Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: V7 en V8 - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Hee guys, vraagje, ik werk nu prima met de pro versie 7 van VDJ, maar zou toch ook wel V8 willen gebruiken.
Op welke manier zou ik beide versies op een PC kunnen installeren ?
Graag jullie reactie..

http://www.mixcloud.com/FreddyB/

 

Inviato Wed 04 Feb 15 @ 6:27 am
Het is geen probleem de beide versies van VDJ naast elkaar te draaien. Op mijn giglaptop draait het zo al vanaf het begin. Paar dingetjes om op te letten:
- Skins en effecten van V7 werken niet in V8. Opletten dus welke je in V8 selecteert. Van de meeste skins en effecten zijn inmiddels V8-versies gemaakt.
- V8 heeft een eigen database. Deze wordt aangemaakt van uit de V7-database de eerste keer dat je V8 start. Dat is eenmalig, dus nieuwe muziek moet in beide databases apart worden toegevoegd (V7 gebruiken om de muziek in de V7-database toe te voegen en V8 voor de V8-database) Dat lijkt wat lastig, maar als je consequent bent in het bijhouden van je database, dan is het zo gebeurd.

Downloaden via de Downloadknop hier bovenaan. Kies Downloaden Virtual DJ en dan voor V8. Het is 1 download voor alle versies. Zodra je V8 hebt geïnstalleerd en voor de eerste keer opstart, zorg dan dat je een internetverbinding hebt. VDJ vraagt dan om inloggegevens. Deze zijn hetzelfde als die je hier op de site gebruikt. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik dan op "Log in met uw Virtual DJ-login". Na aanmelding weet VDJ welke versie je hebt en kun je aan de slag met je Pro-versie.
 

Inviato Thu 05 Feb 15 @ 9:43 am
Bedankt voor je snelle reactie, maar is het dan zo dat altijd 'apart' een V8 versie wordt geinstalleerd en dat niet V7 wordt 'overschreven' .
M.a.w. bij download en installatie houd je hierna altijd een V7 en V8 op je bureaublad beschikbaar ?
Sorry.... maar ben een beetje huiverig om mijn 'prima' werkende versie 7 op te geven
Ciao
 

Inviato Mon 09 Feb 15 @ 9:13 am
Zoals ik aangaf draaien beide versies prima naast elkaar. Er wordt dus niets overschreven en er worden 2 icoontjes op het bureaublad gezet. Alle haken en ogen heb ik beschreven.
Alleen bij het verwijderen van V7 (mocht je daar ooit aan toe zijn) moet je opletten dat je je gegevens bewaart (dus niets verwijderen behalve het softwarepakket). Anders begin je met een hele schone V8 de eerstvolgende keer dat je het opstart.....
 

Inviato Mon 09 Feb 15 @ 9:19 am
Hee Martin, bedankt nog ik heb vanmiddag V8 geinstalleerd en dit ziet er inderdaad veel beter uit.

Als ik in VirtualDJ Config Hercules DJ RMX aangeef zie ik aan de rechterkan bij Mappng keuze Ingnore, Factory Default, custum mapping(1) en custom mapping staan.
Welke zou ik hiervoor moeten nemen, en kan het zijn dat ik als ik de verkeere neem de mapping van RMX in relatie tot V7 dan ´om zeep breng´ .

Heb dan ook alleen nog een probleem om mijn V8 versie de knoppen van mij RMX : 1 en 4 naast elkaar te programmeren als resp. Loop-in en Loop-out,
Zo ook dan waarschijnijk voor 2 en 5 die naast elkaar staan voor Phaser en Backspin en 3 en 6 voor resp. Beatgrid en Flanger
In V7 druktje je volgens mij op een van deze buttons waarna een pop-up verscheen om te kunnen toewijzen,... maar ik zou niet weten hoe ik dit moet doen,
Graag jouw expertise...
Met dank alvast
Fred

 

Inviato Sat 21 Feb 15 @ 12:27 pm
Hoi, Fred,

Succes met testen. Het went erg snel, kan ik je melden, en ben je eenmaal een beetje gewend, dan vergeet je dat je V7 nog op je PC hebt staan....

Je kunt in jouw geval het beste de Factory Default kiezen en daarna op het diskettesymbool aan de rechter zijde klikken. Hiermee wordt je keuze opgeslagen en ingeladen elke keer dat je V8 start. Je verandert op die manier niets aan de mappings, dus het heeft geen invloed op de werking van V7. Controleer dan nog eens de werking van de niet-geprogrammeerde knoppen. Doen ze het nog niet, dan zou je ze zelf kunnen toewijzen. Lees hiervoor eens de volgende post: http://www.virtualdj.com/forums/197482/VirtualDJ_Skins/Problems_with_mapping.html?search=Custom%20buttons&page=1 Misschien dat je een PM naar >>Stievie Gonzales<< kunt sturen met de vraag om wat uitleg: hij heeft het eerder gedaan en spreekt prima Nederlands.
De beide Custom Mappings zijn mappings die je hebt aangemaakt onder V7. Deze zou ik niet selecteren omdat de wijze van uitlezen van de controller anders gebeurt dan in V7. V8 zal dan niet goed werken met de controller. Deze wel selecteren en er daarna wijzigingen in aanbrengen heeft uiteraard wel invloed op de werking in V7.
Er is (nog) geen aangepaste mapper beschikbaar voor de RMX.
 

Inviato Sun 22 Feb 15 @ 10:17 am
Hoi Martin,
Ik heb ook nog deze instructie gevonden : https://www.youtube.com/watch?v=vKm0vdj7xxk
Zou dit de wijze zijn waarop je de buttons voor Hercules RMX 1en4 (etc etc) resp. voor bijvoorbeeld voor loop-in en loop-out zou kunnen programmeren ?
Graag jouw idee hierover....
gr,
Fred

 

Inviato Tue 24 Feb 15 @ 12:59 pm
Fred,

lijkt me een duidelijke uitleg. Ik zou, in jouw plaats, ook gewoon eens gaan experimenteren met je vrije knoppen. Maak eerst een testversie waarin je kunt rommelen (wordt goed uitgelegd in het filmpje) zodat je altijd nog terug kunt naar het origineel.
Overigens staat er ook uitleg over mapping in de >>handleiding<< vanaf pag. 81.
 

Inviato Fri 27 Feb 15 @ 5:13 am
Hoi Martin,
Ben vanmiddag bezig geweest en conform de video instructie een Nieuw (copy) Mapping (in V8) aangemaakt, waarin het mij uiteindelijke gelukt is om de knoppen op mij RMX te programmeren in de volgorde 1 en 4 (naast elkaar op mijn RMX resp. voor loop_in en loop_out) , 2 en 5 voor effecten zo ook voor 3 en 6.
Vervolgens met VDJ8 gedraaid en dat werkt gewoon, ben nog wel even aan het stoeien met laatste 2 knoppen aangezien er maar 3 kunnen worden toegewezen (buiten 1 en 4 voor de loop/in-out)
Maar toen ik vervolgens terug ging naar mijn versie 7 ontdekte ik dat daar mijn knoppen (buiten die van loop in/out) niet meer werkten.
Vervolgens naar de Mapper Options gegaan en het Controller venster geopend, daar zie ik nu resp. onder elkaar staan, en waarbij DJCRMX geslecteerd was .....
DJCRMX
DJCRMX
DJCRMX
HerculesDJConsole RMX
Keyboord
Simple MIDI Wrapper

Ik wil heel graag verder testen en werken met V8, maar ik wil wel zonder problemen kunnen overschakelen naar V7. (is voor mij de safe-modus)
Enig idee wat hiervan de reden zou kunnen zijn of wat ik zou moeten doen om dit probleem in het vervolg te vermijden ?
Ik heb in V7 weer HerculesDJConsole RMX bij de controllers geselecteerd en daarop via de pop-up methode weer de effecten kunnen toevoegen, maar goed dat was nog wel weer even een gedoe.....
Is het bijvoorbeeld noodzakelijk om je pc bij het overschakelen naar V7 eerst af te sluiten, opnieuw je console te laten detecteren en vervolgens weer V7 starten .....
Graag jouw idee hierover,
mvrgr
Fred


 

Inviato Fri 27 Feb 15 @ 1:08 pm
Hoi Martin,
in een dolle bui dacht ik "waarm niet" en zete V8 op mijn thuis laptop.
Afgezien van het verwarrend aantal schermpjes dat op je toekomt:
waar zit m'n automix button?

Je weet dat ik niet de jongste meer ben dus vergeef me maar.
 

Inviato Sat 28 Feb 15 @ 8:32 am
Intussen gevonden.
Maar ik mis een paar heel belangrijk dingen: het zal toch wel weer VDJ7 worden!
 

Inviato Sat 28 Feb 15 @ 11:47 am
't Is je vergeven, Bob. Lang niet gesproken. Alles weer een beetje op de rit?

Als je aan kunt geven wat je mist, meldt het dan. Geen punt om je de goede kant op te wijzen.
 

Inviato Sat 28 Feb 15 @ 2:10 pm
't Meeste heb ik nu, behavlve dat de "sideview 'clone' button mij moeilijkheden bezorgt.
b.v. ik ga naar history, clickk 21 feb, die lijst verschijnt in de sidelist (bij mij in het midden). Dan click ik clone en de lijst gaat netjes naar de playlist rechts.
Echter, de activate automix button is daarmede ook verdwenen en zo kunnen we natuurlijk niet werken.
What to do?
 

Inviato Sun 01 Mar 15 @ 3:23 pm
Copy/paste. Klinkt simpel en is het ook...
Als je de Clone Sidelist gebruikt wordt er een nieuwe lijst aangemaakt. Van de 5 knoppen links onder de lijst licht er niet 1 meer op. Klik je er 1 van aan ben je de gekloonde lijst ook weer kwijt.

De makkelijke manier: Zorg eerst dat de Automix-lijst actief is. (middelste knop van de 5 onder de sidelist. Titel wordt ook Automix). Klik nu in historie op de datum die je wilt gebruiken. De lijst opent nu in het middelste browserveld. Klik nu het bovenste nummer aan en gebruik daarna Ctrl + A. Alle nummers zijn nu geselecteerd. Sleep dan die nummers in je Automix-lijst en klaar ben je.
 

Inviato Sun 01 Mar 15 @ 3:49 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Rechtermuisklik op de gewenste history lijst kan ook, vervolgens kan je kiezen om de lijst in de automix te laden.
 

Inviato Sun 01 Mar 15 @ 10:19 pm
Eens je gewoonweg het verschil gehoord hebt tussen beiden, ga je niet meer terug. Als ik thuis oefen op mijn studiomonitors, is het een wereld van verschil in geluidskwaliteit.
Is ff zoeken in het begin om v8 in de vingers te hebben (v7 werkte je onbewust blindelings mee), maar v8 is op dit moment een heel stabiele versie op mijn Mac die echt betere kwaliteit brengt.
 

Inviato Mon 02 Mar 15 @ 1:44 am
Adion wrote :
Rechtermuisklik op de gewenste history lijst kan ook, vervolgens kan je kiezen om de lijst in de automix te laden.

Adion, heel hartelijk bedankt. Werkt alas een trein!
 

Inviato Mon 02 Mar 15 @ 7:19 am
Verder zijn2 kleine, maar vervelende en tijdrovende automix bugs verdwenen, dus mijn goede bui kán niet op!
 

Inviato Mon 02 Mar 15 @ 10:32 am
Adion wrote :
Rechtermuisklik op de gewenste history lijst kan ook, vervolgens kan je kiezen om de lijst in de automix te laden.

Thnx. Ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Krijgt V8 dan toch nog een kans, Bob?
 

Inviato Tue 03 Mar 15 @ 2:49 am
colnago90 wrote :
Vervolgens naar de Mapper Options gegaan en het Controller venster geopend, daar zie ik nu resp. onder elkaar staan, en waarbij DJCRMX geslecteerd was .....
DJCRMX
DJCRMX
DJCRMX
HerculesDJConsole RMX
Keyboord
Simple MIDI Wrapper


Hoi, Fred,

Zo te zien heb je de kopietjes van de oospronkelijke mapping opgeslagen onder dezelfde naam. Daarom is het nu waarschijnlijk niet meer duidelijk welke de oorspronkelijke mapping is en welke de nieuwe.
Voordat ik je een oplossing geef, moet ik vanavond thuis nakijken of mijn vermoeden klopt.
 

Inviato Tue 03 Mar 15 @ 3:12 am
83%