Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Settings koptelefoon 2 kanalen bij mixen

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Als ik mix heb ik in mijn koptelefoon het nummer dat draait in mijn linkerschelp en het nummer dat ik erin wil mixen in mijn rechterschelp.
Dat werkt prima. Ik heb daarvoor de volgende settings in Virtual DJ:
CARD stereo to mono splitter
Master DAP Core kontrol D2 Chan 1 mono
Headphones DAP Core Kontrol D2 Chan 2 mono

Maar nu vraag ik me toch af: betekent dat dat de output naar speakers en bij het opnemen van de mix dit ook in mono komt?
Wat zijn jullie settings bij het mixen? Wat is gebruikelijk als je gaat mixen?

Brengt me eigenlijk op een vervolgvraag: Ik zie Dj's ook wel eens tijdens het draaien maar aan 1 schelp van een koptelefoon luisteren maar ze kunnen de muziek van beide kanalen toch ook via hun koptelefoon beluisteren?
p.s. de DAP Core heeft een eigen interne geluidskaart
 

Inviato Sun 19 Apr 15 @ 5:24 am
Vraagje: Waarom 2x mono?
De D2 heeft een 4 (mono, is 2x stereo) kanaals geluidskaart aan boord. Je kunt dus volledig stereo werken via je Master Out en je hebt dan nog een volledig stereokanaal over voor je koptelefoon.
In de NL-handleiding (hier te vinden, http://www.highlite.nl/nl/Shop/Products/DAP-Audio/Gear/Midi-controllers/CORE-Kontrol-D2 , klik even op de NL-versie) staat op pag. 22 de juiste instelling in VDJ. (is voor V7, maar dezelfde instellingen kun je ook vinden in V8)
1Schelp gebruiken ipv 2 is persoonlijke voorkeur. Sommigen willen horen wat het zaalgeluid doet, hoe het publiek reageert of hoe de mix in de zaal over komt. Anderen willen niet worden afgeleid en volledige controle over de eindmix houden. Dan gebruik je ze allebei.
 

Inviato Sun 19 Apr 15 @ 5:45 am
2x mono omdat ik anders niet in 1 oor het draaiende nr hoor en in de andere het nr dat ik wil inmixen.
Ik werk op dit moment niet via output naar monitors maar doe alles nog via koptelefoon. Als ik stereo instel hoor ik beide nummers in beide schelpen, wat moeilijker is.
Met de handleiding kom ik niet er niet helemaal uit wat nou de beste instelling is. het doel: uitgang (of opname) moet altijd in stereo. In mijn hoofdtelefoon links een kanaal en rechts het andere kanaal. Met Cue1 en Cue2 selecteer ik welke ik wil horen en heb ik ze beiden aan dan hoor ik ze ook beiden.
er zijn echter verschillende instellingen mogelijk in VDJ

edit: ik heb nu ingesteld
Master kanaal 1&2
Headphone Chan 1 mono
Headphone Chan 2 mono
is dat wat je bedoelde?

Bij Cards kan ik Two soundcards EN de DAP Core selecteren. Moet "Two soundcards" dan geselecteerd worden of is alleen de DP Core voldoende?

hoop vragen, ik weet het :)
 

Inviato Mon 20 Apr 15 @ 10:33 am
Goed bedoeld advies: Neem de handleiding eens stap voor stap door. De meeste functies staan echt wel omschreven in dat ding.....
In de handleiding (pag. 7) staat een omschrijving van de knoppen van het mixerdeel. Knop 49 is de Cue-Mix-knop. Hiermee kun je de balans instellen tussen het Master-kanaal (het huidig spelende nummer) en het nummer dat je wilt inmixen. Daarmee vervalt de noodzaak om met mono-kanalen te werken.

Ik heb het ding niet (en ook geen vergelijkbare setup hier thuis) dus ik moet de instellingen een beetje gokken:
- Kies aan de linkerkant voor "Master & Headphones".
- Kies dan in het deel onderaan je setup voor "Master 1&2"en "Headphones 3&4".

Regel nu met je Cue-Mix-knop wat je van de uitgang en het in te mixen signaal wilt horen. Je kunt dan allebei de schelpen op je oren houden.
 

Inviato Mon 20 Apr 15 @ 4:36 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)