Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ en windows 10 - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik ben nieuwsgierig om te zien of er al andere zijn die de upgrade naar windows 10 hebben.
Mijn VDJ draait probleemloos zo te zien.
Alle plugins draaien en lijken te werken.
Video draait ook oke.
Iemand andere ervaringen?
Owjah ik heb de laatste versie 8 (heerlijk die automatische updates!)
 

Inviato Sat 01 Aug 15 @ 4:33 pm
... tot je natuurlijk een buggy update binnenkrijgt een uur voor een gig.
 

Inviato Sun 02 Aug 15 @ 1:29 am
Nog niet. Ik wacht de berichten verder nog even af, al lijkt het mee te vallen. Wat je regelmatig terugziet zijn gebruikers die problemen hebben met VDJ in een venster, mdat Windows standaard de Intel HD-chipset schijnt te kiezen. Da's gelukkig zo opgelost...
 

Inviato Sun 02 Aug 15 @ 1:53 pm
Ik wacht ook even af hoe het gaat had windows 10 update heel snel tot windows 10 en toch afwachten hoe VDJ hierop reageert, heb al de pech gehad dat men harde schijf weer stuk ging en dit op een half jaar tijd
 

Inviato Sun 02 Aug 15 @ 4:20 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Mijn specs op het moment met windows 10 UK!(Engels)
HP Envy17-j009ed laptop (Beats Audio)
CPU/SoC Ci7-4702MQ
CPU architectuur Intel Haswell
Klokfrequentie 2,2GHz
Maximale turbo klokfrequentie 3,2GHz
Moederbordchipset HM87
Geheugengrootte 16GB
CPU/SoC Ci7-4702MQ
CPU architectuur Intel Haswell
Klokfrequentie 2,2GHz
Maximale turbo klokfrequentie 3,2GHz
Moederbordchipset HM87
Geheugengrootte 16GB
Maximum geheugengrootte 16GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Opslagtype
Opslagcapaciteit 500 gb SSD
Tweede opslagtype 5400rpm HDD
Tweede opslagcapaciteit 1TB
Totale opslagcapaciteit 2TB (intern)
Aantal HDD 2
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Schermdiagonaal 17,3"
Resolutie 1920x1080
Beeldverhouding 16:9
Backlight Edge-lit
Videochip Intel HD Graphics 4600/ GeForce GT750M
Video uit HDMI
Verbinding (USB/FW) 4x USB 3.0
Verbinding (Ethernet) 1Gbps
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning Nee
Verbinding (Bluetooth) BT 4.0
Laptoptype Notebook
Multitouch touchpad Ja
Laptop extra's Cardreader, Verlicht toetsenbord, Vingerafdruk scanner, Webcam
Besturingssysteem Win 10 UK
Accucapaciteit (Wh) 59Wh
Kleuren Zilver
Toetsenbordindeling Qwerty
Taal Int Eng
Hoogte 30,6mm
Lengte 274,4mm
Breedte 416mm
Gewicht 2,85kg
Windows 10 draait als een zonnetje ...Edge is retesnel maar laat je niet foppen (IE met een ander kapsel)Dus ik gebruik nog steeds Firefox.
Ik heb nu nagenoeg alles wel gecontroleerd.... met mijn machine werkt alles naar behoren.

@Warakurna Ik heb dubbele machines,draai al te lang mee om dat niet te voorzien,backup machine is een stabiele 8.1 met de laatste versie vdj 8 .;-)

@ Martin ff 3de of 4de machine pakken 10 werkt.

@Passion_dB tjah das hardware he, daar kan de software niets aan doen ....maar ik voel met je mee.....ben vorig jaar ook ineens 2TB aan High quality videoclips kwijt geraakt.

Over het algemeen , eerste indruk .... win 10 + VDJ 8 werkt.



 

Inviato Sun 02 Aug 15 @ 6:25 pm
Toch blijf ik het automatisch updaten van productiemachines maar een raar iets vinden. Geen enkele systeembeheerder laat dat toe, maar bepaalt zelf, wanneer de updates zich hebben bewezen dat deze mogen gebeuren op alle machines in het domein.
Kan niets zeggen over VDJ en Windows 10, aangezien ik Mac gebruik voor muziek. Maar heb ondertussen wel al 3 PC's een update gegeven, gewoon de laptop van de gezinsleden. 2 daarvan perfect, draait als een tierelier. Gaat snel, intuïtief, kortom een goed operating system. De derde is compleet in de soep gedraaid. De administrator user op de laptop geeft kritieke fout. En ik kan enkel nog inloggen met een gewoon account.
 

Inviato Mon 03 Aug 15 @ 2:04 am
 

Inviato Mon 03 Aug 15 @ 5:14 am
nergens geen last van met windows 10 werkt allemaal naar behoren net zoals met windows 7 8.0 8.1 merk geen verschil
 

Inviato Wed 05 Aug 15 @ 2:40 pm
Na een aantal keren lastige discussies met collega dj's wie neemt zijn laptop mee heb ik gekozen
om een VDJ DJ set samen te stellen voorzien van alle meest recente hardware en software
MS Windows 10, VDJ 8, waarmee het eenvoudig werken is voor iedereen.

De DJ plugt zijn of haar USB stick of hard disk (db scannen natuurlijk) in en draaien maar.

De set draait met een Minix NEO64 W mini computer standaard met Windows 8.1 Binq ge-uped naar W10.
De combinatie Windows 10 en VDJ 8 draait stabiel en nu iets meer dan een week zonder problemen (2 decks)
Het beeldscherm is afneembaar gemonteerd en alles past in de flightcase

Met een Pioneer DDJ-SR controler en een BT keyboard en Muis is het fijn werken.

Ik heb een foto bijgesloten om het te verduidelijken.

 

Inviato Fri 07 Aug 15 @ 2:06 pm
Geinig: zo'n Minix Neo 64 heb ik als mediaspeletje thuis staan. Werkt leuk, maar niet voor mij met VDJ. Ik kom een video-out te kort....
Mijn gig-PC inmiddels ook op Win 10. Beetje ruzie gehad met instellen van de dikke videokaart, maar inmiddels werkt dit goed (driver-update voor Win 10 kwam wat laat). De afgelopen week ruimschoots getest, ook met full-HD-clips. Geen gekke dingen gezien, vanavond live en het ding eens door de mangel halen.
 

Inviato Sat 08 Aug 15 @ 1:21 pm
ik heb vandaag ook windows 10 op mijn laptop gezet, ik werk met denon controller 6000mk2 en VDJ 8 . alles loopt als een trein . Het enige wat ik mij afvraag , soms moet ik terug inloggen , thuis is dat geen probleem maar als ik ga draaien dan beschik je niet altijd over internet , wat doe je dan ?
 

Inviato Thu 20 Aug 15 @ 12:13 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Als VirtualDJ je vraagt om opnieuw in te loggen betekend dat dat er internet aanwezig is.
Zolang je op dat moment steeds inlogt zal je geen probleem hebben als er later geen internet aanwezig is.
 

Inviato Thu 20 Aug 15 @ 5:45 am
Wat een luxe: het Nederlandstalig forum krijgt rechtstreekse imput van de CTO ;-)
Hoe ben jij bij VDJ verzeild geraakt, Adion?
 

Inviato Thu 20 Aug 15 @ 6:42 am
baggenPRO InfinityMember since 2013
Ik heb wel een probleempje sinds Windows10. Als ik VDJ8 opnieuw opstart, zijn al mijn BPM gegevens leeg. :-(
Heeft iemand een oplossing? Groetjes Pepijn.

Update: ik heb de oplossing gelukkig gevonden! De folder Virtual DJ stond op 'alleen lezen'. Nu op 'volledige toegang' gezet en hij onthoud alles weer :-)
 

Inviato Thu 20 Aug 15 @ 11:34 am
hoi, heb virtual dj 8 ook draaien op windows 10, heb er een avond mee gedraaid maar merk dat als ik een nummer na een van de decks sleep dat het even duurt dat het deck het nummer laad, blijft even hangen en dan laad het deck hem pas, dit is niet constant maar het komt wel heel vaak voor, net of het deck dan even vast loopt een paar seconden. dit heb ik toen mijn labtob draaide op windows 7 nooit gehad. heb de labtop gewoon geupdate naar windows 10 en verders geen instellingen gewijzigd. voor de rest draait het gewoon zonder problemen. heeft hier iemand ook ervaring mee gehad en moet ik iets aan mijn instellingen wijzigen na die update naar windows 10 ??
 

Inviato Mon 07 Sep 15 @ 7:53 pm
Ik heb ditzelfde ook ooit gehad. Heb mijn instellingen in Windows aangepast dat mijn harde schijf niet in slaapstand moet gaan. Windows wil altijd op laptops zo veel mogelijk energie besparen en als je harddisk in standby gaat, dan duurt het ff voordat hij weer opspint en het nummer kan laden?
Mogelijk dat deze optie nu (wel weer) bij je aan is gezet met de upgrade? Want windows zet dit standaard altijd aan.
 

Inviato Tue 08 Sep 15 @ 9:19 am
beste roy,bedankt voor je reactie en denk dat dit ook het probleem veroorzaakt,hoor de schijf nu ook iedere keer opstarten en tijdens het draaien heb ik daar eigenlijk niet naar gekeken en op gelet omdat dit bij windows 7 niet was. ben alleen in windows 10 aan het zoeken geweest waar ik deze instelling zou kunnen veranderen maar kan het niet vinden waar en hoe ik deze instelling bij windows 10 kan wijzigen. heb je misschien een tip waar ik deze instelling kan vinden.
bedankt alvast bij deze.
 

Inviato Tue 08 Sep 15 @ 6:43 pm
rechtermuisknop op startknop - Energiebeheer - Je energieschema kiezen (gebalanceerd, energiebesparing of hoge prestaties)(ik neem gebalanceerd) - De schema-instellingen wijzigen - Geavanceerde energie-instellingen wijzigen - op de + voor harde schijf drukken - op de + voor harde schijf uitzetten na - Netstroom - heeeeeeeel lange tijd kiezen.

En direct ook je usb juist zetten. Deze moeten ook nooit gaan slapen met een controller aan je laptop. En misschien je processor ook wat gaan tweaken dat hij aan de netstroom wat katoen geeft :)
 

Inviato Tue 08 Sep 15 @ 7:53 pm
In sommige gevallen hebben externe harde schijven een programma nodig van de fabrikant om instellingen te wijzigen. Dat zou je op de site van de fabrikant na moeten kijken.
 

Inviato Wed 09 Sep 15 @ 7:38 am
hoi, bedankt samen voor de tips, heb de instellingen gewijzigd in windows 10 en het probleem is verholpen, heb de minimale processor snelheid van 5% naar 10% gezet en de maximale stond op 100%. weet alleen niet of van 5 naar 10% voldoende is anders hoor ik het graag even. het vertragen bij het inladen is in ieder geval verholpen en het draait nu net als bij windows 7.
En inderdaad Martin,sommige harde schijven hebben een slaapstand van hun eigen en volgens mij hebben mijn toshiba schijven dat ook van fabriek af, maar dat duurt wel een tijd eer deze invalt, hier nooit problemen mee gehad tijdens een avond draaien alleen als het een tijdje niet gebruikt werd merkte ik dat de schijf ook uit zijn slaapstand kwam.
Ben blij dat dit probleempje verholpen is, dank voor jullie tips.
 

Inviato Wed 09 Sep 15 @ 6:46 pm
87%