Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Gratis Home Edition

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hoi Martin
Ik gebruik de Free Home edition8 Het bevalt me heel goed.Ik doe alleen Broadcasting van computer naar computer.Kan ik op die manier ook uitzenden?Zoja wie hoort mij dan.En moet ik dan ook betalen?

Groetjes Dj Binkie
 

Inviato Fri 23 Sep 16 @ 11:08 am
Broadcaten is Engels voor uitzenden. Met andere woorden: er zit niet zoveel verschil in. In plaats van dat je je signaal naar een andere PC stuurt, stuur je het nu naar een radio-server die voor verspreiding naar de rest van de boze buitenwereld zorgt. Meer info over de instellingen vindt je hier: https://www.virtualdj.com/manuals/virtualdj8/settings/broadcast.html
Wie je hoort, hangt van je eigen inzet af. Sowieso is iedereen, die je tegenkomt op de radioserver, in staat je uitzending te beluisteren. Daarnaast zal je de mogelijkheid hebben om de link, waar je te beluisteren bent, te delen met iedereen waarvan je vindt dat ze moeten luisteren.
Of je moet betalen, dat hangt van de serverbeheerder af. Je zou zelf eens een zoektocht moeten doen om een broadcastserver te vinden en hun voorwaarden te lezen. De populairste providers zijn Shoutcast, Icecast en Mixcloud. De kans is wel dat je mix vaak snel niet meer hoorbaar is ivm de rechten op de muziek die je gebruikt. Shoutcast heeft daar nog wel eens een handje van.
Andere opties: VDJ laat je je mixen opslaan via een podcast. Dan worden ze niet live gestreamd, maar kun je wel je luisteraars verwijzen naar de opgeslagen mix. Ze kunnen dan luisteren wanneer het hun uit komt.
Ook kun je proberen of je goed genoeg bent om via de VDJ-servers te draaien. DJ Hendrik (hier op het forum) kan je uitleggen hoe je je kunt aanmelden. Die draait daar regelmatig.
 

Inviato Sat 08 Oct 16 @ 3:21 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)