Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: afspelen stopt een seconde

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

pclaus1ControlleristMember since 2013
Dag kenners. Ik draai al drie jaar feilloos met vdj6 en een kleine Mk4. maar zaterdag deed hij het plots niet meer. Plots stopt het afspeeldeck een seconde en doet dan weer tien seconden verder. Ik heb het programma opnieuw gedownload, maar het resultaat is hetzelfde. Mijn pc is ook al (drie) jaren dezelfde. Kan iemand me helpen? Groten dank!
 

Inviato Mon 16 May 16 @ 6:37 pm
Wordt het nummer, dat je afspeelt, volledig ingeladen?
 

Inviato Sun 22 May 16 @ 10:27 pm
Even deze post een bump geven; Ook ik kom op de vreemdste momenten dit probleem tegen. Soms niet één seconde, maar zelfs 2 à 3 seconden.
Gisteravond had ik het opnieuw, nu met niet enkel audio, maar ook met videobestanden.

Wat normaal gesproken altijd werkt, maar gisteren niet:
- Alle extra programma's (ook op de achtergrond) afsluiten
- Vliegtuigstand aan (geen Wi-Fi of Bluetooth)
- De controller (Hercules RMX2) op een andere USB poort gebruiken
- Windows (7, 8.1, 10) herstarten
- In het ergste geval de Hercules software/drivers opnieuw installeren (... maar niet live tijdens het optreden natuurlijk)
- Opnieuw opstarten
- ASIO instellingen (buffer, vertraging) aanpassen naar veilige instellingen (...dan maar niet scratchen)

Gisteravond leek alles goed te gaan; tot plotseling na een paar nummers het beeld & audio bevroor voor een paar seconden. De controller doet op dat moment ook niets òf loopt volledig vast. Het kan zelfs zo zijn dat Virtual DJ helemaal vast loopt.
Niets van eerder genoemde oplossingen hielp.
Vanmorgen (na een moeizame nacht, waarbij het publiek erg vergevingsgezind was) thuis opnieuw getest; geen enkel probleem meer!!!

Tot nu toe kom ik niet verder dan de volgende mogelijkheden:
- MP4-Videobestanden zijn te groot (300-800MB, bijna ongecomprimeerde 60fps FullHD video's van zo'n 4-8 minuten), maar; met gewone 320kpbs MP3-bestanden (8-17MB) gebeurd het ook.
- Iets in de stroomvoorziening hapert op locatie (aarde?)

Voor ik het in het engelstalige forum plaats, dit toch eerst eens aan m'n taalgenoten voorleggen...
 

Inviato Mon 25 Jul 16 @ 8:42 am
Je zou de volgende keer Taakbeheer eens mee kunnen laten lopen om te kijken wat de vertraging veroorzaakt. Je kunt hierbij kijken welk programma of proces teveel processortijd of schijfactiviteit vreet.
Blijft lastig....
 

Inviato Tue 26 Jul 16 @ 9:10 am
Martin FourS wrote :
Je zou de volgende keer Taakbeheer eens mee kunnen laten lopen om te kijken wat de vertraging veroorzaakt. Je kunt hierbij kijken welk programma of proces teveel processortijd of schijfactiviteit vreet.
Blijft lastig....


Ga ik doen. Heb inmiddels al weer 2x met verschillende situaties VirtualDJ gebruikt zonder problemen.
Opvallend; de keren dat ik wèl een probleem heb, is wanneer ik géén internet verbinding heb (vliegtuigmodus). Klinkt dat anderen bekend in de oren?
 

Inviato Tue 09 Aug 16 @ 8:37 am
Waar ik het eerste aan dacht is een harde schijf probleem, maar dan zou het steeds bij hetzelfde liedje opnieuw moeten gebeuren...

Je hebt het over internet, dan kan het zijn dat of Windows of VDJ probeert om iets op te halen en omdat er geen internet verbinding is loopt het systeem daar even op vast. Misschien is de vliegtuigmode niet handig van je laptop, maar beter om de wifi uit te schakelen via het netwerk centrum. Sommige laptops hebben een schuifje waarmee je wifi en bluetooth even uit kan zetten, weet niet of je dat gebruikt?
 

Inviato Mon 22 Aug 16 @ 2:33 pm
In Windows 10 heb je het Actiecentum, waarin je simpel accessoires aan en uit kunt zetten. Is het "tekstballonnetje" in je systemtray. Als je daar met je rechter muisknop op klikt en dan kiest voor "Actiecentrum openen" kun je wifi, bluetooth, enz via tegels aan- of uitzetten.
 

Inviato Wed 31 Aug 16 @ 12:22 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)