Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Verstokte DJ zoekt hulp met laptop + controller

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo,

Deze verstokte DJ heeft even wat hulp nodig;

Na een tijdperk van klooien met CD-koffers, heb ik een paar jaar terug een Mc Crypt DJ-controller (met VDJ 6 LE bijgeleverd) aangeschaft.
Omdat ik gestopt was met buitenwerk werd dat vooral gestoei thuis met mijn Desktop PC.

Maar nu is de hobby weer wat aan het groeien en wil ik weer wat vaker buiten de deur.

Ik heb nu dus een (kleine) laptop met de genoemde DJ-controller en VDJ 6 (voldoet voor nu) maar zit met een geluidsprobleem;

De controller is aangesloten via USB
De laptop heeft een enkele koptelefoonuitgang (3,5 mm jack) die met een jack-jackkabel is aangesloten op de Aux in van een geluidsinstallatie.
Mijn koptelefoon heb ik aangesloten op de uitgang van de DJ-controller.

Waar ik in de Desktop-opstelling (met good old XP) de configuratie kan instellen met soundsetup waarin de DJ ME-100 controller gewoon kiesbaar is (zie foto)
zie ik die in de laptopopstelling (Windows 10) niet.
Wel wordt de controller gedetecteerd en werken de bedieningsknoppen., behalve die van PFL om nummers op het andere deck klaar te zetten.
Ik krijg het dus niet voor elkaar om nummers voor te beluisteren ongeacht de soundsetup die ik kies.
Drivers en alles heb ik in mijn apparaatbeheer allemaal geüpdate, dus ik ben een beetje uitgeëlimineerd ;-D

Ik vermoed dus dat ik iets buiten mijn laptop moet gaan doen, in de vorm van een externe usb geluidskaart.

Maar ja, wat heb ik daarvoor nodig en wat is er qua mogelijkheden in de handel en dus What to buy?
Ik had zelf al gekeken maar kom van alles tegen van simpele adaptertjes tot high end muziekproductie-interfaces.
De laatste optie die ik tegenkwam was de behringer UCA222 voor een "reasonable price"

Wie kan helpen?
Alvast bedankt.
 

Inviato Wed 15 Feb 17 @ 9:32 pm
Hoi,

moest je plaatje via mijn TV weergeven om het te kunnen lezen (type van de controller)....
Je instellingen lijken te kloppen, als ik de handleiding van het apparaat mag geloven. ( http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/300000-324999/304710-an-01-ml-ME100_DJ_MIDI_CONTROLLER_de_en_fr_nl.pdf , vanaf pagina 69). Waar de handleiding verder nog melding van maakt is dat je Windows misschien nog moet vertellen dat de geluidskaart van de controller ook mee moet doen. Dat staat beschreven vanaf pag. 70.

Succes.
 

Inviato Sun 05 Mar 17 @ 3:56 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)