Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoe kunnen we de xml database van Virtual DJ 7 en 8 bewerken via database tool?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

peter67PRO InfinityMember since 2012
We beschikken over een grote collectie videoclips in .vob formaat.
Dit formaat is gekozen vanwege de best mogelijke kwaliteit van audio en video.

Een .vob bestand heeft zelf geen tag informatie in zich.
De informatie ligt nu allemaal vast in de bestandsnaam.

Via moviecollector van collectorz.com heb ik alle vob files gescand en in een externe database gezet.
Deze database heb ik geëxporteerd naar Excel.

Analyse van de database leert dat de bestandsnamen niet eenduidig zijn opgebouwd en aanpassing nodig hebben.
Daarnaast wil ik graag de extra informatie die virtual opslaat batchgewijs kunnen aanpassen via een query zoals genre en jaar.

Ik ben redelijk bekend met databasetools maar het is me tot nu toe niet gelukt om de virtual dj database in .xml formaat te editen zonder dat de file corrupt raakt.

Het liefst open ik de file in MS-Access, voer een aantal queries uit, exporteer het bestand weer naar .xml en kopieer deze naar de virtual dj map.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of die met mij samen een projectje willen opstarten om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt voor jullie input :-)

Peter
 

Inviato Sat 04 Oct 14 @ 4:42 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hallo, ik probeerde eerst in VDJ7 VOB bestanden te spelen maar blijkbaar was mijn laptop toen niet krachtig genoeg. Nu speel ik zowel vlc als VOB bestanden.
Ik heb al mijn DVD's geript en manueel benoemd... Niet echt modern maar efficiënt. In VDJ kun je makkelijk hele de naam van de artiest toevoegen per DVD. Dan kun je vervolgens de meest gebruikte titels ingeven.
Het is een monikkenwerk maar het geeft wel uiterste voldoening. Ik wens je veel geduld toe...
 

Inviato Mon 27 Oct 14 @ 8:21 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)