Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wat is de beste DJ console?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo, ik ben esteban denis, en ik ben zeer geinteresseerd in een beginnend DJ worden

Dus ik ben op het internet beginnen kijken achter goede, degelijke DJ consoles, met prijsklasse rond de 200 à 250 €
Hier zijn de resultaten die ik gevonden heb, of toch de top 3:
Numark DJ software controller Mixtrack, DJ tech usb/midi controller en Hercules DJ software controller

Ik heb ook de demo van Virtual DJ gedownload om al eens te proberen of de software compatibel is met mijn computer.

Mijn vraag is aan jullie: Welke console denken jullie dat de beste is voor mij
Is de console compatibel met virtual DJ
Zou alles wel lukken op mijn computer?
Ik heb een samsung R730 met Windows 7

Dank bij voorbaat,
Beginnend DJ, Esteban Denis
 

Inviato Sat 06 Nov 10 @ 7:10 pm
de laptop zou voldoende moeten zijn om het met audio werkend te krijgen, video is een ander verhaal, dat werkt soms op de snelste systemen nog niet lekker.

ik zou zelf in ieder geval een console kopen met een ingebouwde geluidskaart. de rest is puur afhankelijk van je eigen smaak.
de hercules rmx is in ieder geval een redelijk populaire controller.
als je vdj wilt gaan kopen heb je ondersteuning voor 4 decks, als je dat wilt,kan je de hercules 4mx kiezen, maar die is wel een stuk duurder.

ik zou gewoon eens naar een winkel gaan waar er diverse modellen staan, je kan ze dan uitproberen.
 

Inviato Sun 07 Nov 10 @ 4:37 am
zentairPRO InfinityMember since 2010
Hoe is de Hercules 4mx geschikt voor vier decks? Het staat bij de specificaties, maar het enige wat ik kan zien is dat er een deck c/d knopje is, waarschijnlijk om te kunnen switchen tussen deck a/c links en b/d rechts, en zo'n knopje kun je zelf ook instellen in de mapping. Kost je wel een knopje, maar ach, in mijn ervaring ga je toch op een gegeven moment dingen anders mappen en heb je altijd te weinig knopjes.
 

Inviato Mon 08 Nov 10 @ 5:17 am
er zit ook een geluidskaart in die meer kanalen aan kan, en er zit een v7 LE versie bij
 

Inviato Mon 08 Nov 10 @ 11:53 am
Daar zou ik niet 100% zeker van zijn, z4-MX heeft namelijk 2 stereo-uitgangen net zoals MK4, ofwel vergis ik mij en zie ik iets over het hoofd :p
 

Inviato Mon 08 Nov 10 @ 5:24 pm
zentairPRO InfinityMember since 2010
 

Inviato Mon 08 Nov 10 @ 6:09 pm
met kanalen bedoel ik ook niet uitgangen, maar aan te sturen decks softwarematig, zonder dat het gaat kraken en geluidsproblemen geeft.
 

Inviato Tue 09 Nov 10 @ 8:07 am
Thx voor de tips.
maar ik ben al eens gaan kijken in de dichtstbijzijnde winkel en daar zeggen ze dat de hercules eigenlijk maar speelgoed is en dat bv. de numark beter is.
Daarmee weet ik nog altijd geen antwoord op de vraag:

Kan je die numark inpluggen in je computer met één USB-kabel en dan beginnen, of heb je nog soundcard nodig apart.

Welke zouden jullie nemen? De numark mixtrack, dj-tech midi controller of hercules
numark en dj-tech rond 250/300 euro, hercules maar 175.

thx :p
esteban denis
 

Inviato Sat 13 Nov 10 @ 3:28 pm
zentairPRO InfinityMember since 2010
Ik heb voor de hercules mk4 gekozen, omdat het de goedkoopste controller met geluidskaart was. Groter en meer knoppen was relaxed geweest, maar deze past goed in m'n rugtas samen met m'n laptop en dat is ook wel erg handig.

En weet je, als ik over een jaar of wat nogsteeds veel en enthousiast aan het draaien ben dan kan ik dan alsnog een betere kopen, en dan weeet ik veel beter waar ik op moet letten en wat ik wil. Dan is die 200 euro ook geen weggegooid geld.

Maargoed, da's mijn mening, ieder z'n eigen voorkeur.
 

Inviato Sat 13 Nov 10 @ 9:16 pm
Mijn 2 centen: De titel van je post is "wat is de beste DJ Console?"
Zoveel gebruikers, zoveel meningen. De eerder voorgestelde Hercules-consoles (RMX of VM4) zijn echt wel een stukje duurder dan €175,-. Voor dat geld koop je idd speelgoed. Ook ik ben met zo'n ding begonnen, maar een aardprobleempje in de set waar ik hem op aansloot hielp hem meteen naar de console-hemel: Einde Hercules. Ze zijn intern dus niet lekker beveiligd. (Technisch verhaal, ga ik nu niet op in)

Welke DJ Tech-console je bedoelt hen je niet vermeld, dus daar kan ik je nu niets over zeggen. De Numark Mixtrack lijkt me een console waar je al goed mee op weg bent. Is inderdaad USB-kabel aansluiten en de kabeltjes naar je versterker of mixer en spelen. Je hebt dus geen aparte geluidskaart meer nodig. Ik gebruik nu al 2 jaar een controller van Numark en die heeft me tot dusver geen moment in de steek gelaten. Daarnaast zijn de slijtagedelen (faders e.d.) goed na te bestellen, dus mocht je stukken krijgen is het meestal weer te repareren. De goedkope Hercules-dingen zijn dan meestal rijp voor de vuilnisbak.

Ook hier geldt weer dat alle waar naar z'n geld is. Geef je er meer aan uit, dan kun je er meestal van uit gaan dat je er langer plezier van hebt en vaak ook nog eens minder problemen.
 

Inviato Sat 13 Nov 10 @ 10:28 pm
thx voor alles, ik denk dat ik ga gaan voor de numark, gelijk dat Martin FourS zegt, alles voor zijn geld.

K heb gekeken en er komt eind December toch een nieuwe versie van die Mixtrack uit, k ga die kopen.

Bedankt voor alles maar toch heb ik nog net een laatste vraag:
Numark Mixtrack komt automatisch met Tracktor LE, maar ik werk liever met Virtual DJ.
Kan ik de Numark ook gebruiken op Virtual DJ of moet ik noodgedwongen werken op Tracktor LE

Dank u wel iedereen!
 

Inviato Sat 27 Nov 10 @ 5:14 am
Ja, de MixTrack is te gebruiken met VDJ. Het enige is wel dat je dan de Pro-versie moet kopen, omdat de "lagere versies geen ondersteuning bieden aan controllers. Heb je de mogelijkheid niet om Pro aan te schaffen, dan zul je voorlopig met Traktor moeten werken.
 

Inviato Sat 27 Nov 10 @ 7:57 am
DalogicHome userMember since 2010
de mixtrack die in december uitkomt is de Numark Mixtrack PRO.
tenminste ik denk dat jij die bedoeld. Daarbij is geen geluidskaart nodig
omdat er al een 'audio interface' inzit, waardoor je boxen en headphone
direct aan kan sluiten op de console. ik ga hem waarschijnlijk ook kopen,
en zat ook te twijfelen tussen hercules en numark. maar omdat mensen
zeggen dat hercules een 'vuilnisbakkenconsole' is koop ik de Numark.
Ik werk ook zelf liever met virtual dj, maar de PRO-versie is ook speciaal voor
virtual dj.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 

Inviato Wed 01 Dec 10 @ 3:17 pm
Ik denk dat de American Audio VMS4 een zeer goede controller is met ingeboude geluidskaart en werkt met Vdj er zit zelfs wel een touchpad op om de pc te bedienen maar kost wel 399€ hier bij ons in de winkels.Ik denk dat ik dat toestel eerdaags ga kopen?

 

Inviato Fri 03 Dec 10 @ 11:43 pm
ja, k eb nu al de Numark Mixtrack PRO besteld, hij wordt geleverd begin januari,
k hoop dat ik er veel plezier mee ga beleven.

Dalogic, ik raad u aan om hetzelfde te doen, ik heb al overal mij een beetje geïnformeerd en ze zeggen allemaal hetzelfde; hercules is alleen maar goed als je voor een korte tijd en weinig geld toch een beetje wil mixen, Numark of Pioneer is deftig materiaal.
wl jammer dat dit komt met traktor, maar t gaat ook wel lukken. Waar een wil is, is een weg.
Je zegt dat de PRO versie ook speciaal is voor virtual dj maar geldt dat ook als je de free edition hebt?
daar ben ik nog niet zo zeker van.

eh, nogmaals bedankt voor alles, nu voel ik mij al veel zelfzekerder van mijn aankoop.
 

Inviato Fri 17 Dec 10 @ 2:27 pm
Nu ga ik je een stukje teleurstellen: De Free Edition ondersteunt geen enkele controller. Die is alleen te gebruiken met een standaard geluidskaart. Mixen gaat alleen met de muis en het toetsenbord. >>>HIER<<< kun je zien wat de mogelijkheden van de diverse versies zijn. In jouw geval is alleen aanschaf van de Pro-versie een optie.
Omdat de Mixtrack wordt geleverd met Traktor kom je helaas ook nog niet in aanmerking voor een korting op de aanschaf van Pro.
 

Inviato Fri 17 Dec 10 @ 6:27 pm
de numark mixtrack 3 is toch WEL met een virtual dj le licentie
 

Inviato Tue 10 Nov 15 @ 1:40 pm
Tja.. de tijd staat nu eenmaal geen 5 jaar stil... ook bij Numark worden ze stilletjes aan slimmer ;-)
 

Inviato Tue 10 Nov 15 @ 2:16 pm
De laatste post was inderdaad van 5 jaar terug. Deze is niet helemaal relevant meer. Ik zet 'm dicht.
 

Inviato Tue 10 Nov 15 @ 11:16 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)