Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VIRTUAL DJ met XDJ-R1 - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Beste mensen, kan iemand mij helpen.
Sinds ik een nieuwe laptop heb moeten aanschaffen krijg ik mijn XDJ-R1 niet meer in orde samen met Virtual Dj.
Alles instellingen kloppen zoals gevraagd.

In PC Mode van de XDJ-R1 kan ik alles doen. Enkel de effecten Noise en Crush kan ik niet meer gebruiken. Blauwe lampjes blijven ook aan.
De Effecten Pitch en Filter kunnen wel gebruikt worden maar klinken nogal raar.

In MIXER Mode is het helemaal een soep. Alle effectknoppen werken naar behoren. Maar het geluid van beide VDJ decks komt uit kanaal 1 van de XDJ-R1 en komt harder kanaal 2. (tesamen dus, ook al speelt er enkel iets in deck 1 af.)

Ik heb VDJ opnieuw geinstalleerd, heb de nieuwe Pioneer drivers gedownload en heb zelfs de XDJ-R1 firmware geupdate.

Who can help me please =D Ik wil terug lekker kunne knallen.
 

Inviato Sun 29 Dec 13 @ 7:23 am
Tis in orde, never mind.
Ik vond niet hoe ik deze post kon verwijderen?
 

Inviato Mon 30 Dec 13 @ 3:05 pm
Ik heb virtual dj le op mijn pc en xdj r1 aangesloten maar ik krijg geen geluid uit mijn oordopjes. Maar wel uit mijn speakers die aan mijn pc medion is aangesloten? ik zou graag willen weten hoe ik van allebeide tegelijk geluid kan horen om te mixen. Nu doe ik zonder oordopjes. Maar is wel jammer. Of ligt het eraan dat ik aparte speakers aan mijn xdj r1 moet aansluiten. ik denk niet dat het aan mijn geluidskaart ligt misschien ik weet ook niet veel. ik heb zoveel tijd eraan besteedt nu weet ik niet meer wat ik moet doen om ook geluid tegelijk uit mijn oordopjes te horen via mijn xdj r1. ik heb none als eerste en dan als tweede heb ik headphones front- rear weet je wel bij master en als laatste heb ik 4.1 soundcard met mijn eigen aangegeven speakers. Ik heb geen speakers aan mijn xdj r1. alleen mijn oordopjes. can somebody help me please??
 

Inviato Tue 04 Feb 14 @ 4:37 pm
Je zal voor te kunnen voorbeluisteren wel degelijk de soundcard van je XDJ moeten gebruiken, en dus je speakers best daar aan aansluiten.
Indien je een 4.1 geluidskaart in laptop/pc hebt, kan je ook daar via werken en je hoofdtelefoon aan de geluidskaart hangen via de line-out of andere poort. Maar dan moet je wel de audio instellingen wijzigen in VDJ, en die zijn beperkt bij een LE versie.

De eerste optie lijkt me dus het makkelijkst. Vergeet ook niet dat je de cue of pfl moet aanzetten op het kanaal dat je daadwerkelijk wil voorbeluisteren. Vanaf de eerste keer zal VDJ daarna bij laden van tracks automatisch het kanaal van de pfl verzetten indien dit ingesteld is.

Als je de soundcard gaat gebruiken van de XDJ, moet je ook nakijken of bij de laptop/pc deze gedetecteerd is als zijnde geluidskaart. Misschien moet je ook de instellingen wijzigen naar quadrafonisch (via de audio mixer, het speaker icoontje in je werkbalk).
Ik weet niet of de XDJ een ASIO apparaat is, anders moet er daar ook nog naar gekeken worden...
 

Inviato Wed 05 Feb 14 @ 3:06 am
Ik heb mijn speakers aan mijn medion achter
 

Inviato Thu 06 Feb 14 @ 2:23 pm
Hij geeft wel geluid door maar niet als je echt wil mixen/ Ik hoor bij instellen soms alleen de geluid door mijn oordpjes of of bij andere instelling geluid uit mijn speakers geen usb/ iis een groene plug en merk logitech
 

Inviato Thu 06 Feb 14 @ 2:25 pm
Jamplay
het is goed uitgelegd. Je wilt echter iets dat niet kan. Niet alleen je LE-versie is beperkt en niet in staat om Master en voorbeluistering te scheiden over 2 verschillende geluidskaarten, maar ook de XDJ-R1 kan het niet als je een 4-kanaals functie wilt houden. Simpelweg omdat het een DJ-mixer is met geluidskaart en controllermogelijkheden.

Oplossing: Speakers in de Pioneer en de instellingen volgen uit de handleiding of de Wiki: http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html

Als dat werkt (en niet eerder, anders gaat het alsnog mis) kun je kijken naar de volgende oplossing: http://www.virtualdj.com/wiki/Recording%20your%20set%20or%20broadcasting%20when%20using%20an%20external%20DJ%20mixer.html

Hiermee stuur je het kant en klare geluid terug naar de PC. Als je zorgt dat die ingang open staat in je Windows-mixer kun je het geluid weer via de PC horen (als je de speakers daar weer op aan sluit) Hierbij mag je niets meer veranderen in VDJ.
 

Inviato Fri 07 Feb 14 @ 7:20 am
thanx buddies/ ik heb nog een vraagje/ ik zie mijn setup in mijn virtual dj niet meer zoals skins, mappers etc. etc. ?
 

Inviato Fri 07 Feb 14 @ 12:35 pm
Die heb je ook niet met VDJ LE. De skin is gekozen door Pioneer, en VDJ is ingesteld voor je XDJ-R1. Het is dus ook niet mogelijk alternatieve mappings te gebruiken. Alleen de bestaande kun je aanpassen.
 

Inviato Tue 11 Feb 14 @ 12:18 pm
goed
 

Inviato Wed 12 Feb 14 @ 11:36 am
Maar weet jij hoe het komt doordat ik in het begin wel een hele set up kon zien toen ik het voor de eerste keer had gedownload en geinstalleerd had. Ik ben zo'n mens die soms dingen installeerd en als ik er geen resultaat van ziet probeer ik weer alles te installeren vanaf het begin zoals de programma was. Zo leer ik een beetje kennis opdoen van de computertechniek en Muziek. Maar soms is het even moeilijk als ik niet meer weet hoe. Danb probeer ik alles 1 voor een na te checken als volgorde voor de oude resultaat of standdaardwaarde computer. Ik zeg je eerlijk het is soms wel lastig en moeilijk. Ik doe het omdat ik veel van muziek hou. En omdat ik in mijn vrijetijd met mixen op mijn Xdj r1 meestal bezig bent thuis in mijn woonkamer. Ook om misschien als dj in het echt te weten over alles rondom muziek/computer/installatietechniek enz. enz. Ik wil misschien in de toekomst een beetje zelf gaan draaien om eerst te beginnen in kleine clubs. Ik wil het ook niet zomaar doen ik wil er zeker weten dat ik er klaar voor bent en er honderd procent voor ga. En dat iedereen op mijn stijl er helemaal uit z'n dak kan gaan. Ik probeer ook alles een beetje te kopen wat ik nodig hebt om een echte dj te zijn. het hoeft niet allemaal zo duur te zijn!! Ik weet trouwens niet helemaal zeker als de xdj r1 wel aangesloten kan worden in een disctheek en als het legaal is? Maybe you got some answer for me?? I just wanne being safety before things!! You know??
 

Inviato Wed 19 Feb 14 @ 6:24 am
Ik denk wel dat ik weet wat er is gebeurd: Je hebt waarschijnlijk, na installatie van je LE-versie, de 20-dagen trialversie geprobeerd (20 dagen VDJ als Full Pro-versie). Na 20 dagen wordt dat weer de gewone LE-versie en ben je de extra's, die je had, weer kwijt.
Je hebt nu 2 mogelijkheden: Doorgaan met de LE-versie en de beperkingen accepteren, of ff doorsparen en je de Full Pro-versie aanschaffen. Omdat je al de LE-versie hebt (met een redelijk prijzige controller) krijg je daar ook nog een redelijke korting op.

Klik bovenaan het scherm eens op "Buy" en voer je serial number in van je LE-versie (ff naar beneden scrollen). Je krijgt dan precies te zien wat je bij moet betalen om Full Pro te gaan.

Controllers in een club? Waarom zou dat neit legaal zijn. Of de club wil dat je de controller gebruikt is iets anders. Meestal staat alles er al en zijn ze niet gecharmeerd van extra apparatuur (stekkers omwisselen, kans op storingen, enz) Maar dat verschilt per gelegenheid.

En een "echte" DJ wordt je niet van veel apparatuur, maar van veel oefenen en doen..... (Zaken als je publiek lezen kun je alleen van nature hebben of door veel voor publiek te werken en dit te leren.)
 

Inviato Wed 19 Feb 14 @ 9:01 am
Ik heb mss per ongeluk op de triail version pro gedrukt met mijn muisknop doordat dat ik bezig was geweest met de trial version pro op mijn computer. Ik heb het zelf nog niet nagecheckt. Ik weet van mijzelf dat ik die niet hebt ingdrukt en de trial version pro ben gaan gebruiken. Maar ik moet het toch een keertje proberen om de trial version pro te gebruiken. Die staat nog gewoon als standaard ongebruik als toen ik die bijgeleverd gekregen hebt sinds dat ik het in mijn huis hebt en hebt gekocht in de muziekwinkel. Ik heb er geen spijt van!! Alléén moet ik er voor zorgen dat ik speakers ga kopen. En nu even zonder headphone mix. En het geluid via mijn logitech speakers met woofer aangesloten op mijn pc te horen krijgt voor geluid. Bedankt
 

Inviato Thu 20 Feb 14 @ 9:24 am
Hallo,

ik heb een probleem dat ook in de eerste post geplaatst is.
Ik heb ook alle instellingen staan zoals vermeld in de handleiding (xdj-r1 via usb aoi) en ik krijg ook van beide kanalen het geluid op kanaal 1 van de xdj-r1. Deck a enkel op kanaal 1, maar deck b zowel op kanaal 1 als 2. wel vreemd is dat je bij de geluidsindicatie op de xdj-r1 bij dek B enkel ziet dat er iets speelt op kanaal 2, maar het geluid dus ook op kanaal 1 speelt. Dit is toch wel heel vervelend.
De poster van het eerste bericht zei dat het opgelost was, ik zou graag weten hoe hij dat gedaan heeft.
De instellingen veranderen heeft tot nu toe alleen als effect dat zowel kanaal 1 als 2 enkel op kanaal 1 spelen.
Heb de laatste usb driver (al is dat de originele blijkbaar) en de laatste virtualdj LE versie en de laatste firmware van het paneel.

Iemand een tip? Alvast bedankt
 

Inviato Tue 25 Feb 14 @ 1:48 pm
Hier staan de juiste instellingen: http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html
Het lijkt erop dat je Master en je Headphones verwisseld zijn. Als je in je instellingen die 2 omwisselt zou het weer moeten werken zoals het moet. Loop in ieder geval de instellingenpagina even door.
 

Inviato Wed 26 Feb 14 @ 5:32 pm
Hallo goedendag mensen. Ik heb een vraagje? Waar kan ik muziek kopen waarmee ik op een party kan draaien. Zodat het niet illegaal is. Ik vind mijzelf nu wel een beetje goed getraind met downloadmuziek. Ik zou graag willen weten? En het beste met ideal betaling.
 

Inviato Mon 31 Mar 14 @ 11:21 am
Hallo goedendag mensen. Waar kan ik House en R&B muziek kopen? Ik zou het graag willen weten? A.U.B met Ideal betaling. Graag hoor ik een reactie van iemand.
 

Inviato Fri 18 Apr 14 @ 8:30 am
 

Inviato Fri 18 Apr 14 @ 10:52 am
Goed
 

Inviato Tue 22 Apr 14 @ 1:33 pm
ik heb sinds kort de xdj r1nieuw gekocht , voorheen had ik de ddj wego van pioneer, echter krijg ik virtual dj niet aan de praat,
Ik heb de XDJ-R1 geupdate met de nieuwste firmware 1.09, nu werkt rekordbox wel.

ik heb ook de laatste drivers van pioneer site gedownload (xdj r1 driver voor windows)
echter zodra ik de xdj r1 aangooi en op de midiknop druk gebeurt er niets op me laptop ( hardware gevonden of iets)
ik start virtual dj op met de juiste instellingen ( input > None, Output > Headphone , Soundcard > Asio

ik heb het ook geprobeerd als external mixer met de bijbehorende instellingen, maar het werkt niet.

wie zou me verder kunnen helpen om het wel werkend te krijgen.....
tevens heb ik ook cdj pro maar daar werkt ook het niet meer (laatste versie 7.4.1)
 

Inviato Tue 06 May 14 @ 10:09 am
41%