Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules MK4 problemen

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

hallo,

ik heb een Hercules MK4 met de originele instalatie cd en virtual dj dc edition.
ik heb alleen een probleem.
als ik de installatie van de dj console via de cd doe installeert ie op een of andere manier niet.
hij installeert wel gewoon het hoofd systeem van hercules.
maar als hij hercules apparaten gaat zoeken dat zoekt ie even, geeft ie aan drivers installeren dit kan enkele minuten duren.
en dan klapt ie er ineens uit.
heeft iemand misschien die wel een werkende heeft de driver files uit c:/windows/systeem32/drivers voor mij?
zodat ik hem gewoon kan installeren via drivers zoeken via pc?
of heeft iemand een andere oplossing?
ik heb een windows 8 pc van HP!

alvast heel erg bedankt!.

GR.Desslin
 

Inviato Wed 28 Aug 13 @ 1:17 pm
 

Inviato Wed 28 Aug 13 @ 5:41 pm
dat is dus het probleem die drivers van de hercules site werken op een of andere manier hier niet...
hij geeft wel aan hercules apparaten aan het zoeken maar dan klapt ie eruit.
daarom wou ik vragen of iemand de driver files had voor mij?
 

Inviato Thu 29 Aug 13 @ 7:13 am
De officiële driver van Hercules werkt niet bij jou.... Wat voor driver wil je dan? Er is echt niet zoveel keuze....
Je bent, op dit moment, de enige die problemen heeft, dus zit je probleem niet in je driver maar in iets anders op je PC. Sowieso moeten de oude drivers eerst verwijderd worden (staat ook in de instructies) Wil je zeker weten dat elke verwijzing naar Hercules-spul eruit gaat, gebruik dan, na het verwijderen, een registry-cleaner (ik heb goede ervaringen met CCleaner) om alles te verwijderen. Pas daarna een nieuwe poging wagen om je MK4 te installeren.
Zorg ook dat je geen Logitech-spul aangesloten hebt. Daarvan is bekend dat de drivers van sommige apparaten problemen kunnen geven.
Zorg ook dat je administrator-rechten hebt als je installeert.
 

Inviato Thu 29 Aug 13 @ 11:47 am
het gaat er meer om dat de installer het niet doet.
als iemand de driver files gewoon op kan sturen zou het heel veel schelen...
dan kan ik er gewoon mee door.
 

Inviato Thu 29 Aug 13 @ 1:43 pm
Die installer is er niet voor niets. De drivers sec in je systemmap gooien doet erg weinig, tenzij je precies weet welke registry-entries je moet aanpassen. Die aanpassingen doet de installer pas op het eind, na een succesvolle installatie van de drivers. Je kunt dus beter maken dat de problemen op je PC zijn opgelost zodat de installer zijn werk kan doen.
 

Inviato Thu 29 Aug 13 @ 2:52 pm
ik ben weer een stukje verder...
hij ziet mijn mk4 als een control steel....
hij heeft ipv van de mk4 drivers de control steel drivers geinstalleerd?
wat moet ik daarmee aan?
 

Inviato Fri 30 Aug 13 @ 3:54 pm
Da's niet helemaal fout: als je de link naar Hercules bekijkt uit mijn eerdere post dan zie je dat de driver geschikt is voor 15 verschillende controllers. Dat betekent dus dat je controler niet (goed) herkend wordt door de installer. Dan lijkt het daar dus mis te gaan.
Probeer eens een andere USB-kabel, misschien dat dat je probleem oplost. En toch maar eens nadenken over het opruimen van vorige installaties. Hercules waarschuwt er niet voor niets voor.
 

Inviato Fri 30 Aug 13 @ 5:24 pm
Hallo, misschien kan iemand mij goed adviseren over een vervelend probleem met de Hercules MK4.
De Hercules zit via dubbele RCA (tulp) kabel verbonden met het mengpaneel en via de stroomkabel naar de laptop.
(Een splinternieuwe stroomkabel gekocht omdat ik dacht bij de eerste keer van dit probleem dat het daar aan lag, dat leek de goede oplossing omdat ik daarna twee keer heb gedraaid zonder problemen.)
Vorige week gebeurde het echter weer dat Virtual DJ opeens midden in een nummer geen geluid meer geeft en echt helemaal vast loopt zowel links als rechts. Bij het afsluiten vraagt VDJ of ik het zeker weet omdat er nog muziek wordt gedraaid maar dat is dus niet te zien op het scherm!
Gelukkig heb ik altijd cd's klaar staan voor dit soort problemen.
Toen ik VDJ afsloot en weer opnieuw opstartte was het probleem een uurtje verholpen maar gebeurde het weer!
Ik heb toen besloten om de console er tussen uit te halen en alleen via de laptop te draaien met de hand. (RCA naar mini jack)
Ik moest wel want het was op een bruiloft waar speciale muziek wensen in mijn laptop waren opgeslagen.
Heb toen geen problemen meer gehad met VDJ dus moet het wel aan de console liggen volgens mij.
Het ging gelukkig goed zonder dat iemand het merkte maar lekker werken is anders.
Dit wil ik dus niet meer meemaken. Is mijn MK4 aan vervanging toe of is het toch een ander probleem.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Inviato Mon 15 Sep 14 @ 10:38 am
Eerst: De MK4 heeft geen voedingsadapter en daarmee geen stroomkabel. De kabel waar je het over hebt is een USB-kabel, die, behalve de voedingsspanning, ook de communicatie tussen je laptop en de MK4 regelt en waarover ook je muziek wordt gestreamed van je PC naar de MK4.

Dat klinkt alsof je MK4 meer stroom trekt dan de USB-poort van je laptop kan leveren. Of dat ligt aan de MK4 (slijtage o.i.d.), je laptop of dat je teveel USB-apparaten hebt aangesloten is zo niet te bepalen.
De eenvoudigste oplossing is het gebruik van een powered USB-hub. Dat is een USB-verdeelkastje (waar je dus meerdere USB-apparaten op aan kunt sluiten) waar een adapter op aangesloten kan worden. Die hub levert dan de voedingsspanning en dat hoeft je laptop dan niet meer te doen. Als je bij de dichtbijzijnde computerwinkel vraagt om een powered USB-hub dan weten zij wat ze je moeten leveren.
 

Inviato Tue 16 Sep 14 @ 5:14 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Als je dan toch voor een powered USB hub gaat kijken zou ik gelijk even kijken naar mijn laptop......zit daar een blauwe USB poort in dan is dat USB 3.
Ik zou dan gelijk kijken naar een powered USB 3 hub. Nu zal je controller daar niets extra mee kunnen (die is USB 2) maar de overige USB 3 apparaten die je hebt ....vinden dat wel fijn.
Er zit wel een serieus prijs verschil tussen de 2 versies.
http://tweakers.net/categorie/307/usb-hubs/producten/
 

Inviato Wed 17 Sep 14 @ 11:07 am
Dat kon je waarschijnlijk niet weten, maarruh..... niet doen.
Bij een groot aantal PC's en laptops wordt een chipset gebruikt voor de USB3-poorten waarvan de drivers een beetje gebrekkig zijn. Daarbij zijn regelmatig problemen met uitvallende controllers gerapporteerd. De enige oplossing is een powered USB2-hub om de USB3-poort te foppen. Daarnaast is het vaak storingsgevoelig gebleken om meerdere USB-apparaten aan 1 hub te hangen. Waarschijnlijk heeft hij ook geen gebrek aan poorten en is de hub echt bedoeld om eventuele voedingsproblemen te tackelen.
BTW: Nu dat ik dit zo neerplemp bedenk ik me dat de oorzaak van Johnny's probleem inderdaad ook een USB3-poort zou kunnen zijn. Prettig dat de oplossing hetzelfde is ;)
 

Inviato Thu 18 Sep 14 @ 3:12 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Weer wat geleerd.... ;-)
 

Inviato Thu 18 Sep 14 @ 10:54 am

Zeer bedankt mannen voor jullie meedenken. Mijn laptop is een oude Asus met 4 USB poorten 2.0
Ik heb diversen powered USB hubs bekeken. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik moet er een hebben met losse adaptor voor de netspanning, toch??
Ik zie goedkope (Trust) en duurdere modellen, wat is voor mij de beste oplossing?
Ik heb geen extra hubs nodig omdat ik alleen de externe schijf en de Hercules aansluit bij optredens.
 

Inviato Fri 19 Sep 14 @ 11:25 am
Eén vraag had ik al beantwoord:
Martin FourS wrote :
De eenvoudigste oplossing is het gebruik van een powered USB-hub. Dat is een USB-verdeelkastje (waar je dus meerdere USB-apparaten op aan kunt sluiten) waar een adapter op aangesloten kan worden. Die hub levert dan de voedingsspanning en dat hoeft je laptop dan niet meer te doen.


Dat is ook de enige functie voor jou. Je hebt dus echt geen topmodel nodig. De goedkopere zullen ook goed voldoen.
 

Inviato Sun 21 Sep 14 @ 9:03 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)