Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Voorbeluisteren koptelefoon - alles geprobeerd

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Ik heb sinds kort Virtual DJ gedownload, de gratis versie.
Wat ik had begrepen is dat ik geen aparte geluidsvideokaart nodig had ( tenminste? )

Ik krijg het voor geen mogelijkheid voor mekaar om geluid te luisteren via mijn koptelefoon of PC.

Tenzij ik standaard als source Master gebruik en dan speakers Realtek Audio, channel 1&2.
Maar dan heb ik alleen maar geluid via de boxen PC en niet wat ik dus wil, geluid via boxen en voorluisteren via koptelefoon.

Tal van topics bekeken en de FAQ doorlopen om de settings te configureren.

Nu heb ik het volgende gedaan:

- Ik heb de zwarte plug van de koptelefoon aangesloten in de zwarte ingang, achterkant PC.
- De stekker van de speakers, groene ingang.
- Hoofdtelefoon als source in configuratie programma, geluidskaart: Realtek digital output ( WASAPI ) channel 3&4
- Input heb ik leeg gelaten, zoals in de instructie stond.

Ik kan bij geluidskaart uit de opties kiezen: Speakers, Digital Output RCA+Optical of Realtek digital output WASAPI.
De laatste heb ik dus gekozen. Welke channel ik moest kiezen was onduidelijk voor hoofdtelefoon dus maar voor 3&4

Dit zijn mijn specs:

Processor: Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s 8MB Box
Moederbord: Asus P6T iX58, SATA2 RAID, 8CH
Videokaart: MSI GTX960 4GB

 

Inviato Thu 29 Sep 16 @ 12:34 pm
Het toverwoord, waarom je koptelefoon niet werkt, is Digital. Tenzij je je koptelefoon kunt aansluiten op de SPDIF-poort (optische digitale uitgang) of de COAX-uitgang en je koptelefoon een ingeboude D/A-convertor aan boord heeft (niet naar zoeken, dat heeft hij niet), is er geen mogelijkheid om dit zo aan de praat te krijgen. Heeft je geluidskaart maar 1 stereo uitgang, dan is dat de uitgang waar de speakers op aangesloten worden.
De meeste geluidskaarten zijn tegenwoordig echter tenminste 5.1 (en de jouwe zelfs 7.1) dus zal er nog een uitgang aanwezig zijn. Voorop gesteld dat VDJ Home meerdere uitgangen ondersteunt |(vaak is dat wel het geval als dit de standaard geluidskaart is) moet je dus Realtek Audio, channel 3&4 hebben. Kun je die niet terug vinden, dan heb je, in de eigenschappen van de geluidskaart, die uitgangen niet geactiveerd. Dat kan via het speakersymbool in de system tray (rechts op de taakbalk, klikken met je rechter muisknop) Kies, als speakereigenschappen, quadrofonisch (= 4 speakers). Daarna VDJ starten en opnieuw configureren.
Zie je kanaal 3&4 dan nog niet, dan rest nog 1 optie: het linker en rechter kanaal splitsen met een splitter. Dit moet een stereo naar 2x mono-splitter zijn (dus géén headphones-splitter, zoals er zoveel worden verkocht), anders werkt het nog niet. Op het ene monokanaal sluit je de speakers aan, op het andere monokanaal de koptelefoon. Nadeel is, dan beide signalen mono zijn. In VDJ dien je dan als uitgang Luidsprekers en Koptelefoon te kiezen , met als kaart Stereo naar Mono splitter.
 

Inviato Sat 08 Oct 16 @ 3:53 pm
wat je ook kan doen is simpelweg een externe (usb) geluidskaart aanschaffen, bv een 5.1, dan kan je meerdere uitgangen instellen bv master en hoofdtelefoon. je kan dan ook, mss in de toekomst, je pc direct aansluiten op een mengtafel. dan stel je kanaal 1,2,3,4,... in. dan kan je overgaan naar spelen met 4 decks of je samples een apart kanaal geven. best is dan een driver 'asio for all' installeren.
of je kan een controllor kopen...:-)
 

Inviato Tue 18 Oct 16 @ 7:14 am
Sorry, dat is niet correct. Voor de Infinity-versie gaat dat wel, maar de Home-versie ondersteunt geen externe geluidskaart.
 

Inviato Wed 19 Oct 16 @ 9:47 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)