Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: JB Systems Kontrol 3 DJ midi controller wordt niet herkend

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo,

Wij zijn nieuw op dit forum en in de DJ-wereld, dus mijn ecxuses als ik domme vragen stel!
Onze zoon heeft voor zijn verjaardag de controller JB Systems Kontrol 3 gekregen maar we krijgen hem niet goed aan de praat.
We hebben het bijgeleverde programma Virtual DJ versie 7 geïnstalleerd (en later versie 8 van internet) en actieve Bose-speakers aangesloten.

Wanneer we eea werkend hebben dan verschijnt de malding dat het "USB-apparaat niet wordt herkend". Vreemd, want hij deed het wel heel even.
Ook hebben we dan weer wel en dan weer geen geluid en de muis (nano-receiver) werkt ook niet wanneer de controller is aangesloten.

We zijn tot op heden dus alleen maar bezig met het zoeken naar oplossingen, erg frustrerend!!!
Kan het iets te maken hebben met onze laptop (Windows 7 Home Premium)?

Kan iemand ons helpen? Ik ga al richting het stadium om de controller terug te sturen .......
Bij voorbaat bedankt!

Mvg,
Dolf (vader van Bas)






 

Inviato Sun 24 Aug 14 @ 4:59 am
Even alles een beetje uit elkaar trekken, want er loopt wat door elkaar.....

Krijg je de melding bij VDJ 7 of V8? Je kunt de LE-versie (7) niet upgraden naar 8 tenzij je die koopt. Dat zie ik niet achter je naam staan, dus dat zal niet zijn gebeurd. V8 ondersteunt de controller maximaal 10 minuten per sessie, daarna doet hij het niet meer. Je moet dus bij de LE-versie (7) blijven.
Verder zegt je aanduiding Nanao-receiver bij je muis me niets. Wat wel een bekend probleem is, is dat er conflicten kunnen optreden bij het gebruik van Logitech-producten. Dit heeft te maken met het uitdelen van adressen in de PC. Kijk eens of je het met een andere muis niet hebt.
Probeer de oplossingen stap voor stap te vinden. Als alles tegelijk wordt omgegooid kom je er waarschijnlijk nooit achter wat de oorzaak is.
 

Inviato Sun 24 Aug 14 @ 8:45 pm
Ikzelf heb problemen met mijn "oude" USB 2.) apparatuur als ik mijn USB 3.0 poort in gebruik heb op mijn laptop.
Mijn Externe Harde schijf is USB 3.0, maar zodra ik die aansluit, gaat mijn USB 2.0 apparatuur (waaronder ook mijn muis met nano receiver) stuiteren.
Dit is een bekend probleem in de IT wereld.

PS: Bij de JB systems midi controller moet je zelf nog je geluidskaart instellingen aanpassen in VDJ. Dit weet ik vanwege mijn collega die deze zelfde controller ook heeft.

Andere optie: Andere USB kabel ertussen stoppen.
 

Inviato Tue 26 Aug 14 @ 6:18 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Naar mijn idee wat Roy zegt eerst nog eens goed door de instellingen klikken en als die goed blijken te staan,
en de pc verliest zonder oorzaak zomaar de verbinding naar de controller indien de controller externe stroom heeft =>checken en USB kabel vervangen(niet gelijk een nieuwe kopen maar even die van je printer ofzo gebruiken)
Owjah ....mischien een stomme vraag maar staan er op de website van de fabrikant geen drivers? Misschien een net wat andere (nieuwere?) versie nodig dan die van Mickeysoft? <==probeer mee te denken ;-)
 

Inviato Tue 26 Aug 14 @ 11:22 am
DNA76PRO InfinityMember since 2011
Hallo,

Ik gebruik ook een JB Systems Kontrol 3 en kan deze inderdaad maar op 1 usb uitgang aansluiten of het zooitje werkt niet. Verder heb ik een versterkertje van JB en 2 speakers van JB erbij zitten.
Kijk even bij je "sound setup" hoe alles ingesteld is? Mijn settings zijn
inputs = microphone
output = headphones (master/rear - headphone/front)
sound card = 4.1 card (luidsprekers JB systems DJ Kontrol 3)
Wat er verder leuk om weten is, is dat wanneer je de usb losmaakt van je laptop terwijl er nog stroom op je mengtafel zit de pc bij heropstart de mengtafel niet herkent.
Koppel de voeding (van je mengpaneel) eens los en plug alles terug correct in VOOR de opstart van je pc. Ik heb me hier in het begin ook suf op gezocht.
 

Inviato Tue 16 Sep 14 @ 9:42 pm
gert88PRO InfinityMember since 2013
Hallo even een vraag

als ik mijn fladder omhoog schuif begint de muziek te spelen doe ik deze weer naar beneden dan stopt de muziek hoe moet ik dit uitschakelen ?
 

Inviato Mon 15 Dec 14 @ 10:35 am
Open Setup en kies Opties. Zoek dan in het zoekveld naar FaderStart. Die moet uit.

BTW: Je vraag in het andere topic is verwijderd. 1x vragen is voldoende.
 

Inviato Mon 15 Dec 14 @ 4:33 pm
gert88PRO InfinityMember since 2013
ja bij de vitaal dj 8 vind ik het wel
maar bij de 7 pro vind ik dit niet

iemand een idee
 

Inviato Fri 19 Dec 14 @ 11:24 am
daar zit hij waarschijnlijk in de mapping van de controller.
OIpen Config en klik op de tab Mappers. Zoek de key met de term FaderStart en klik die 1x aan, zodat hij geselecteerd is. Klik dan op de knop met het vuilnisbakje onderaan het veld met de mappingkeys. Daarmee verwijder je die regel. Hij staat er waarschijnlijk 2x in, 1 voor elk deck.
 

Inviato Fri 19 Dec 14 @ 7:19 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)