Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Videosignaal naar beamer

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

1aad1PRO InfinityMember since 2015
Beste VDJ kenners,

Ik heb problemen met het doorsturen van het videosignaal naar mijn beamer.
Het is iedere keer weer een gevecht om het draaiende te krijgen en dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Het betreft de volgende situatie;

Ik sluit als eerste de volgende zaken aan op mijn Macbook pro;
Een Startech VGA naar composite / RCA converter welke ik aansluit middels de thunderbolt aansluiting
Een lacie 2tb harddisk middels de thunderbolt aansluiting
De beamer eerst aanzet
Hierna pas de macbook opstart.en dan de VDJ 8 software opstart
De synchrone weergave heb ik altijd uit staan
Ik werk enkel met videoclips
Als ik vervolgens probeer middels het kleine videoscherm display 1 of 2 te selecteren gebeuren er allemaal vreemde zaken.
Soms staat de videoclip beeldvullend op mijn macbook en krijg ik dit ook niet meer weg. Enkel opnieuw opstarten is dan de oplossing.
Ook daarna blijft het rommelen om het te laten draaien. En dan na een aantal malen van display 1 en 2 geschakeld te hebben werkt het opeens.
En als het werkt dan blijft het ook werken.
Met windows heb ik dit probleem nooit gehad en was het ook niet nodig om dit middels het kleine videoscherm van VDJ te regelen.
Wat doe ik fout ? iemand enig idee of ervaring mee ? Ik kan me niet voorstellen dat het aan de Startech converter ligt.

Mvg,
André


 

Inviato Sun 26 Jun 16 @ 3:06 pm
Ik gebruik zelf windows, maar als ik video gebruik, wat ik toch wel regelmatig doe, dan zet ik een splitter in. Ik split het signaal van mijn pc uitgaand naar (minstens) twee aansluitingen.
Ene kabel gaat naar een gewone TFT/LCD monitor bij mij naast de notebook en de andere kabel gaat naar een beamer. Beamers kunnen namelijk niet altijd het juiste signaal naar je pc terug sturen, waar een monitor dat wel doet. Zo zorg je er voor dat je pc altijd het juiste signaal (terug)ziet en begint met video uitsturen.

Mijn monitor (in dit geval een simpel 17" modelletje) reageert op een juiste manier, waardoor mijn notebook het video signaal gaat doorgeven. De beamer pikt dit video signaal op en laat het zien.

Mijn beamer op VGA reageert wel prima, maar zodra de lengte van de kabel te lang wordt (bij mij rond de 50 meter ofzo) komt het "juiste" signaal niet terug van mijn beamer om de notebook te vertellen op welke resolutie ze moeten gaan babbelen.
Zodra ik dan de splitter er weer tussen zet, zegt mijn LCD monitor wel welke resolutie het is en de beamer krijgt gewoon video signaal afgeleverd en geeft dat weer (ook over die 50 meter kabel).

Het gaat er dus denk ik bij jou ook om dat je notebook niet weet wat hij met het signaal moet doen. vooral als ik lees dat je er RCA van maakt...

Hopelijk is het nog een duidelijk verhaal.
 

Inviato Fri 01 Jul 16 @ 11:27 am
Ik heb het beperkt tot 15 meter, wat ook met de beamer alleen geen problemen geeft. Ook bij mij Windows, dus de vraag blijft staan voor een Mac-gebruiker.
 

Inviato Sun 03 Jul 16 @ 4:44 pm
1aad1PRO InfinityMember since 2015
Ik weet het niet meer. Ik heb op andere forums ook al het een en ander gelezen betreffende het uitsturen van het videosignaal en er zijn toch nog best wel aardig wat personen met hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels ook al de converter er tussenuit gehaald en rechtstreeks aangesloten middels HDMI. Ook dit heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. De beamer kan alle resoluties aan dus daar zal het niet aan liggen.
 

Inviato Mon 04 Jul 16 @ 7:13 am
Als je rechtstreeks vanaf je notebook met hdmi aansluiting naar je beamer gaat met hdmi aansluiting en je kabel is niet langer dan 1,5 meter.. Dan moet het zeker goed gaan.

Heeft je MAC niet een te hoge resolutie die hij wil uitsturen? Meestal hebben Apple producten toch wel fatsoenlijke resoluties en ik ken nauwelijks beamers die een resolutie kunnen hebben van bijv. 2048*1080 etc..
 

Inviato Mon 04 Jul 16 @ 1:22 pm
Afgelopen weekend voor het eerst ook problemen gehad met het afspelen van video, nooit eerder gehad.
Ik heb onlangs 8.2 geinstalleerd, werkt met audio prima, maar zodra ik mijn beamer aankoppel en wil een videoeffect aanzetten dan slaat het programma vast.?? Allemaal strepen op mijn beeld van mn laptop? Beamer ontkoppeld en het werkt weer?? Altijd dezelfde beamer gehad, geen instellingen gewijzigd, beamer signaal via vga kabel naar de laptop.wat moet ik veranderen? Oplossing?
 

Inviato Mon 04 Jul 16 @ 9:19 pm
Oh ja, gebruik windows 8
 

Inviato Mon 04 Jul 16 @ 9:20 pm
Er worden nog regelmatig video issues gemeld op het forum met (early access) versie 8.2 (dus beta).
VideoForceFullscreen moet in ieder geval op "0" staan geloof ik om de minste problemen te hebben. Sommigen hebben dan geen problemen meer, maar ikzelf heb ook nog steeds video issues met beta versie 8.2
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 8:49 am
1aad1PRO InfinityMember since 2015
Ik werk zelf nog met 8.1. Ik ben er weer druk mee geweest maar nog steeds niet gelukt om met de Macbook het videosignaal in een keer goed te krijgen. Ik heb mijn reserve Macbook ook getest, helaas geen verbeteringen. Het zijn recente Macbooks met de laatste software, ssd schijven en 16gb geheugen en een goede videokaart. Het vreemde blijft dat er geen logica zit in het hele verhaal . Zoals eerder aangegeven lukt het altijd om het draaiende te krijgen. Ik rommel maar wat aan. De ene keer door te switchen van display 1 naar 2 en andersom etc.Soms werkt het wel en soms ook weer niet. Dan weer alles opnieuw opstarten etc. De resolutie staat op 1280x1024 en bij de instellingen van VDJ staat het videofull op 0. Als ik met mijn Windows 7 laptop de boel aansluit werkt alles direct, zowel met HDMI als middels de converter VGA naar RCA. Het probleem zit toch echt in het macbook / VDJ. Er zijn toch zeker wel meer gebruikers met een Macbook die met video's werken. Verder is het voor mij nog steeds een top programma maar dat starten aan het begin van iedere party levert toch de nodige transpiratie op. Natuurlijk kan ik weer overstappen naar Windows maar een Macbook werkt voor mij net iets beter.
Er wordt nog aangeven dat HDMI enkel tot en met 1,50m werkt, maar mijn 10 meter geeft geen probleem.
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 12:47 pm
1aad1 wrote :
"....Er wordt nog aangeven dat HDMI enkel tot en met 1,50m werkt, maar mijn 10 meter geeft geen probleem."


Nou misschien dat een erg goede HDMI (1.4 ethernet) kabel van 30 meter ook nog werkt, maar ik weet dat de standaard kabels van 1,5 meter ALTIJD moeten functioneren qua resolutie signaal terug sturen naar pc/notebook.

Daarom vind ik persoonlijk een 1,5 meter hdmi kabel (standaard lengte bij bijv, mediamarkt) een erg betrouwbare test. Ikzelf werk met afstanden van 65 meter per beamer en per LCD scherm. Dit door converters over ethernet / LAN dus ook dat moet geen probleem zijn.
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 1:03 pm
1aad1PRO InfinityMember since 2015
Ik heb inderdaad een 1.4 HDMI kabel. Om alles uit te sluiten heb ik er ook maar eens een HD beamer aangehangen maar ook dit is niet de oplossing.
Volgens mij heb ik nu alle mogelijkheden benut. Ik ben benieuwd of er nog iemand anders is in Holland met dezelfde problematiek.
Ik zou nog kunnen proberen, als dat nog beschikbaar is, om versie 7 er op te zetten om te kijken wat er dan gebeurt.
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 2:10 pm
Nu ben ik geen bekende op het terrein van een Apple product, maar misschien nieuwere videokaart drivers beschikbaar voor je notebook?
Bij Windows gebruikers waren er korte periode video issues met NVidia videokaarten door een software update van de Nvidia drivers...
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 2:31 pm
het blijft niet goed gaan met vdj en video, als ik bijv video effect telly media aanklik dan gaat mijn gehele pc scherm knipperen loopt vast, zegt jullie dat wat?
alle drivers up to date
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 8:47 pm
ha opgelost, Roy dankzij jouw tip: VideoForceFullscreen moet in ieder geval op "0" staan geloof ik om de minste problemen te hebben !! blij!!
 

Inviato Tue 05 Jul 16 @ 9:07 pm
Lang leve deze community! :) Fijn dat je ook vertelt dat het voor jou daarmee is opgelost. Helpt mogelijk ook weer anderen.
 

Inviato Wed 06 Jul 16 @ 7:15 am
1aad1PRO InfinityMember since 2015
Zover ik weet zijn de videodrivers voor een Mac niet los te downloaden en komen ze mee met de os. Ik heb zowel bij de website van Geforce gekeken en bij Intel Iris ( mijn reserve Macbook videokaart) maar daar zijn ze niet te vinden. Het betreft videokaarten van 1536mb dus daar zal het ook niet aan liggen.
 

Inviato Wed 06 Jul 16 @ 7:42 am
1aad1PRO InfinityMember since 2015
Ik ben er denk ik uit. Het blijft vreemd maar tot nu toe werkt het. Het werkt bij mij alleen als ik de juiste volgorde van aansluiting gebruik;
Projector aan
Macbook aan
dan pas het videosignaal naar de projector
en als laatste de VDJ software starten.
Alle andere mogelijke volgorde geprobeerd, maar dan blijven de genoemde problemen bestaan.
Bij Windows maakt het allemaal niet uit, daar werkt het altijd.
 

Inviato Thu 22 Sep 16 @ 9:59 am
Dank voor de terugmelding. Daar kunnen anderen ook weer mee geholpen zijn. Goed dat je in ieder geval een oplossing hebt.
 

Inviato Sat 08 Oct 16 @ 2:52 pm
1aad1PRO InfinityMember since 2015
Mijn opgegeven oplossing voor het video out probleem was het toch net niet. Ik dacht dat ik het na uitvoerig testen klaar mee was, maar helaas. Het werkte vaak wel maar soms toch ook weer niet. Om moe van te worden. Maar nu ben ik tot nu toe een blij mens! Ik ben niet zo van de updates en ook niet met mijn macbooks die vrijwel niet op de digitale snelweg aanwezig zijn.Als iets werkt dan werkt het. Nu ben ik daarvan afgeweken en heb ik een update uitgevoerd en de 8.2 van VDJ geinstaleerd. En ja hoera het video probleem is verdwenen! Zowel met HDMI als met een 10 meter SVGA kabel als met de convertor van VGA naar een 20 meter RCA kabel.
Slechts 1 keer klikken in het kleine videoschermpje van VDJ en beeld op het grote scherm. De software ziet nu zelfs dat het een Optoma projector betreft.
Ik ga het nog uitvoerig testen en hopen dat er met deze update geen andere problemen bijgekomen zijn.
Ik heb weer volledig het vertrouwen in VDJ. .
 

Inviato Mon 07 Nov 16 @ 10:25 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)