Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: cuepunt precies op de beat zetten

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hoe kan ik instellen dat dit bij het zetten van een cue punt gebeurd?
 

Inviato Fri 20 May 16 @ 3:30 pm
Ik gok deze:

 

Inviato Sun 22 May 16 @ 10:38 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Het is quantizeSetCue als je wil dat het tijdens het instellen goed gezet word.
Smartcue zorgt voor het gesynchroniseerd verspringen naar het cue punt tijdens gebruik
 

Inviato Mon 23 May 16 @ 3:59 am
Ok Adion, kun je nog iets duidelijker zijn in wat smart cue dan precies is.
2e vraag; ik heb inmiddels al heel wat cue punten in de diverse nummers staan, gemaakt zonder dat quantizesetcue aanstond, (smartque stond wel aan) als ik deze nu aanzet moet ik dat al mijn bestaande quepunten opnieuw maken?
 

Inviato Wed 25 May 16 @ 2:09 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
QuantizeSetCue werkt tijdens het zetten van het cue punt. Indien je cue punt voorheen niet exact op de start van de beat stond zal dat dus nog steeds niet het geval zijn.
Wil je dat zal je deze inderdaad opnieuw moeten instellen.

SmartCue werkt tijdens het spelen van de track wanneer je naar een cue punt springt. Er zal dan steeds een geheel aantal beats versprongen worden om zo dicht mogelijk bij het cue punt te komen. Het ritme word dus niet verstoord.
Stel dat je cue punt exact op beat 1 staat, en het nummer is aan het spelen en is op dit moment op beat 5,9 (net voor beat 6 dus)
Wanneer je nu met SmartCue geactiveerd het cue punt activeert, verspring je naar beat 0,9 oftewel net voor waar de beat begint.

Met smartcue geactiveerd is het dus ook minder erg dat het cue punt niet exact gelijk staat.
Stel dat het cue punt op beat 0,9 staat, en je springt naar die cue wanneer je exact op beat 6 bent, zal je alsnog terechtkomen op beat 1.
 

Inviato Wed 25 May 16 @ 2:17 pm
Top, bedankt voor je heldere uitleg!!!
 

Inviato Wed 25 May 16 @ 2:32 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)