Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe controller (Pioneer DDJ SX2) en Virtual DJ 8

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
De titel van deze post doet vermoeden dat ik een soort logboek/dagboek heb geopend, maar dat is niet het geval......
Wel heb ik gemerkt dat ik enorm moet wennnen aan Virtual DJ 8, daar waar ik alle ins and outs van versie 7 wel ongeveer kende.
Ik heb dus ook een aantal vragen over versie 8.
(voor alle duidelijkheid: Liever was ik nog even met versie 7 blijven werken, maar nadat ik de Pioneer had gekocht, kwam ik er dus achter dat deze niet ondersteund wordt in versie 7...... Geweldig goede research dus.....)
Mag de pret niet drukken. De Pioneer is een geweldige controller, maar nu wil ik er dan ook voor zorgen dat ie alles doet wat ik wil.

Een aantal vragen dus wat betreft versie 8:

Hoe zorg ik ervoor dat ieder nummer dat ik laad automatisch genormaliseerd wordt ? In versie 7 kon ik dat instellen, maar kom het hier niet tegen ?

Hoe zorg ik ervoor dat gain, bass, middle en treble instellingen blijven staan zoals ze staan en ik niet na het laden van een nieuw nummer opnieuw aan de knoppen moet draaien om allen weer op het niveau te krijgen wat ik had ?

Ik gebruik de skin Black Sheep omdat ik veel met video werk. Ik kan echter in versie 8 niet switchen naar bv. het sampler "tabblad". Wanneer ik daarop klik gebeurt er niets. Heeft dit ermee te maken dat deze skin feitelijk niet geschikt is voor versie 8 ?

Wanneer ik een videoclip laad op een deck is de clip niet schermvullend in het outputschermpje. Dat wordt het wel wanneer ik daadwerkelijk een tweede scherm aansluit om naar uit te sturen. Dit fenomeen kende ik niet in versie 7. Heeft dat te maken met een niet juiste instelling ?

In versie 7 was het mogelijk om (ook terwijl het nummer reeds draaide) een visual "over" een MP3 heen te zetten, zodat ik altijd beeld had op een groot scherm i.p.v. een zwart scherm. Ik werk dus altijd met beeld en was dit prettig.
Wanneer ik het nummer (een MP3) laad in versie 8 en daar een visual overheen wil zetten, wordt eerst gevraagd om de koppeling te bevestigen (moet worden opgeslagen). Pas na opslag wordt de koppeling gerealiseerd. Deze koppeling moet ik dus maken VOORDAT ik het nummer daadwerkelijk afspeel....
Dat kan ik dus niet doen TERWIJL ik het afspeel, want dan valt er een stilte.
Is het mogelijk om de makkelijke koppeling uit versie 7 ook uit te voeren in versie 8 ?

Zo.....
Dat waren mijn eerste vragen.
Ik vermoed dat er meer zullen volgen in een later stadium.

 

Inviato Mon 19 Oct 15 @ 7:31 pm
Wordt de SX 2 niet ondersteund met een aparte mapper? Straks eens kijken in de DL-sectie.....
Met V8 gaat het ook lukken, verwcht ik. Ik ben i.i.g. niet meer teruggegaan naar V7 sinds ong. 8 maanden.

Eens kijken hoe ver ik kan antwoorden uit mijn hoofd.... Om te beginnen kun je in Opties/Instellingen rechts bovenin een vinkje zetten bij "Toon geavanceerde opties". Daarmee wordt alles zichtbaar en vindt je ook terug wat je nodig hebt. Een begrippenlijst met alle opties (video, audio, controllers, skins, enz) vindt je in de handleiding vanaf pag. 105.

wilberg wrote :
Hoe zorg ik ervoor dat ieder nummer dat ik laad automatisch genormaliseerd wordt ? In versie 7 kon ik dat instellen, maar kom het hier niet tegen ?

In Opties/Instellingen: Tik in het zoekveld AutoGain of scroll door naar Audio en zoek AutoGain daar op. Zet deze op Auto. (Auto & Remember werkte anders/beter in V7, hier kun je beter alleen Auto kiezen.)

wilberg wrote :
Hoe zorg ik ervoor dat gain, bass, middle en treble instellingen blijven staan zoals ze staan en ik niet na het laden van een nieuw nummer opnieuw aan de knoppen moet draaien om allen weer op het niveau te krijgen wat ik had ?

Zoek in Opties/Instellingen naar resetEqOnLoad (zit ook in Audio) Zet deze uit. Je EQ blijft bij het laden van een nieuw nummer staan en wordt niet teruggezet naar de centerpositie.

wilberg wrote :
Ik gebruik de skin Black Sheep omdat ik veel met video werk. Ik kan echter in versie 8 niet switchen naar bv. het sampler "tabblad". Wanneer ik daarop klik gebeurt er niets. Heeft dit ermee te maken dat deze skin feitelijk niet geschikt is voor versie 8 ?

Yep. De onderste helft van de skin in V8 wordt anders opgebouwd en V8 werkt dus niet (lekker) met V7-skins. Geen probleem: Black Sheep is ook als V8-skin te vinden.
Dit geldt overigens niet alleen voor de skins. Ook audio/video-effecten zul je even opnieuw moeten downloaden.

wilberg wrote :
Wanneer ik een videoclip laad op een deck is de clip niet schermvullend in het outputschermpje. Dat wordt het wel wanneer ik daadwerkelijk een tweede scherm aansluit om naar uit te sturen. Dit fenomeen kende ik niet in versie 7. Heeft dat te maken met een niet juiste instelling ?

Hmm.. Dat kende ik niet in V7 (zou ook niet gewenst zijn: Ik zou niet willen dat mijn interface verdwenen zou zijn onder het vvideoscherm). Je kunt, als ik het me goed herinner, ook dubbelklikken in het videoscherm. Dan maximaliseert hij ook. Ik zie geen aparte instelling voor gemaximaliseerd starten in je hoofdscherm.

wilberg wrote :
In versie 7 was het mogelijk om (ook terwijl het nummer reeds draaide) een visual "over" een MP3 heen te zetten, zodat ik altijd beeld had op een groot scherm i.p.v. een zwart scherm. Ik werk dus altijd met beeld en was dit prettig.

Dat kan nog steeds. Ik gebruikte in V7 Sonique, maar dat werkt niet meer onder V8. Wel is Milkdrop (de visuele fractal-effecten zoals ook gebruikt in WinAmp en Windows Mediaspeler) beschikbaar. Milkdrop8 kun je downloaden in de downloadsectie. Zorg wel dat je DirectX 9 geïnstalleerd hebt, omdat het anders niet werkt. Je kunt daarna Milkdrop8 als AudioOnly-effect instellen. (Correctie: daarmoet ik ff verder in. Ik zie in de opties geen AudioOnly meer staan. Hoor je vanavond nog van mij) Overigens kun je ook andere video-effencten als AudioOnly-effect instellen.

wilberg wrote :
Wanneer ik het nummer (een MP3) laad in versie 8 en daar een visual overheen wil zetten, wordt eerst gevraagd om de koppeling te bevestigen (moet worden opgeslagen). Pas na opslag wordt de koppeling gerealiseerd. Deze koppeling moet ik dus maken VOORDAT ik het nummer daadwerkelijk afspeel....
Dat kan ik dus niet doen TERWIJL ik het afspeel, want dan valt er een stilte.
Is het mogelijk om de makkelijke koppeling uit versie 7 ook uit te voeren in versie 8 ?

Niet dat ik weet. Ik heb wel wat posts gelezen van andere gebruikers in het General Discussion-forum die ook gewend waren aan deze functie en hem daarom ook misten. Ook daar ga ik vanavond achteraan. Het "Sleep video op audio-file"-systeem werkt in ieder geval niet meer zo.
 

Inviato Wed 21 Oct 15 @ 7:50 am
Martin FourS wrote :
wilberg wrote :
Wanneer ik het nummer (een MP3) laad in versie 8 en daar een visual overheen wil zetten, wordt eerst gevraagd om de koppeling te bevestigen (moet worden opgeslagen). Pas na opslag wordt de koppeling gerealiseerd. Deze koppeling moet ik dus maken VOORDAT ik het nummer daadwerkelijk afspeel....
Dat kan ik dus niet doen TERWIJL ik het afspeel, want dan valt er een stilte.
Is het mogelijk om de makkelijke koppeling uit versie 7 ook uit te voeren in versie 8 ?


Niet dat ik weet. Ik heb wel wat posts gelezen van andere gebruikers in het General Discussion-forum die ook gewend waren aan deze functie en hem daarom ook misten. Ook daar ga ik vanavond achteraan. Het "Sleep video op audio-file"-systeem werkt in ieder geval niet meer zo.


Kostte iets meer tijd, maar ik zie op dit moment geen andere oplossing:
De video-editor biedt je wel de oplossing om een aangepast bestand op te slaan. Je kunt het audio-bestand met video-overlay dus als combinatie opslaan zodat je het later altijd nogmaals kunt gebruiken. Je probleem zou zich dus alleen de eerste keer voordoen of je zorgt dat je dit thuis al hebt voorbereid. Zie de >handleiding<< vanaf pagina 69.

Martin FourS wrote :
wilberg wrote :
In versie 7 was het mogelijk om (ook terwijl het nummer reeds draaide) een visual "over" een MP3 heen te zetten, zodat ik altijd beeld had op een groot scherm i.p.v. een zwart scherm. Ik werk dus altijd met beeld en was dit prettig.


Dat kan nog steeds. Ik gebruikte in V7 Sonique, maar dat werkt niet meer onder V8. Wel is Milkdrop (de visuele fractal-effecten zoals ook gebruikt in WinAmp en Windows Mediaspeler) beschikbaar. Milkdrop8 kun je downloaden in de downloadsectie. Zorg wel dat je DirectX 9 geïnstalleerd hebt, omdat het anders niet werkt. Je kunt daarna Milkdrop8 als AudioOnly-effect instellen. (Correctie: daarmoet ik ff verder in. Ik zie in de opties geen AudioOnly meer staan. Hoor je vanavond nog van mij) Overigens kun je ook andere video-effencten als AudioOnly-effect instellen.


Hmm.....
Niet opgelet, denk ik.... De AudioOnly-optie is inderdaad verdwenen. De algemene term is nu Visualisations. Dat zijn dus grafische weergaven als er geen video wordt afgespeeld. Een paar opties zijn standaard al aanwezig (camera, text, enz.) In de map "Mijn Documenten/Virtual DJ/Plugins/Visualisations" worden die grafische grappen bewaard. Installeer je dus een nieuwe visualisatie (zoals bv Milkdrop) dan moeten die daar in terecht gaan komen. Het enige waar ik nog niet achter ben is waarom deze visualisaties niet automatisch starten als ik van video (of karaoke) overga naar een audio only-bestand. Ik moet handmatig de visualtsatie starten (knop op de controller). Lastiger is dat ik het ook weer handmatig uit moet zetten als ik een video start, want dan blijft de visualisatie zichtbaar......
Mocht iemand dat hebben uitgevonden, dan hoor ik dat graag.
 

Inviato Sun 25 Oct 15 @ 5:11 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Helemaal niet verdwenen, de optie is videoAudioOnlyVisualisation
De visualisatie die hier gekozen is zal automatisch gebruikt worden indien de gespeelde track geen video bevat.
Overigens is ook Sonique nog steeds ondersteund, je kan die effecten ook gewoon in de Visualisations map kopieren.

Ten slotte is sinds een tijdje de optie ook terug om een video track te slepen op een audio track. Er wordt dan automatisch een video-edit gemaakt die je later opnieuw kan gebruiken.
Indien je ervoor kiest om deze edit onmiddelijk te gebruiken moet de track inderdaad herladen worden, dus je kan dit best doen tijdens het cue'en, en niet als de track al live aan het spelen is, maar het is nog steeds snel en eenvoudig genoeg om het on-the-fly the doen zeg maar.
 

Inviato Mon 26 Oct 15 @ 5:12 am
Adion wrote :
Helemaal niet verdwenen, de optie is videoAudioOnlyVisualisation
De visualisatie die hier gekozen is zal automatisch gebruikt worden indien de gespeelde track geen video bevat.

Ik heb de fixlist blijkbaar niet goed bijgehouden. Het heeft "automatisch" gewerkt tot een aantal updates terug. Is de naam van die optie gewijzigd of begint Korsakov z'n werk te doen?

Adion wrote :
Overigens is ook Sonique nog steeds ondersteund, je kan die effecten ook gewoon in de Visualisations map kopieren.

OK. Missed that...

Adion wrote :
Ten slotte is sinds een tijdje de optie ook terug om een video track te slepen op een audio track. Er wordt dan automatisch een video-edit gemaakt die je later opnieuw kan gebruiken.
Indien je ervoor kiest om deze edit onmiddelijk te gebruiken moet de track inderdaad herladen worden, dus je kan dit best doen tijdens het cue'en, en niet als de track al live aan het spelen is, maar het is nog steeds snel en eenvoudig genoeg om het on-the-fly the doen zeg maar.

Ditto.... Ik zal me abonneren op de updates-pagina.
 

Inviato Mon 26 Oct 15 @ 5:09 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Martin FourS wrote :
Adion wrote :
Helemaal niet verdwenen, de optie is videoAudioOnlyVisualisation
De visualisatie die hier gekozen is zal automatisch gebruikt worden indien de gespeelde track geen video bevat.

Ik heb de fixlist blijkbaar niet goed bijgehouden. Het heeft "automatisch" gewerkt tot een aantal updates terug. Is de naam van die optie gewijzigd of begint Korsakov z'n werk te doen?

De optie noemt al zo sinds het begin, en standaard is er niets geselecteerd :)
 

Inviato Tue 27 Oct 15 @ 5:31 am
Adion wrote :
... en standaard is er niets geselecteerd :)

Dat weet ik. Misschien verkeerd geformuleerd: Ik heb Milkdrop vlak na publicatie geïnstalleerd. Gezien de meldingen in het MD-topic van SBDJ wilde ik zelf ervaren hoe moeilijk (of niet) het nu eigenlijk was. Een tijdje terug werkte het dus niet meer (1 van de updates waarbij mijn settings in fabrieksstand kwamen te staan). Ik heb die optie niet meer terug kunnen vinden (niet vreemd als je aan de verkeerde kant van het alfabet zoekt) dus nu handmatig MD aan en uit. Dat laatste hoefde ik hiervoor niet, vandaar Automatisch.
Ik ga verder experimenteren. Thnx for the headup.
 

Inviato Wed 28 Oct 15 @ 5:13 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
wilberg wrote :
Hoe zorg ik ervoor dat gain, bass, middle en treble instellingen blijven staan zoals ze staan en ik niet na het laden van een nieuw nummer opnieuw aan de knoppen moet draaien om allen weer op het niveau te krijgen wat ik had ?

Martin wrote:
Zoek in Opties/Instellingen naar resetEqOnLoad (zit ook in Audio) Zet deze uit. Je EQ blijft bij het laden van een nieuw nummer staan en wordt niet teruggezet naar de centerpositie.

Heb ik gedaan. Werkt prima, maar niet voor de gain.
Bij elk nieuw nummer dat ik laad moet ik eerst aan de gain knop draaien om het volume gelijk te krijgen.
Eigenlijk lukt het dus niet om bij het laden een nummer meteen te "normaliseren".

Andere uitdaging is nu dat ik niet gevonden krijg hoe ik afkom van "autopitch".....
Wanneer ik nu op deck 1 een nummer speel met bv. 120 BPM, dan wordt bij het laden van deck 2 dat nummer ook meteen op 120 BPM gepitcht.
Dat wil ik niet.
Wie weet hoe ik dit uitzet ?
 

Inviato Sun 15 Nov 15 @ 1:19 pm
Hoi, William,

De gain valt niet onder de EQ. Daar is een andere funcite voor, maar die had ik je al gegeven:
Martin FourS wrote :
Om te beginnen kun je in Opties/Instellingen rechts bovenin een vinkje zetten bij "Toon geavanceerde opties". Daarmee wordt alles zichtbaar en vindt je ook terug wat je nodig hebt. Een begrippenlijst met alle opties (video, audio, controllers, skins, enz) vindt je in de handleiding vanaf pag. 105.

wilberg wrote :
Hoe zorg ik ervoor dat ieder nummer dat ik laad automatisch genormaliseerd wordt ? In versie 7 kon ik dat instellen, maar kom het hier niet tegen ?

In Opties/Instellingen: Tik in het zoekveld AutoGain of scroll door naar Audio en zoek AutoGain daar op. Zet deze op Auto. (Auto & Remember werkte anders/beter in V7, hier kun je beter alleen Auto kiezen.)


Autopitch (zoals jij het noemt) heet in je opties autoBPMMatch. Die op Off zetten en je bent daar van af.
 

Inviato Tue 17 Nov 15 @ 11:49 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)