Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met demo-versie

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

djstmHome userMember since 2008
Beste VDJ gebruikers,

Heb een aantal vragen en problemen, welke wellicht makkelijk op te lossen zijn, maar ik kom er zelf niet uit. Ben sinds een jaar of 10 dj en heb altijd gewoon via mijn pioneers en cd's de muziek afgespeeld. Sinds juli 2007 ben ik bezig om mijn muziek om te zetten naar mp3 en ben al een redelijk eind op weg.
Om de muziek dadelijk te gaan draaien heb ik me verdiept in de verschillende software-aanbieders en zo kwam ik ook bij VDJ. Programma ziet er goed uit maar heb met de demo-versie, en ook met de originele versie (van collega-dj) problemen met het geluid.

Heb een nieuwe PC aangeschaft (ASUS S775 P5KPL, core 2 duo E6550 (2x2.44), 2gb geheugen, 2 x 500GB HD + 2 x 500 GB extern, on-board geluid en SB audigy SE).
Als ik nu het geluid over de on-board (OB) geluidskaart afspeel heb ik nergens last van. Zodra ik echter de soundblaster selecteer lijkt het alsof mijn nummers 'overslaan' ?!? Als ik de SB als hoofduitgang gebruik en de on-board als voorluisterkanaal kies heb ik ook hetzelfde (en vice-versa). Ik heb vanalles geprobeerd maar kan niks ontdekken. Dit is dus zo bij de nieuwe versie (de demo) en de oudere versie (volgens mij 2006 versie) van een collega-dj. Het geluid hapert of slaat gewoon een fractie over.
Aangezien VDJ beschikt over de knop beat-match, is VDJ voor mij het geschikte programma, maar ik kan niet overgaan tot koop omdat ik dus niet weet of dit euvel verholpen is bij aanschaf van VDJ.

Graag hulp hierbij. Alvast bedankt.

Stan
 

Inviato Mon 07 Jan 08 @ 5:48 am
Zorg ervoor dat je de laatste drivers hebt geinstalleerd van de soundblaster, deze kun je vinden op de Creative website. Open dan het config menu, selecteer de performance tab en zet de slider helemaal naar links. Test je geluid, als je nu geen sklip en of plops hebt, zet dan de slider 1 positie naar recht en test weer, herhaal dit totdat je wel skips hoort, zet de slider dan weer 1 positie terug.

Het kan ook zijn dat je creative kaart een irq deelt met een ander apparaat in je pc, bijvoorbeeld de videokaart of netwerk kaart, controleer dit, weet je niet hoe dit moet, vraag het dan of zoek even met google.

Daarnaast zijn de kaarten van creative geen pro kaarten, de kaarten op zich gaan nog wel, maar de drivers zijn niet echt gemaakt voor "dj werk". Wil je echt met vdj (of een ander pakket) gaan draaien, zou ik een meer professionele kaart kiezen. (Zie het nu dat je je pioneers inlevert voor gemini cd spelers ;-) )
Ewout
 

Inviato Mon 07 Jan 08 @ 12:48 pm
djstmHome userMember since 2008
Ah ok, dank je wel. Heb de opties die je noemt allemaal al gedaan maar geen resultaat. Het vreemde is dat ik de demo ook op mijn oude pc (P4 2.4, 512mb en ook onboard + sb audigy) heb gezet en daar heb ik ongeveer een uur kunnen "draaien" zonder enige skip of error?! Na dat uur crashte hij weer en wist ik weer waarom die aan vervanging toe was :)

Ik ruil mijn Pioneers echt niet in! haha Maar nu met carnaval in aantocht is het handiger én veiliger om met een laptop of desktop te draaien.

Als ik besluit om te gaan draaien met VDJ ga ik ook echt wel een betere kaart halen met andere uitgangen, dit is idd een kaart voor een gamer en echt niet voor een dj.

Het enige wat ik nu nog kan proberen is de IRQ checken van mijn SBkaartje en volgens mij zit ie op 22 (heb al even gespiekt). Toch bedankt voor de snelle reactie. Hoop dat ik het opgelost krijg, want vind het een super progje om te zien, als de 'bug' die ik nu heb eruit is zal ik zeker hiermee gaan "draaien"

 

Inviato Mon 07 Jan 08 @ 3:37 pm
Wat je kunt proberen is in de Windows hardware config, de zaken die je niet direct voor dj werk nodig hebt uitschakelen (je kunt ze later altijd weer aanzetten). Voorbeelden zijn netwerk kaarten, webcams, printers, scanners etc.

Het is ook aan te raden om je pc alleen voor je dj werk te gebruiken, dus geen internet gebruiken, geen office en andere tools installeren. Je hebt dan ook geen anti virus, windows defender, firewall etc nodig. Kijk ook eens in het general forum, hier staat een sticky post, waarin allerlei tweaks staan om de performance van je pc te verbeteren
Succes, als je verdere vragen hebt, post ze gerust.
Ewout
 

Inviato Tue 08 Jan 08 @ 3:04 pm
djstmHome userMember since 2008
Beste Ewout,

Het is al een 'kale' pc. Heb al extra géén Vista gepakt (dus gewoon de windows home versie sp2) om problemen tevoorkomen. Ik zit er inderdaad wel mee op internet maar kan me niet voorstellen dat deze pc dat niet aan zou kunnen.

Heb nog een vraag, is VDJ alleen te koop via een creditcard? Ik heb er namelijk geen en ben ook niet van plan er een aan te schaffen want ik ken mezelf hahaha. En welke console raad je aan, is die Hercules MKII iets? Zie er namelijk verschillende reacties op (wel, en niet goed). Zijn er meerdere consoles te krijgen, van misschien betere kwaliteit.
Zal eerlijk zeggen dat ik ook de demo van BPM heb geïnstalleerd, maar vind dit erg duur voor wat je krijgt en er zit het auto-beat-matchen niet bij (of dat heb ik nog niet ontdekt).

Hoop dat ik het allemaal aan het werken krijg hier, want het ziet er echt goed uit, en alles makkelijk te vinden (zoekfunktie).

In ieder geval nog bedankt voor de response!

Grt
 

Inviato Tue 08 Jan 08 @ 3:46 pm
VDJ,
is inderdaad alleen via deze website te koop. Er zijn naast credit card nog andere betalings mogelijkheden. Kijk hiervoor even op de bestel pagina. Je kunt natuurlijk een credit card van iemand anders (vrienden, familie) gebruiken. Daarnaast kan je Numark cue (wat dezelfde software is als VDJ) aanschaffen bij iedere Numark dealer.

Als je internet met je pc, blijven er veel temporary files en cookies achter, zeker met de standaard instellingen. Daarnaast loop je sneller kans op spyware, wormen en virussen.

Ik heb BPM studio voorheen ook gebruikt. Ik vond de search heel erg vervelend. Daarnaast zeggen ze al sinds 2003 dat er een nieuwe versie komt. Het enige dat uitgekomen is is een update om bpm ook op Vista te laten draaien en hiervoor moet je ook betalen (net als de overige updates). Ik ben blij dat ik overgestapt ben.

De Hercules console is niet echt een professionele console, het is meer een instap model. Wil je een meer pro controller, kun je kijken naar de Numark dmc2, de Denon controllers (2500, 4500 en 5000) of de nieuwe Pioneer cdj 400.
Ewout
 

Inviato Wed 09 Jan 08 @ 1:15 pm
Hoi ik heb VDJ aan ge schaft ik maak gebruik van de demo maar kan ik die onbepaald gebruiken of moet ik later over stappen op kopen
 

Inviato Fri 23 Dec 16 @ 2:07 pm
Hoi,

dit topic is al 8 jaar stil. De info is dan ook niet echt actueel meer....
Je kunt de Home-versie onbeperkt gebruiken als het op tijd aan komt. De mogelijkheden van het pakket zijn echter sterk beperkt. Je kunt bv geen controller gebruiken. Als je alleen iets nodig hebt om thuis mee te spelen voldoet de Home-versie prima. Wil je met controllers, externe geluidskaarten, video e.d. gaan werken voor publiek, dan heb je wel de betaalde versie nodig.
 

Inviato Fri 06 Jan 17 @ 11:15 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)