Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Harde les tijdens draaien op feestje. Gemini G2V controller kon Virtual DJ 8 niet goed besturen en geen geluid uit actieve speakers

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo allemaal, ik gebruik een laptop met Virtual DJ 8, een Gemini G2V controller (van Bax-Shop) en studio speakers (met tulp aansluiting) voor thuis gebruik en DAP Clubmate 2 actieve speakers (XLR aansluiting) voor kleine feestjes.

Vandaag mocht ik 1 uurtje tijdens een groot dansfeest draaien voor het eerst. Super spannend! Echter.... Ik sloot alles aan en er kwam geen geluid uit de plaatselijk aanwezige actieve speakers. Het zweet breek mij uit. Alles opnieuw opstarten. Nog steeds niet. De controller kon virtual DJ niet bedienen. Nog een keer proberen met andere kabels. Weer niet gelukt. Met een enorme kater ben ik naar huis gegaan. Thuis alles weer getest en wat denk je.... Geen probleem! Ik snap er niets van. Dit mag me niet nogeens gebeuren! Graag jullie advies.

1. Ik merk dat ik mijn Gemini G2V controller als eerste moet aanzetten. Na het opstarten pas de laptop aan, Daarna de speakers aan. Als ik dit niet doe in deze volgorde dan wil de controller Virtual DJ wel eens niet goed aansturen. Is dit normaal?

2. Als ik de Gemini G2V controller opstart, daarna de laptop met Virtual DJ 8 en dan de actieve speakers met XLR aansluiting AANSLUIT TERWIJL DEZE AL AAN STAAN kan dit dan een storing geven in de Gemini G2V controller waardoor deze niet goed Virtual DJ 8 aanstuurt? Misschien is dit gebeurt waardoor een tijdelijke storing is veroorzaakt?

3. Zijn er nog andere mogelijkheden die goed samenwerking tussen de controller, de actieve speakers en de laptop met Virtual DJ 8 kunnen verstoren?

Jullie begrijpen het. Het zou plug en play moeten zijn, maar ik weet zeker dat ik dit niet nog een keer wil meemaken startklaar in de DJ booth. Harde les....

Ik hoop dat jullie mij snel van goed advies kunnen voorzien.

Met vriendelijke groeten,

Peter Veldhuizen
IJsselstein
 

Inviato Sat 15 Apr 17 @ 9:17 pm
Les 1 : altijd 2 USB sticks met muziek als backup meenemen.

Ik start meestal eerst de laptop op, dan mijn controller (Denon HC4500) en dan pas VDJ. Maar als ik eerst de controller opstart en dan pas de laptop gaat het ook altijd goed. In beide gevallen is de controller al wel aangesloten op de laptop.

De speakers hebben niets met je probleem te maken, maar die zet je pas aan als alles is aangesloten en als de controller aan staat. Dit om een plop / knal te voorkomen bij het inschakelen van je controller.
 

Inviato Sat 15 Apr 17 @ 9:54 pm
ik start VDJ ook altijd pas als de controller opgestart is. Ik merk dat als VDJ al gestart is dat de controller soms niet lekker werkt (geeft bv wel track info en komt geluid uit, maar knoppen doen niks, gebruik Macbook en Denon HC4500).
 

Inviato Mon 17 Apr 17 @ 8:29 am
Vaste volgorde in inschakelen apparatuur, al gaat dat bijna vanzelf: de controller start al op als ik de stekker in het stopcontact steek. Daarna de PC en zo werk ik richting de versterker, die als laatste aan gaat. Idd om ploppen en knallen te voorkomen.
Dat je speakers de controller van slag kan gooien is waarschijnlijk een aardprobleem, en zeker als je met RCA (tulp)stekkers werkt. Reden te meer om eerst alles aan te sluiten en nu dus ook om het in de goede volgorde in te schakelen. Dat je controller (soms) niet wordt gezien als je hem na het inschakelen van de PC pas aansluit kan te maken hebben met het gebruik van een andere USB-poort dan dat je eerder hebt gebruikt. Je drivers worden dan opnieuw geïnstalleerd en dat duurt even. Het is aan te raden altijd dezelfde poort te gebruiken.
 

Inviato Wed 19 Apr 17 @ 9:31 pm
Bedankt voor jullie advies. Ik zal de vaste volgorde toepassen. Controller, laptop/virtual dj en als laatste de actieve speakers aan. De speakers hebben xlr aansluitingen. Weet alleen nog niet hoe ik het aardingsprobleem kan voorkomen.
 

Inviato Wed 19 Apr 17 @ 9:42 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Gebruik een zogenaamde "groundlift" die doorbreekt de "aardlus". Kun je ook bij BAX halen...
 

Inviato Tue 09 May 17 @ 8:18 pm
RCA heeft maar 2 verbindingen: Signaal en ground. Daar werkt een Ground-lift dus niet op. Elke andere vorm van ground- of aarde-isolatie raad ik zeker niet aan. Behalve het gevaar van oplazers kan het je ook je apparatuur kosten (Ervaringsdeskundige.......)
 

Inviato Sun 14 May 17 @ 12:55 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)