Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj 8 herkent mijn hercules rmx niet

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Zojuist een hercules rmx (zilvere) gekocht tweedehands. Virtual dj 8 op mijn computer geinstalleerd. Alleen herkent VDj8 de hercules wel als geluidskaart, maar niet als mixer/controller. Ook speelt het geluid alleen via mijn linkerspeaker af en zelfde geldt voor mijn headphones. Wat doe ik fout?! Ik heb de laatste drivers van de hercules geinstalleerd.
Bij voorbaat dank
 

Inviato Wed 28 Jan 15 @ 4:05 pm
De RMX1 werd verkocht met VDJ7. Als je nu V8 hebt gedownload heb je de Free Home Edition. Die werkt max. 10 minuten met je controller.
De verkoper had je de originele VDJ7-CD moeten meegeven. Nu kan je alleen nog de VDJ 8 Plus (De controllerversie) of de Infinity-versie (De volledige versie) kopen. Andere optie is de abonnementsvorm. Zie http://www.virtualdj.com/buy/index.html . Dit is overigens een bekend probleem bij 2e hands controllers.

Heb je overigens gezien dat het ding werkte bij de vorige eigenaar?
 

Inviato Thu 29 Jan 15 @ 3:03 am
Ik heb het zelfde probleem maar ik heb Virtual Dj 8 gewoon gekocht! Die zat automatisch bij de draaitafel die ik had gekocht en het was de gekochte versie maar toch krijg ik een melding of ik een abonnement wil (69,00 euro per jaar ofzo) en dan denk ik echt ja dikke l*l dat doe ik ni en nu kan ik niks meer met dat ding! (moet perse een abonnement hebben om hem te kunnen gebruiken!!!)
 

Inviato Mon 11 Jul 16 @ 4:02 pm
OK...
Even een paar dingen uit elkaar halen: Je hebt de controller nieuw gekocht en je krijgt een CD met VDJ LE erop bij je controller (of een downloadlink waar je VDJ kunt downloaden bij de fabrikant) of je hebt een 2e hands controller gekocht en de verkoper zegt dat je VDJ erbij krijgt.

In het eerste geval: Je kunt niet VDJ hier van de site downloaden en verwachten dat je een werkende versie krijgt. Die zal eerst moeten worden geregistreerd, en dat kan alleen als je een licentie koopt. Je moet VDJ dus vanaf de CD installeren of je volgt de link naar de fabrikant (dus niet naar deze site!!). Na installatie voer je de meegeleverde licentiesleutel in en kun je aan de slag. Er is geen andere optie.

De 2e optie: de licentie van VDJ is niet overdraagbaar. Als de vorige eigenaar VDJ heeft gekocht bezit hij de registratiegegevens. Die zal hij / zij uiteraard niet afgeven want dan komt hij zelf in de problemen. Zelfs als de meegeleverde CD met VDJ LE is geregistreerd door de vorige eigenaar ben je klaar, omdat je een licentie niet 2x kunt registreren.

Probeer eens uit te leggen wat voor jou van toepassing is, dan wordt het wat makkelijker om een passend antwoord te geven.
 

Inviato Sat 23 Jul 16 @ 2:17 pm
SvenVdMHome userMember since 2016
ik heb gisteren de dj control rmx tweedehands gekocht en heb vdj8 inmiddels geinstalleeerd op pc
maar alles werkt, behalve dat mijn pc de geluidskaart van mijn rmx niet vind, dus geen geluid, is dit omdat ik nu met windows10 werk, of heb ik de verkeerde drivers?
 

Inviato Tue 26 Jul 16 @ 8:06 am
Welke RMX? De RMX of de RMX II? (Beide worden standaard ondersteund in Windows 10, dus dat is het probleem niet) De eerste RMX is geleverd met VDJ 5, de RMX 2 standaard met DJuced (een ander softwarepakket). Je hebt dus waarschijnlijk de Home-versie van VDJ 8 en die werkt maximaal 10 minuten per sessie. Je kunt dus het beste de (hopelijk) meegeleverde CD gebruiken met de LE-versie.

De laatste drivers vindt je terug op de supportsite van Hercules: https://support.hercules.com/nl/cat-djcontrollers-nl/
 

Inviato Tue 26 Jul 16 @ 10:04 am
SvenVdMHome userMember since 2016
Het is de Gewone Rmx en de meegeleverde cd werkt niet na installatie, maar ik wil met vdj8 werken
dus ben ik verplicht om mij een licentie(pro) aan te kopen om dan toch zonder probleem te kunnen mixen?
 

Inviato Tue 26 Jul 16 @ 10:25 am
Als je met 8 wilt werken heb je inderdaad weinig keus. Overigens zijn er meer opties: je kunt een controllerlicentie kopen of een maandabonnement nemen. Je hoeft dus niet persé de Pro-versie te kopen. Zie ook http://www.virtualdj.com/buy/index.html
Overigens kun je in je account de (niet werkende) LE-licentie registreren. Als je dat hebt gedaan, komt de laatst beschikbare versie 5 voor je controller beschikbaar. Als je die download, kun je alsnog proberen om de zaak aan het werk te krijgen. Het zou hooguit kunnen zijn dat VDJ 5 niet werkt met Windows 10. Dat heb ik niet meer uitgeprobeerd. Registratie van je licentiesleutel van de CD kun je doen door bovenaan deze pagina op de knop "My Account" te klikken, en op de pagina die dan verschijnt, links op de zwarte knop "My Licences". Lukt registratie niet, dan is de licentie al door de vorige eigenaar geregistreerd. Dat is helaas het nadeel van een 2e-hands controller.
 

Inviato Wed 27 Jul 16 @ 8:59 am
SvenVdMHome userMember since 2016
Ik heb de lincentie kunnen registreren zonder probleem, spijtig genoeg is vdj5 niet compactibel met windows 10 :(
Bedankt voor de info
 

Inviato Tue 02 Aug 16 @ 7:11 pm
joriz84ControlleristMember since 2016
Hoi,

Heb ik het goed begrepen dat je met de home versie (vdj8) geen apparaat kan aansluiten? (pio xdj-r1).

Mvg
 

Inviato Thu 11 Aug 16 @ 11:55 am
Ik zie dat je inmiddels al een abonnement hebt genomen, dus ik verwacht dat je al antwoord hebt. Het kan wel, maar de Home-versie werkt maar 10 minuten per sessie met je controller. Je dient daarna de software opnieuw op te starten om weer 10 minuten te kunnen werken.
 

Inviato Thu 18 Aug 16 @ 4:14 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)