Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem met voorbeluisteren

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

my_fieroControlleristMember since 2015
Hallo,

Ik heb toch maar besloten oom een licentie te kopen voor mijn Reloop Beatmix 2.
En heb daar helemaal geen spijt van, wat een top programma om samen met VDJ en BM2 te werken.
Ik ben geen DJ maar vind het gewoon leuk om op zolder eens lekker muziek te draaien, met alle toeters en bellen die daar bij horen :)

Alleen nu loop ik tegen een klein probleempje aan wat ik in de zoek functie niet kan terug vinden, daarom mijn vraag nu

Gisteren was ik bezig alle TAG's met de TAG editor aan te passen zoals texten covers, BPM enz.....
Dat gaat prima.
Ik kon toen ook de nummer via mijn koptelefoon horen (via voorbeluisteren).
Elke keer dat ik op volgende klikte ging dat nummer automaties op 70% afspelen.
Nu wil ik vandaag verder gaan, maar hoor ineens geen muziek meer (ook niet als ik op de knop "voorbeluisteren" klik ?
Ik heb geen instellingen veranderd bij mijn weten.



de instelling van de output staan goed, als ik muziek draai werkt alles prima.

wie weet wat ik over het hoofd zie?

Dit staat in de manual:

Prelisten Player
Click on the Play button to play-pause the Prelisten Player or click inside the progress bar to prelisten
any part of the track, By default the Prelisten Player will use the Headphones Output.




Alvast bedankt
Stan
 

Inviato Thu 26 Feb 15 @ 3:35 am
my_fieroControlleristMember since 2015
Waar ik ook nu achterkom is dat de CUE MIX het ook niet meer doet?
ik kan dus ook niet het volgende nr luisteren op de koptelefoon?

VDJ al diverse keren opnieuw opgestart, net als de PC en de Beatmix2 , maar zonder resultaat.
Ben nu de 119 blz in het engels van de manual aan het door spitten.
Mijn gevoel zegt dat er iets m et de instellingen van de output is gebeurd??????

Mvg Stan
 

Inviato Thu 26 Feb 15 @ 6:14 am
my_fieroControlleristMember since 2015
GEVONDEN/OPGELOST

Vraag me niet hoe, want ik heb het ZEKER niet verzet maar het probleem zit in de output

Bij setup - Audio - Output stond de soundcard op "Reloop ASIO (ASIO)" bij master en headphones
Dit moet zijn "Beatmix2 (WASAPI)"

nu ik dit terug gezet heb werkt alles weer
Vreemd is wel dat ik gisteren niets heb aangepast en vandaag staat het anders????

Maar goed als iemand ook dit probleem heeft of krijgt, kijk dan naar deze instellingen


Mvg Stan
 

Inviato Thu 26 Feb 15 @ 6:24 am
Stan,

de ASIO-drivers zouden ook prima moeten werken. Controleer eens of je de laatste versie hebt van de ASIO-driver (op de website van Reloop) en of de laatste firmwareversie in je Beatmix is gezet.
Dit soort problemen kunnen ook voorkomen als je met de ASIO-drivers je Beatmix als primaire geluidskaart hebt ingesteld. Als je je interne kaart als primaire kaart instelt, voorkom je ook dat systeemgeluiden door je mix heen komen.
 

Inviato Fri 27 Feb 15 @ 5:18 am
my_fieroControlleristMember since 2015
Hallo Martin,

Ja ik heb de laatste nieuwe drivers en firmware erop staan.
En ja het klopt ik hoor soms de systeem geluiden erdoor?

En weer zijn de instellingen verandert?

mijn huidige instelling is nu:

Output:
Source...............soundcard.................channel
master...............reloop asio................out 1 & 2
headphones......reloop asio................out 3 & 4

het lijkt nu wel te werken, vreemd.

dit is de instelling die ik zelf had gedaan (staat nu niet meer zo, deze onthoud vdj niet)
Source..............soundcard.................channel
master..............beatmix2 wasapi.......out 1 & 2
headphones.....beatmix2 wasapi.......out 3 & 4
 

Inviato Wed 04 Mar 15 @ 8:03 am
De instellingen zoals je ze nu hebt zou prima moeten werken. Daar zou je niets aan hoeven doen.
Dat de ASIO-driver nu weer actief is geworden komt vanuit Windows: Je hebt daar dus inderdaad de Beatmix als primaire geluidskaart staan. Windows krijgt dan ruzie met de WDM-driver (die Wasapi-kaart) op het moment dat het een systeemgeluid probeert af te spelen. Je probeert nu namelijk vanuit Windows onder ASIO geluid te produceren en vanuit VDJ (met de oude instellingen) met de WDM-drivers. En die vinden elkaar niet aardig als dat gelijktijdig gebeurt.....

Oplossing is simpel: Klik met je rechter muisknop op het speakersymbool in je system tray (het vakje rechts onderin in de taakbalk) en kies "Afspeelapparaten". Klik in dat scherm op je interne geluidskaart (dus niet de Beatmix) en klik dan op "Als standaard instellen". (Kan anders zijn in verschillende Windows-versies, maar je begrijpt waarschijnlijk wel wat ik bedoel)
Je kunt in VDJ nu instellen wat je wilt. Omdat de Beatmix niet meer vanuit Windows wordt aangesproken zal daar geen conflict meer in ontstaan.
 

Inviato Thu 05 Mar 15 @ 4:21 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)