Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geen contact met laptopt naar XDJ-R1 - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Hallo iedereen!

Ik heb juist een XDJ-R1 aangekocht met alles erop en eraan maar ik kan niet via Virtual Dj draaien met de XDJ-R1. Er komst steeds op te staan 'error in the sound driver (DirectX/WDM): Your soundcard is probably not connect or the settings are incorrect.' Wat bedoelen ze hiermee?

Het is me eventjes gelukt om wel contact te hebben met de draaitafel maar dan speelde ik twee liedjes af op deck A i.p.v. 1 lied op deck A en 1 lied op deck B.

Ik wil dit graag kunnen fixen zodat ik kan recorden. Want ik denk dat je niet kunt recorden als je een USB in je draaitafel heb zitten he?

Alvast bedankt!

Greetz!
 

Inviato Thu 29 Dec 16 @ 6:10 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb zelf de Pioneer DDJ SX2.
Ik zal ff kijken hoe mijn interne geluidskaart staat ingesteld.
 

Inviato Fri 30 Dec 16 @ 4:27 pm
Perfect!
Momentele heb ik wel contact en kan ik ook 1 lied op deck A en 1 lied op deck B afspelen maar werkt mijn koptelefoon nog niet. Ik kan niet 'voorluisteren' want ik hoor de liedjes tegelijk. Dus als lied A speelt, wil ik lied B klaarzetten maar dan hoor ik ze alle twee dor koptelefoon
 

Inviato Fri 30 Dec 16 @ 7:51 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009

Zoals je kunt zien gebruik ik de geluidskaart van mijn Pioneer.
uitgangen:
Master
pioneer DDJ-SX2 (Wasapi)
chan 1 & 2.

Ik zet wel altijd eerst de Pioneer aan en dan pas (in mijn geval) de PC
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:00 pm
Kan het zijn dat ik een andere versie van virtual dj heb want ik heb een andere setup?
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:03 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Je gebruikt virtual DJ 7 ?
Ik gebruik 8
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:15 pm
Ja, Virtual DJ Limited Edition zat mee in het pakket van de XDJ-R1 samen met rekordbox 2.2.4.
Kan ik die upgraden naar 8 of moet ik daarvoor betalen?
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:24 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
OK
Je kunt VDJ8 gewoon gratis installeren maar dan werkt ie niet met een controller.....(voor zover ik het weet)
Ik zal mijn systeem eens opstarten met VDJ7
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:34 pm
Da's dus geen oplossing ;)

Perfect! Bedankt alvast!
Kan het ook zijn dat dat Limited edition is of kan het daar niet aanliggen?
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:37 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Even erg stom van me.....
Mijn controller werkt niet met VDJ7.
Daar ben ik al veel eerder achter gekomen.
Ik zoek ff verder voor je
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:41 pm
Haha no problemo!

Ooh bedankt! Ik heb echt al heel lang zitten zoeken maar ik heb het nog niet kunnen vinden!
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:46 pm
djste3PRO InfinityMember since 2011
DJGroentemix wrote :
Perfect!
Momentele heb ik wel contact en kan ik ook 1 lied op deck A en 1 lied op deck B afspelen maar werkt mijn koptelefoon nog niet. Ik kan niet 'voorluisteren' want ik hoor de liedjes tegelijk. Dus als lied A speelt, wil ik lied B klaarzetten maar dan hoor ik ze alle twee dor koptelefoon


Staat de knop Headphones mixing wel juist? Draai de knop naar cue en je hoort wat je wil voorluisteren, draai naar master en je hoort wat afspeelt. Tussen beiden hoor je de twee songs die afspelen.
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:52 pm
Bedankt! :) maar in het filmpje heeft de persoon een 4-card en ook chain 1&2 en headphone 3&4.
ik heb 4.1 card en master front output en headphone rear output

Ik heb op een of andere manier niet dezelfde settings
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:56 pm

 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:56 pm
djste3 wrote :
DJGroentemix wrote :
Perfect!
Momentele heb ik wel contact en kan ik ook 1 lied op deck A en 1 lied op deck B afspelen maar werkt mijn koptelefoon nog niet. Ik kan niet 'voorluisteren' want ik hoor de liedjes tegelijk. Dus als lied A speelt, wil ik lied B klaarzetten maar dan hoor ik ze alle twee dor koptelefoon


Staat de knop Headphones mixing wel juist? Draai de knop naar cue en je hoort wat je wil voorluisteren, draai naar master en je hoort wat afspeelt. Tussen beiden hoor je de twee songs die afspelen.


De knop staat naar de cue. Als ik alle twee de cue's afzet (van A en B dus) hoor ik nog altijd de muziek door mijn koptelefoon.
Ik heb geen idee waaraan het ligt
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 1:59 pm
Ik heb geen PRO versie. Zou het daaraan kunnen liggen?
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 2:01 pm
Daarnaast heb ik ook helemaal geen zwart en groen input?
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 2:41 pm
Heb juist VDJ 8 gedownload en hier werkt alles perfect!
Ik kan met mijn controller werken + ik kan nu perfect voorluisteren

Wel denk ik dat dit maar tijdelijk is want er kwam wel iets op van upgraden naar PRO
 

Inviato Sat 31 Dec 16 @ 2:55 pm
Dat kan kloppen. Je kunt LE niet upgraden van 7 naar 8 (uitzonderingen daargelaten, maar dat kun je zien in je account). VDJ 8 werkt dan maximaal 10 minuten per sessie met je controller. Je XD zou echter moeten werken met 7. Beetje kansarm om een versie mee te leveren die niet zou werken met je controller. Ik verwacht niet dat Pioneer zoiets zou doen.
Je kunt eens kijken of er op het Pioneer-forum gebruikers met hetzelfde probleem een oplossing hebben gevonden.
 

Inviato Fri 06 Jan 17 @ 11:36 pm
91%