Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ASIO probleem met windows 10 en JB Systems DJ-Kontrol 4
Beste VDJ'ers,

Ik heb steeds veel problemen met opstarten van VDJ als ik ergens ga DJ'en. Thuis gebruik ik de speakers van de laptop, dan is er geen probleem.
Als ik ergens anders wil draaien via de cinch master output (meestal naar mengpaneel dat reeds in het café staat) geeft de laptop steeds probleem dat hij de geluidskaart niet kan initialiseren. Ook als ik tussen twee draaiavonden de instellingen niet heb veranderd geeft hij deze melding opnieuw.
Ik lees hier soms dingen van een universele ASIO driver, zou dat helpen?
Ik ben vooral de stess beu van 1u op voorhand ter plaatse te moeten gaan en dan in stress telkens pc te heropstarten tot hij opeens wel werkt.

Merci alvast
 

Inviato Sat 06 Apr 19 @ 6:54 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
Vanaf het moment dat ik windows 10 heb, kan ik geen gebruik maken van asio. Ik heb hier gelezen dat het nu nog steeds een probleem kan zijn.
Waar het aan ligt weet ik niet maar hoop wel dat het opgelost wordt. ondertussen door zonder asio.
 

Inviato Sat 06 Apr 19 @ 8:01 am
Maar dan speelt hij bij mij niets via de master output? Als ik de asio niet gebruik.
 

Inviato Sat 06 Apr 19 @ 1:23 pm
Beste
Wat ik je kan aanbevelen, koop je een usb soundkaart 4 kanaal's dit handig voor je voorbeluistering. Zorg dat windows die soundkaart herkent en instaleer de asio drivers.
Nog handiger koop een controller
DJ Musiclover
 

Inviato Sat 06 Apr 19 @ 3:04 pm
Ik draai met een controller. JB systems DJ kontrol 4.
Maar toch lijkt mijn pc steeds moeilijk te doen om de output van de controller te regelen. Afspelen op laptop lukt, maar als ik via de output van de controller wil werken weigert hij soms dienst. Ik krijg dan melding van dat de geluidskaart niet geïnitialiseerd kan worden... veel stress dus als ik ergens een gig wil gaan draaien. Ben nog maar net overgeschakeld van eenCD -DJ naar een VDJ-DJ
 

Inviato Sat 06 Apr 19 @ 4:59 pm
De instellingen in VDJ van de DJ Control 4 zijn helder omschreven in de handleiding, pagina 5: https://jb-systems.eu/nl/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom%2Fupload%2FFile-1500996166.pdf
De problemen met een specifieke versie van de driver onder Windows 10 zijn (h)erkend door JB. In de downloadsectie van de website zou de goede, werkende ASIO-driver te downloaden zijn:

Quote :
Werkt niet onder Win 10 home (64 bit) versie 1703Recensie door molenseg
De drivers worden niet aanvaard onder die versie van Windows omdat ze niet digitaal zijn ondertekent door Microsoft.
Het toestel werkt evenwel wel perfect onder Win 8 en Win 8.1.
. . . . . . .

[Antwoord JB Systems]
Door een veiligheids-update in Microsoft Windows 10 waren er tijdelijk problemen met de driver op een aantal Windows 10 systemen.
Een nieuwe driver is ondertussen beschikbaar in onze 'Downloads' sectie.
(Geplaatst op 24-11-2017)


Link naar de downloadsectie van de controller: https://jb-systems.eu/nl/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom%2Fupload%2FFile-1514469738.zip
 

Inviato Mon 29 Apr 19 @ 11:27 am
Kan ik een jb controller met virtual dj LE draaien met een laptop windows 7?
 

Inviato Wed 23 Feb 22 @ 5:39 pm