Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opslaan van cue's in poi editor

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Doordat ik eigenlijk zelf weinig draai maar wel vaak mijn laptop
icm mjn drive-inn verhuur maak ik voor mijn klanten vaak een
playlist. Nu ben ik ook met wat 'betere' mixen bezig door in de
poi editor automix punten te plaatsen.

Nu komt het probleem, als ik een dag later weer opnieuw opstart
is ie alles wat ik gewijzigd en/of toegevoegd heb kwijt.

Hoe kan ik dit soort poi's opslaan?

Bij voorbaat dank
met vriendelijke groet,

John Broers
dB Party Sound
 

Inviato Thu 12 Feb 15 @ 2:37 pm
John,

Dat Automix blijft een beetje een apart verhaal. Ik voor zover ik nu kan nagaan (ik heb even geen VDJ bij de hand) is de POI-editor niet de juiste stap (of de volledige handeling):
In Automix kun je namelijk niet aangeven dat hij op Cue-points moet wisselen van nummer. Je kunt dus wel Cues plaatsen, maar als je niet aangeft dat op die cues gewisseld moet worden, zal de software dat uit zichzelf niet begrijpen. M.i. dien je dus met de Automix-editor de nummers op de juiste plek te laten wisselen. Ik kan je alleen nu niet zeggen of de Automix-cues, die je in de POI-editor hebt geplaatst, zichtbaar zijn in de Automix-editor. Dat kan ik vanavond pas nagaan, of je kunt het zelf alvast proberen.

Goedbedoelde waarschuwing: Het is niet toegestaan, volgens de EULA, om Virtual DJ uit te lenen of te verhuren. Je licentie is een persoonlijke licentie. Je loopt, met een controle, het risico dat je klant illegaal gebruik wordt aangerekend en zelf kun je worden aangeklaagd voor schenden van de EULA. Daarnaast is het uitlenen / verhuren van je muziek gebonden aan (strenge) regels, zelfs (of zeker) in België.
 

Inviato Fri 13 Feb 15 @ 3:51 am
Laat ik het even anders formuleren.
Misschien had ik het wat anders moeten formuleren.
Waar nodig zorg ik voor de muziek dmv een laptop met dus virtual dj.
Waar ik mijn laptop gebruik, ben ik zelf ook aanwezig en bedien ik deze ook.
Enkel gebruik ik veel de automix functie.
Het is niet anders als wat een dj ook doet.
Ik heb al mijn muziek op legale wijze aangeschaft.
Verder hebben mijn opdrachtgevers altijd een overeenkomst met buma/stemra en of sabam wat wettelijk verplicht is.
 

Inviato Fri 13 Feb 15 @ 12:45 pm
Maar evengoed bedankt voor de waarschuwing.
Is altijd verstandig om de eula nog eens goed door te bladeren en mogelijkheden en/of beperkingen te kennen.
 

Inviato Fri 13 Feb 15 @ 12:46 pm
Het probleem is inmiddels verholpen.
De databasebestanden in de mijndocumenten/virtualdj map, stonden gemarkeerd als alleen lezen.
Nu dit vinkje weggehaald is worden wel alle wijzigingen opgeslagen.

Werking automix poi's
als je in de poi editor een nieuwe cue maakt en hier bij het type automix cue aangeeft kun je verschillende start en eindes selecteren.
Als je daarna gebruik maakt van automix met smartmix aan wisselt hij perfect op de aangegeven cue van song op de manier die jij wilt.

grtz John
 

Inviato Fri 13 Feb 15 @ 1:27 pm
 

Inviato Sat 14 Feb 15 @ 2:08 pm
Beweren dat draaien met automix niet anders is wat dj's doen vind ik wel zeer kort door de bocht gaan .Als het enkel is voor wat achtergrondmuziek ok , maar als je een club of feest of festival moet op gang trekken heb je toch wel wat meer vaardigheden nodig dan wat liedjes in de automix steken .Misschien niet on topic maar wou dit toch als mezelf respecterende dj kwijt .
 

Inviato Sat 14 Mar 15 @ 10:46 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)