Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Te veel aan drivers ?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Lang niet meer op het forum geweest, omdat mijn systeem vlekkeloos liep en ik zeer te spreken ben over de 7.4 versie.
Twee dagen terug werd ik echter geconfronteerd met een probleem dat ik tot op heden niet heb kunnen verhelpen.
Wie weet is er iemand die raad heeft.

Virtual DJ draait al enkele jaren op mijn speciaal gebouwde muziek PC, voorzien van 4 harde schijven (één systeemschijf, één schijf voor MP3, één voor videoclips en één voor karaoke zip files). Deze is voorzien van een M-Audio Delta 1010LT geluidskaart, zodat ik tot een max van 5 kanalen kan uitsturen naar mijn mengpaneel. Als controler gebruik ik een M-Audio XPonent (doet precies wat ik wil)

Welk probleem doet zich nu voor:
Wat ik ook probeer..... er wordt geen geluidsignaal meer uitgestuurd !
(ik heb geen wijzigingen in het systeem aangebracht vóór deze constatering)

Wat heb ik gedaan tot nu toe ?
Drivers opnieuw geinstalleerd.
Geconstateerd dat ik een grote keuze aan audio drivers in mijn systeem heb staan.
Geluidskaart op ander slot geplaatst.
USB geluidskaart aangesloten (Native Instruments DJ8)
Interne geluidskaart geprobeerd.
Kabels van geluidskaart naar mengpaneel vervangen.
Niks, nakkes, nada.....

Virtual DJ draait gewoon. Ik kan nummers laden. De potmeters slaan uit op de XPonent (USB aangesloten op mijn PC). Daar komt dus wel iets (signaal) binnen.
Wanneer ik mijn geluidskaarten omzeil en rechtstreeks mijn XPonent gebruik als geluidskaart, krijg ik wel geluid !
(maar dat wil ik dus niet)
Mijn muziek PC is niet aangesloten op het internet, dus kan ik ook geen software update van wat dan ook hebben binnengehaald.

Ik concludeer voorzichtig dat mijn Delta 1010LT geluidskaart NIET kapot kan zijn. Die Native Instruments en interne geluidskaart sturen immers ook geen signaalgeluid uit.
Die NI8 doet het wel gewoon op welk ander systeem ook.
Maar wat is er dan wel aan de hand én wat moet ik dan doen.
Herinstallatie Windows ?
Herinstallatie VDJ ? (liever niet want dan ben ik al mijn playlist e.d. kwijt)
Verwijderen alle aanwezige audio drivers en slechts die van de Delta 1010LT installeren ?
 

Inviato Sat 11 Jul 15 @ 5:36 am
Hoi, William,

idd lang niet gesproken. Goed te zien dat je in ieder geval nog actief bent.
Er moet 2 dagen terug iets zijn gebeurd waardoor je systeem van het pad is geraakt. Ik zou als eerste optie proberen het systeem terug te zetten naar een punt waarop hij het nog wel deed. Dat kun je doen met systeemherstel. Pak dan een herstelpunt met een datum waarop alles nog werkte.
Systeemherstel werkt in elke Windows-versie net iets anders. Je kunt in de Windows-helpbestanden goed terug vinden hoe je systeemherstel uitvoert. Zorg dat je, voordat je begint, alles net zo hebt aangesloten als toen, omdat je systeem anders alsnog de beschikbare drivers opnieuw gaat installeren.

Het is overigens raadzaam om de drivers, die niet worden gebruikt, van je systeem te verwijderen omdat sommige drivers nog wel eens willen botsen. In het verleden was er een bekend probleem met bv Logitech- en (ik meen) Hercules-drivers. Dat kun je overigens het beste doen als je systeem weer draait, omdat je anders niet kunt zien welke drivers niets meer doen omdat er geen hardware is aangesloten of omdat je PC nog de weg kwijt is en je de verkeerde drivers verwijdert.

Ik hoop dat je de zaak weer aan de praat krijgt. aat maar horen als het niet zo is.

Succes,
Martin.
 

Inviato Sat 11 Jul 15 @ 8:26 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Hoi Martin,

Systeemherstel werkt niet....
Windows geeft aan dat er geen herstelpunt is. Had ik al geprobeerd.
Mijn MuziekPC is ingebouwd in een flightcase en wordt vervoerd.
Ik werk dus ook met overzetten van externe HD naar interne HD (ik bewaar mijn muziek op meerdere plekken)
Zou ik een virus hebben overgezet ?
 

Inviato Sat 11 Jul 15 @ 10:53 am
Daar ben je zo achter als je de externe muziekschijf scant op een PC met virusscanner. Zit er daar 1 op, dan kun je hem overgebracht hebben. Het lijkt me echter stug dat dat de reden zou zijn.
M-Audio heeft een eigen setup-applicatie. Als je die start en je speelt muziek af, slaan de VU-meters dan uit in dat programma? Ook bij de juiste uitgang?
 

Inviato Sun 12 Jul 15 @ 7:46 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik hoop dat ik begrijp wat je bedoelt....
M-Audio Delta Control Panel kent 5 tabbladen, waarvan ééntje de OUTPUT is.
Als ik daar kijk zie ik alle VU meters uitslaan.....
Het maakt dan NIET uit of ik muziek afspeel of niet.
Maar geluid hoor ik niet.
 

Inviato Sun 12 Jul 15 @ 9:21 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
weer wat ontdekt.
Optical uitgang op het moederbord geeft wel geluid. Meters slaan ook uit (zie foto)
De uitgang via de M Audio geeft geen geluid. Toch slaan ook hier de meters uit (zie andere foto)
Alle mogelijke updates inmiddels uitgevoerd.
Ook VDJ opnieuw geinstalleerd.
 

Inviato Sun 12 Jul 15 @ 3:00 pm
Die bedoelde ik ;)
Ik vergelijk jouw screendump vanavond even met mijn instellingen. Ik vind het vreemd dat je VU-meters maximaal staan terwijl je geen geluid produceert.
... Heb je niet ergens per ongeluk op de Mute-knop geklikt ergens in je Control-panel?
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 4:48 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Heb ik ook even aan gedacht Martin, maar dat heb ik niet.
Kun je ook zien aan de screenshot.

Begin nu te twijfelen aan de geluidskaart.
Ik zal ook nog proberen deze in te bouwen in een andere PC om te controleren of ik dan wel geluid krijg.
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 5:02 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Inmiddels mijn Delta 1010LT ingebouwd in mijn huis PC.
Drivers geinstalleerd én...... geluid.
Geen probleem.
Schiet mij maar lek.
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 11:55 am
Daar wordt ik niets wijzer van en het geeft een bende.......
Dan heb ik nog maar 1 ideetje: Verwijder het Control-panel van de kaart (volledig, dus eventueel een Registry-Editor (CCleaner o.i.d.) gebruiken om alle laatste resten te verwijderen) en installeer hem daarna opnieuw. Als je kaart niet kapot is, dan is dat mijn laatste ingeving. Altijd lastig als je niet naast het ding zit.

Ik moest trouwens thuis ff kijken omdat ik niet meer wist dat de knoppen van kleur veranderden als je ze selecteert. Het zag er "anders" uit....
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 12:38 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Vrij vertaald dus kaart verwijderen.
Alle drivers verwijderen etc, via CCleaner bv.
Kijken of ik dan geluid heb via bv. onboard.
Opnieuw inbouwen kaart.
Drivers installeren.
Ik heb weer wat te doen vanavond.
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 1:31 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Niets mee opgeschoten.
Register leeggehaald na Delta 1010LT verwijderd te hebben.
PC weer zonder kaart opgestart.
Wat updates geinstalleerd.
Weer uitgezet.
Kaart er weer in én drivers geinstalleerd.
Wel geluid via de optical van het moederbord, maar geen geluid via de geluidskaart.
Gelukkig heb ik volgende week vakantie en ga ik die hele PC maar eens voorzien van een schone installatie Windows 7.
Of heeft iemand nog een beter idee ?
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 3:10 pm
Balen, man.....
Ik weet echt ff niet welke kant op te gaan. Behalve een ander slot (heb je al geprobeerd.....) zou ik het echt ff niet weten. Doomscenario: Moederbord einde oefening?
 

Inviato Mon 13 Jul 15 @ 5:24 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Het is opgelost.
Na ongeveer 25 uur "van alles en nog wat" uitproberen heb ik het moedernord (en processor) laten vervangen.
Ik heb weer geluid !!!
Meteen Windows 10 erop laten zetten.
Loop alleen nu tegen een nieuw probleem aan.......
Ik heb last van krakend geluid (niet ik, mijn PC). Het komt echter niet bij alle nummers voor.
Dit kom ik tegen bij zowel VDJ 7 als VDJ 8.
Ik ga nu eens goed uitzoeken of het "slechts" voorkomt bij mijn video's of ook bij mijn MP3's.

Voor alle duidelijkheid:
Ik heb de drivers van mijn geluidskaart reeds opnieuw geinstalleerd en ik heb ook reeds geexperimenteerd met de latency.
Tips blijven echter welkom.
 

Inviato Fri 28 Aug 15 @ 9:41 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Verschil tussen video en MP3 is er niet.
Naast de M-Audio asio driver, ook de asio4all drivers geprobeerd.
Geen verschil.
Bij sommige nummers kraakt de boel als een gek én bij sommige nummers niet.
 

Inviato Fri 28 Aug 15 @ 9:49 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Het zit m niet in Virtual DJ 7 of 8.
Hetzelfde kom ik ook tegen wanneer ik een "krakend" nummer afspeel met de media player is Windows 10.
 

Inviato Fri 28 Aug 15 @ 10:15 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Lijkt erop dat ik het heb gevonden via het lezen van de diverse berichten op het forum.
Het geluid werd te hard uitgestuurd.
Via het control panel van de geluidskaart de uitsturing lager gezet......
Wordt vervolgd.
 

Inviato Fri 28 Aug 15 @ 11:10 am
Martin FourS wrote :
Doomscenario: Moederbord einde oefening?

Ja, dus.....

Vreemd overigens dat hij standaard overstuurt. Bij een nieuwe installatie wordt het level normaal gesproken op 0 dB gezet. Ik kan me niet herinneren er ooit last van te hebben gehad (FW410 en een ProjectMix)

In ieder geval prettig dat het opgelost is.
 

Inviato Fri 28 Aug 15 @ 3:34 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)