :s kan er echt niemand me 2 liedjes zeggen die goed op elkaar inspelen?
 

Inviato Tue 31 Aug 10 @ 8:34 am
Uit je opmerkingen maak ik op dat je van de basis van het DJ spelen nog niets begrijpt. Je zult moeten begrijpen hoe een nummer in elkaar zit: Maten, Beats per Minute (BPM), intro's (en wil je het echt goed doen: harmonischen) en wat zo bij elkaar past.
Lees je hier eens in. (is wel in het engels)
DJ in Norway heeft uitgebreid uitgelegd wat de basisideën van het draaien zijn.

Ik hoop dat je er verder mee komt.

Succes,
Martin.
 

Inviato Tue 31 Aug 10 @ 11:35 am
Als je goed oefend kan je bijna elk liedje wel aan elkaar mixen
 

Inviato Tue 15 Mar 11 @ 2:09 am
heey:D

Sinds Kort ben ik geinterreseerd in muziek remixen

Ik wil het zelf graag ook doen maar ik weet niet wel progamma het beste is (en Gratis)

Kunnen jullie mij hier bij helpen???

Gr..
 

Inviato Tue 05 Apr 11 @ 10:32 am
Virtual DJ is uiteraard het beste programma - geschikt voor amateurs en professionals.
Je kunt hierboven bij download de Home Version gratis downloaden.
Alleen is dat natuurlijk geen volledige versie. Deze versie is gemaakt om jou de gelegeheid te geven het programma te leren kennen om daarna tot aankoop over te gaan.


Off topic @ Bas & Martin, het zit er weer op. Vrijdagochtend vroeg weg, vrijdagavond al in Amsterdam en dan Barcelona.

 

Inviato Thu 07 Apr 11 @ 11:09 am
[Off topic continues:] Bofferd. Hoop dat je uitgerust bent ;) Zit vrijdagavond in het theater (niet voor de ontspanning, mag weer aan het werk, 3 Weekenden), anders had ik even komen zwaaien.... ;)
 

Inviato Thu 07 Apr 11 @ 6:22 pm
[Off topic continues even more:]kijk dat is lekker, stap je nog uit op de poldergrond of schiet je direct door naar het zuiden?
Veel plezier weer dit seizoen.
 

Inviato Fri 08 Apr 11 @ 7:48 am
(off topic is gonna be a new topic)
We zijn er al - in Calella. Uitstappen op de poldergrond zit er niet in. We hebben in het gunstigste geval 2 uur om over te stappen naar Barcelona, incl. paspoortcontrolle en security check. Deze keer ging het goed - als er een storm boven China is zoals vorig jaar, moet-ie over India vliegen en wordt een 14-plus-uur vlucht ipv 13-rond. Dan wordt 't rennen door de priority line!
 

Inviato Fri 08 Apr 11 @ 7:14 pm
@ Dj V1nc3ent:

Als je muziek downloadt - kies bij voorkeur MP3's van goede kwaliteit. Degene die ik gebruik zijn er allemaal van tenminste 320 kbps.

Kijk ook eens regelmatig naar de site www.ultratop.be daar vind je de Belgische top 30 terug en kan je ofwel een stukje luisteren of er staat een Youtube link bij.

Je vind er ook charts van andere landen terug.

Groeten MadTheus.

 

Inviato Sun 20 Nov 11 @ 9:07 pm
Elize_JHome userMember since 2011
Voor leuke muziek waar ik zelf meestal niet op zou zijn gekomen kijk ik altijd op 8tracks, dan kan je zelf een playlist kiezen die iemand heeft samengesteld en er staan vaak veel nieuwe en leuke tracks op om mee te mixen!
misschien hebben jullie er wat aan

Groetjes, Elize

______________________
Stackers
 

Inviato Mon 21 Nov 11 @ 4:35 am
Datum....
 

Inviato Mon 21 Nov 11 @ 11:41 am
Martin FourS wrote :
Datum....



Misschien iets voor bax-shop nl?



 

Inviato Mon 21 Nov 11 @ 6:15 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
doe maar 1 bril met date controller
 

Inviato Tue 22 Nov 11 @ 6:06 pm
Ik kan maar 30 secs draaien, hoe komt dat?
 

Inviato Tue 26 Mar 13 @ 2:49 am
69%