Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ LE

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

ErimaLE userMember since 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de software van Virtual DJ LE met een VMS 4.
Ik heb erg veel problemen met het instellen van mijn mixer via de nieuwe versie's van LE, en wil daarom terug naar de oude.

Is er een mogelijkheid om terug te keren naar de 'oude' vertrouwde versie?

Alvast bedankt.
 

Inviato Wed 04 Mar 15 @ 11:56 am
Je bent LE-gebruiker. Als je V8 hebt geïnstalleerd krijg je alleen de Home-versie. Deze ondersteunt je controller slechts 10 minuten per sessie. Daarna werkt hij niet meer totdat je VDJ opnieuw opstart.
De oude versie heb je waaschijnlijk verwijderd. Dat had niet gehoeven omdat V5, 6 en/of 7 en V8 prima naast elkaar kunnen bestaan. Heb je de CD met de oude versie niet meer dan kun je je oude versie ook hier van de site downloaden. Klik hiervoor op de knop My Account direct boven je eerste bericht hier op de pagina. Klik dan op de middelste zwarte klnop aan de linkerzijde van de nieuwe pagina (My Licenses). Je oude versie kun je daar dan ophalen. Je licentiecode staat ernaast.
 

Inviato Thu 05 Mar 15 @ 4:26 am
ErimaLE userMember since 2011
Dit is juist het probleem.

Bij my licenses staan alleen de nieuwe versies, en niet de oude.
Waar kan ik de oude vinden?

Ik heb wel een CD van de VMS 4.1 geleend van iemand.
Werkt deze ook?
 

Inviato Thu 05 Mar 15 @ 10:11 am
Nee. De LE-licentie is gekoppeld aan het serienummer van de VMS4. Een VMS4.1 is net een ander apparaat. Dat gaat dus niet goed.

De updates binnen V7 hebben betrekking gehad op (voornamelijk) het toevoegen van de ondersteuning van Controllers, de verbeterde audio-engine en de laatste (7.4.2) was vanwege de updates binnen iTunes (en wederom controllers...) Er is niets gewijzigd in de manier waarop met een VMS4 wordt gecommuniceerd. Daarin is dus geen verschil tussen de oude en nieuwe versie.
Je praat overigens steeds in meervoud. (versies). Staan er ook werkelijk meerdere LE-licenties geregistreerd op je account? Kan het niet zo zijn dat je een LE-versie voor een ander apparaat hebt gedownload?

De correcte instellingen voor een VMS4 in een LE-versie zijn als volgt:

For Limited Edition users
For both 2 deck and 4 deck LE versions, the sound setup (if available) should be ..
Inputs -> None
Outputs -> External mixer
Sound card -> VMS4 or ASIO
The decks on the skin depend on the LE version. Please check your Download Center


Let hierbij ook op de instellingen van de VMS zelf. Deze zijn best belangrijk en kunnen er voor zorgen dat je moeilijkheden krijgt met de instellingen. De instellingen staan hier beschreven: http://www.virtualdj.com/wiki/VMS4%20/%20VMS4.1.html
 

Inviato Fri 06 Mar 15 @ 3:15 am
ErimaLE userMember since 2011
Beste Martin,

Ik heb deze stappen meerdere keren gevolgd, resultaat -> geen geluid.
Als ik de nieuwste versie van LE download, komt automatisch de skin met 4 decks, terwijl ik deze niet wil.
Ik kan nergens dan een optie vinden om de laatste versie te gebruiken met 2 decks.

Ik heb 1 licentie ingevoerd op mijn account.
Wat kan ik doen?
 

Inviato Mon 09 Mar 15 @ 10:41 am
Hoi,

mijn reactie toch hier ipv in antwoord op je PM:
ik volg je post ook in het General Discussion Forum en had gehoopt dat een teamer bij zou springen. Als je instellingen namelijk staan zoals aangegeven in de Wiki zou alles moeten werken.
Ik ga niet mee met de adviezen in het Engelse forum: als je je VMS niet aan de praat krijgt in LE, dan lukt je dat waarschijnlijk ook niet als je de Controller- of de Infinity-versie koopt. Ook daar moet de VMS goed worden ingesteld voordat hij werkt. Ik zou dus ook zeker eerst proberen de VMS weer werkend te krijgen in LE voordat je aan een upgrade denkt.

Sommige geluidskaart-drivers "ontsporen" als ze door Windows bezig gehouden worden. Wat je nog zou kunnen proberen is te zorgen dat dat niet meer gebeurt. Sluit eerst VDJ af. Klik dan met je rechter muisknop op het speakersymbool in je system-tray (het vakje rechts onderin in je taakbalk) en kies dan voor Afspeelapparaten. Als hier je VMS staat aangevinkt als Standaard Afspeelapparaat, dan kan dat een reden zijn dat je geen geluid uit VDJ krijgt. Kies hier de interne geluidskaart van je PC / laptop. Sluit dit verder af en start VDJ opnieuw. Probeer nu nog eens via beide decks je muziek af te spelen. Alleen je systeemgeluiden worden nu weergegeven door je interne kaart, de muziek zou via je VMS moeten lopen.
De skin is waarschijnlijk geen vaste keuze. Of je kunt in de skin zelf aangeven via een menu (meestal bovenin de skin) of je met 2 of 4 decks wilt werken. In andere gevallen dien je "Opties" te openen en bij de tab "Interface" te kiezen voor een 2 of 4-decks skin. Ik kan je hier geen definitief antwoord op geven omdat de skin bij mij niet bekend is. Die is door ADJ meegeleverd.
 

Inviato Mon 16 Mar 15 @ 8:27 am
ErimaLE userMember since 2011
Beste Martin,

Ik snap wat je zegt en ga het eens proberen.
Als ik de laatste nieuwe versie van VDJ LE download (7.4.2) krijg ik automatisch 4 decks, terwijl er een aparte download is voor de 4 decks.

Verder heb ik ook geen options, omdat de LE niet pro is?

Hopende op een goed resultaat.
 

Inviato Tue 17 Mar 15 @ 11:11 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)