Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: einde grooveshark? - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

 

Inviato Fri 01 May 15 @ 4:34 am
 

Inviato Fri 01 May 15 @ 5:25 am
en hij is eruit! vraag me af waar ik nu voor betaald heb deze maand.... en sta nu dus op een gig zonder netsearch mogelijkheden!!! overigens grappig dat dit forum aangeeft dat ik een home user ben, steeds meer vragen waarom ik betaal voor de software en de online diensten.... zucht
 

Inviato Sat 02 May 15 @ 3:14 pm
Je kunt als Home Free-user ook Content Unlimited gebruiken. Dan blijf je Home User.
Als je inderdaad een geregistreerde versie van VDJ hebt, dan heb je die waarschijnlijk geregistreerd onder een andere gebruikersnaam.
 

Inviato Sun 03 May 15 @ 1:43 am
 

Inviato Sun 03 May 15 @ 1:58 am
Dat is wel echt klote....
 

Inviato Mon 04 May 15 @ 2:05 am
Effies geduld. Ze zijn met een andere aanbieder bezig, dus dat komt wel weer goed. Ze verwachten zelf deze week de zaak weer op de rit te hebben. Houd de post iin mijn link in de gaten.
 

Inviato Mon 04 May 15 @ 9:12 am
Thanks Martin,

mijn versie zat bij de controller, misschien maakt dat een verschil...?
 

Inviato Fri 08 May 15 @ 10:58 am
Ligt eraan welk versienummer je hebt gekregen. Heb je V7.X.X dan kun je updaten naar de laatste versie. Dan moet je hem wel registreren: http://www.virtualdj.com/users/edit.html , links klikken op de zwarte knop My Licenses en daar het Serial-nummer invoeren.
 

Inviato Sat 09 May 15 @ 2:36 pm
Hallo Martin, al iets bekend over de andere aanbieder ?

gr Marco
 

Inviato Fri 15 May 15 @ 2:23 am
Marco,

geen idee. Ik haal mijn info ook uit het General Forum. Netsearch werkt als (tijdelijke) vervanger als je de laatste publieke update (V8) of V7.4.4 hebt geïnstalleerd. Voor de rest: houd het topic achter mijn link van 4 posts terug in de gaten.

Gr.
 

Inviato Fri 15 May 15 @ 3:02 am
waarom proberen ze niet iets met spotify en deezer is denk ik veel beter ook meer nummers lijkt mij ;)
 

Inviato Fri 15 May 15 @ 4:49 am
Spotify is een oude discussie: Spotify staat alleen persoonlijk gebruik toe. Dan mag je als DJ alleen je muziek met je eigen koptelefoon beluisteren.....
Dit geldt overigens voor bijna alle populaire streamingdiensten.
 

Inviato Fri 15 May 15 @ 6:23 am
oow ja dat klopt helaas niet aan gedacht klopt ja dan mag jij het alleen luisteren ik ben benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen
 

Inviato Fri 15 May 15 @ 2:23 pm
Martin FourS wrote :
Spotify is een oude discussie: Spotify staat alleen persoonlijk gebruik toe. Dan mag je als DJ alleen je muziek met je eigen koptelefoon beluisteren.....
Dit geldt overigens voor bijna alle populaire streamingdiensten.


Dit geldt ook voor je vinylplaat, cd of aankoop via Itunes. In principe is het een licentie om het nummer af te spelen in huiselijke kring en rechten voor die kopie die je koopt. Er moet steeds extra betaald worden voor het afspelen in het openbaar, zowel door bv. bakkers, als fuifzalen, bars,... Je moet zelfs in België betalen als je daar speelt als dj met een kopie (je maakt een kopie die niet meer gebruikt wordt in die huishoudelijke kring). In principe kan Spotify perfect. Er zijn rechten betaald voor het nummer dat je gebruikt. Een nummer gekocht bij Itunes mag je ook niet overal zomaar afspelen als dj.
 

Inviato Tue 26 May 15 @ 4:13 pm
Je hebt in zoverre gelijk dat voor het spelen van muziek in het openbaar een licentie moet worden aangevraagd bij de Sabam (n Nederland is dat de Stemra). Dat staat echter los van het Spotify-verhaal. Spotify geeft geen toestemming voor het afspelen van muziek in het openbaar / door professionals. Daar helpt zelfs een Sabam / Stemra-licentie niet.
 

Inviato Wed 27 May 15 @ 6:07 pm
licenties correct doen is ni simpel.
 

Inviato Thu 28 May 15 @ 1:49 pm
Klopt, al heb ik het idee dat Belgie daar nogal in is doorgeslagen. In Nederland hebben de meeste locaties en festivals al een Stemra-licentie waar je als DJ op mee lift. Dat is nog geen vrijbrief om met illegaal verkregen muziek te werken, maar als DJ heb je zelden zelf een licentie nodig. Ik begreep dat dat bij jullie wel even anders gaat.
 

Inviato Thu 28 May 15 @ 7:10 pm
ja, in België moet je als dj enorm opletten dat je met de originele dragers speelt. Itunes mag dus wel, maar dan moet je de nummers downloaden op de pc waarmee je speelt. Een kopie maken mag enkel als je een dj-licentie hebt. dat geeft je het recht om te spelen met kopieën die je gebruikt buiten de huiselijke kring. Deze licentie kost denk ik 220 euro. Stel dat je begint te draaien, ook al koop je alles legaal, dan is 220 euro veel geld. Je bent tegenwoordig als beginner amper betaald. Ik ben gestopt, en speel nog enkele fuiven per jaar. Van het zotte. Dus weer sleuren met vinyl en cd-bakken. Want bv een reserve-pc klaarzetten zonder licentie kan dus niet. Snap Sabam dus echt niet. In plaats van diegene die het goed willen doen op alle manieren te blijven sarren op details, zouden ze de compleet illegaal draaiende gasten moeten aanpakken. Ik koop massa's vinyl, cd's en itunes...
 

Inviato Fri 29 May 15 @ 4:36 pm
 

Inviato Sun 31 May 15 @ 1:54 pm
80%