Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aankoop / Miskoop?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Ik heb de demo versie nu de volledige termijn gebruikt, maar ik ben nog altijd niet zeker over de aankoop. Het pakket op zich is heel volledig en ik ben er heel tevreden over, maar ik heb nog één vraag. Ik heb een geluidskaart met 3 uitgangen, front, rear en Center / Subwoofer. Wat ik me nu afvraag is of ik met deze 5.1-configuratie professioneel kan gaan werken, d.i. dus met hoofdtelefoon en uitgang naar versterker. Zou ik hiervoor mijn 5.1-configuratie volledig moeten ontregelen of is er een andere manier? (bv. een MAYA44-USB aanschaffen?) Natuurlijk is er met een gewone geluidskaart kwaliteitsverlies etc., maar daar heb ik geen boodschap aan. Als ik het echt voor een publiek zou gebruiken gebruik ik een betere geluidskaart. Ik heb het over thuisgebruik, "oefenen", zo u wil.
 

Inviato Wed 30 Mar 05 @ 12:15 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
als ik je goed begrijp, heb je dus 6 uitgangen.
front links / front rechts / rear links / rear rechts / center / woofer.

in dit geval is het geen punt...player a naar front...player b naar rear en monitor naar center/woofer.

succes
 

Inviato Thu 31 Mar 05 @ 3:24 am
Het zit zo: aan mijn computer heb ik maar 3 uitgangen. Die zijn alle drie verbonden met de subwoofer, waar de versterker zit, neem ik aan. Daaruit komen de uigangen voor de andere 5 speakers, kan ik dan gewoon mijn hoofdtelefoon aansluiten aan mijn subwoofer?
 

Inviato Thu 31 Mar 05 @ 12:24 pm
Wat jij hebt is dat alle kabels dus van de pc naar de "subwoofer" lopen.
Repectievelijk : Center(1 kanaal),Front(2 kanalen),Rear(2 kanalen). Zie...5.1 :-)
Eigenlijk lopen ze naar een verdeler in die kast waar ook de subwoofer in zit.

Normaal kun je 1 van deze kanalen gebruiken voor koptelefoon, maar het kan zijn dat het een stekker"blokje" betreft waardoor de uitgangen achterop de pc geblokkeerd worden.
Pak je toch gewoon een uitgang op de "subwoofer". Deze zijn meestal al meteen versterkt.
Je wilt natuurlijk wel stereo op je hoofd... de uitgangen achterop de "subwoofer" zijn normaliter geplists in links en rechts, terwijl je koptelefoon maar 1 minijack aansluiting heeft.
Als dit zo is, moet je dus beide kanten terugbrengen naar stereo.
Middels deze contructie kun je front gebruiken als main-speakers, dus zeg maar de muziek die je hoort en de rear-speakeraansluiting als koptelefoon.











 

Inviato Thu 31 Mar 05 @ 4:47 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)