Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met aansluiten Pioneer DDJ-WeGO

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik de Pioneer DDJ-WeGO aangeschaft, en gebruik hiervoor Virtual DJ 7.4.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om hem goed aan te sluiten.

Heb de instellingen nu als volgt:

Inputs: None
Outputs: Headphones Master chan 1&2 en Headphones 3&4
Soundcard: Asio Driver en dan Asio4ALL v2 (kan hier ook niets anders installeren

Op het moment dat ik op apply druk krijg ik de foutmelding: Error in the Asio Driver: not enough channels.
Dit zijn in eerste instantie de instructies uit de handleiding.

Ik heb nu zowel de koptelefoon als de kabel van de boxen dmv een tulpkabeltje aangesloten aan de Wego (zie afbeelding).

Ik krijg geen foutmelding als bovenstaande instellingen gebruik maar dan bij Sound card 4.1 card kies.
Echter hoor ik dan precies hetzelfde in de koptelefoon als uit de box komen, ook als ik de crossfader gebruik.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast enorm bedankt!
 

Inviato Fri 07 Mar 14 @ 10:45 am
 

Inviato Sun 09 Mar 14 @ 2:48 pm
SnazaLE userMember since 2014
Ik heb van de week de software geïnstalleerd, en heb vandaag een tulp kabel gekocht om mijn Wego op de boxen aan te sluiten.
Volgens de handleiding moet er het een en ander worden gewijzigd in de instellingen om dit goed te laten werken.
Echter wanneer ik op config druk, krijg ik dit scherm:



Wat moet ik doen om alles correct in te stellen?
 

Inviato Wed 30 Apr 14 @ 10:52 am
Hoi,

welke handleiding? De LE-versie is gemaakt voor de controller en de configuratie zou dus ook goed moeten zijn. Het is dus ook niet mogelijk daar iets in aan te passen. De enige instellingen die je kunt wijzigen is in Windows: Het kan nodig zijn in de Mixer-instellingen de standaard geluidskaart te wijzigen van de ingebouwde geluidskaart naar de Pioneer (bij Afspeelapparaten)

Mocht dat niet werken dan horen we het wel.
 

Inviato Wed 30 Apr 14 @ 4:17 pm
SnazaLE userMember since 2014
Hoi Martin,

Daar is de geluidskaart van Pioneer al geselecteerd als standaard apparaat.

Ik bedoelde de handleiding waar jij het in jou eerste post over had.
Op pagina 11 zie je dit:



Ik dacht dat het er mee te maken had dat ik dat niet correct kan instellen.

Op dit moment krijg ik namelijk enkel geluid door de koptelefoon, zelfs wanneer ik de koptelefoon button niet indruk.
Wanneer ik deze wel indruk krijg ik extra hard geluid door mijn koptelefoon.

Het lijkt erop dat mijn aux uitgang genegeerd wordt en dat ook deze geluiden naar mijn koptelefoon gaan.

Gr. Nick
 

Inviato Thu 01 May 14 @ 4:27 am
Grappig....... "Software can be changed without prior notice" of iets dergelijks.

Toch terug naar de Windows settings: Je hebt de WeGo als geluidskaart ingesteld. Je moet Windows alleen nog wel even vertellen dat die geluidskaart een 4(.1) geluidskaart is. Weer de Windows Afspeelapparaten, eigenschappen, dan Speakers. Daar moet je aangeven dat je een quadrofonische geluidskaart hebt. Dan pas gebruikt hij 4 uitgangen (2x stereo) en lukt het waarschijnlijk wel.
 

Inviato Fri 02 May 14 @ 11:09 am
Ik heb virtual dj een tijdje geleden gekocht en alles ging goed, maar nu heb ik een nieuwe laptop en nu is er iets raars. Op foto 1 zie je dat ik de pro versie moet proberen, maar ik heb vdj gekocht en ik kan niet bij de andere settings (zoals input output). Op de 2e foto zie je mijn settings als er ik het draaipaneel er niet in stop, dan kan ik wel bij de settings zonder de pro versie te 'tryen'. op foto 3 zie je mijn licenses. Mijn probleem is dus dat ik niet het geluid van de koptelefoon apart kan draaien. Ik kan niet een nummer wat hardop staat, niet door de koptelefoon horen. Met andere woorden, ik kan geen nummer klaarzetten want ik hoor altijd het nummer wat hardop staat erdoorheen. de rode koptelefoon knop boven het volume werkt dus niet, net als de draaiknop waar mix boven staat en cue en master eronder staan. Ik gebruik een DDJ-Wego. Het heeft maandenlang gewerkt op m'n oude laptop, met een standaard geluidskaart, en nu heb ik een Alienware 15 met windows 8 en nu werkt het niet meer. Ik gebruik dezelfde kabels, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Zou iemand mij kunnen helpen?
Groet, Max
 

Inviato Mon 04 May 15 @ 6:20 am
Max,

ik heb je andere post opgeruimd. 1x Posten is voldoende.
Je foto's zijn vrijwel onleesbaar, maar wat ik kan zien is het volgende:
Je hebt een geregistreerde LE-gebruiker. Je hebt dus geen gekochte versie, maar een versie die je kado hebt gekregen bij je controller. Die heeft minder mogeliijkheden dan de Full Pro-versie. Je moet overigens niet aan de trial-versie beginnen, je mag....
Ik vermoed dat je geluidskaart van de Wego niet (goed) wordt herkend. Zie ook het stukje handleiding dat Snaza een paar posts terug heeft geplaatst. (VDJ pas starten als alle lampjes uit zijn). Ik zou ook de ASIO-drivers installeren. Mocht je die niet (meer) hebben dan zijn ze van de supportsite van Pioneer te downloaden. Heb je ook meteen de laatste versie.
Pas als alles goed is geïnstalleerd en de Wego is aangesloten, dan VDJ starten. Zonder de ASIO-drivers krijg je waarschijnlijk geen keuzemogelijkheid en daarmee de uitnodiging voor de Pro-trial.

Als je nog eens foto's plaatst, gebruik dan Ctrl + Alt + PrtScn in plaats van PrtScn. Dan wordt alleen het actieve veld gekopieerd ipv je hele bureaublad. Dat houdt de foto's leesbaar.
 

Inviato Mon 04 May 15 @ 10:09 am
hallo, ik wilde nog even zeggen dat ik je zeer bedank, het werkt weer zoals vanouds. heel erg bedankt :).
Groet, Max
 

Inviato Tue 05 May 15 @ 11:06 am
Goed te horen.
Have fun!
 

Inviato Wed 06 May 15 @ 9:06 am
emaal,

Gisteren heb ik net zoals hierboven eerder geschreven stukken ook een pioneer DDJ WEGO 2 gekocht. In de doos een cd met virtual dj LE, deze geïnstalleerd en vrijwel direct mijn instellingen geprobeerd aan te passen om tracks voor te kunnen beluisteren. Dit lukt niet, ik krijg de melding of ik zo vriendelijk wil zijn om de LE versie te upgraden naar PRO (ik heb windows 8) . Mijn test dagen lijken er al op te zitten?

Nu ik geen PRO versie wil en genoegen neem met de LE 7.4 versie wil ik natuurlijk wel de 2e geluidskaart kunnen aanslingeren om voor te kunnen luisteren. Daarom studie gemaakt van eerder geschreven topic's. Ik heb de drivers (laatst geuploaded bij pioneer wat Martin schreef), gedownload. Nog steeds kan ik niet in de instellingen.

Als ik de WEGO uit zet met zijn schakelaar en virtual DJ LE open kan ik wel in de config komen. Zodra ik hem aan zet, gelijk weg en duid ik op het probleem wat maxdejongen ook had (koop je pro versie).

Graag advies over hoe ik dit probleem kan oplossen.

In dit bericht van mij geen plaatjes ter verduidelijking, omdat het al eerder beschreven is.

Met vriendelijke groet,
Pieter
 

Inviato Wed 13 May 15 @ 6:20 am
Pieter,

Als het probleem al eerder is omschreven is de oplossing dat ook. Graag het topic nig eens doorlezen. Zoals je het nu omschrijft heb je de ASIO-drivers niet geïnstalleerd. Zie mijn laatste post met probleemoplossing.
 

Inviato Thu 14 May 15 @ 2:52 pm
Hallo vraagje,

Jaren geleden heb ik een pioneer ddj-wego gekocht met daarbij een cd virtual dj LE en een code.
De set is een aantal keer gebruikt en de laatste jaren niet meer, netje stofvrij opgeborgen.
Nu wil ik mijn dochter kennis laten maken met het dj gebeuren maar op de één of andere manier
krijg ik het apparaat niet verbonden met dezelfde pc, alleen nu met windows 10 er op (voorheen win7).
Het probleem is dat het apparaat niet verbonden is, de nieuwste pioneer driver geïnstalleerd 1.100.

Welke software ik ook draai er is geen verbinding te krijgen met het apparaat, als ik hem aanzet gaan netjes
alle lampjes knipperen op de wego en vervolgens blijven enkel de jogpads oplichten. De software doet het prima op de
pc maar het apparaat geeft not connected in de pioneer software.

Waar zou het probleem in kunnen zitten ?
Voorheen was het cd erin installeren en draaien maar.

 

Inviato Thu 13 Aug 20 @ 4:36 pm
Hallo vraagje,

Jaren geleden heb ik een pioneer ddj-wego gekocht met daarbij een cd virtual dj LE en een code.
De set is een aantal keer gebruikt en de laatste jaren niet meer, netje stofvrij opgeborgen.
Nu wil ik mijn dochter kennis laten maken met het dj gebeuren maar op de één of andere manier
krijg ik het apparaat niet verbonden met dezelfde pc, alleen nu met windows 10 er op (voorheen win7).
Het probleem is dat het apparaat niet verbonden is, de nieuwste pioneer driver geïnstalleerd 1.100.

Welke software ik ook draai er is geen verbinding te krijgen met het apparaat, als ik hem aanzet gaan netjes
alle lampjes knipperen op de wego en vervolgens blijven enkel de jogpads oplichten. De software doet het prima op de
pc maar het apparaat geeft not connected in de pioneer software.

Waar zou het probleem in kunnen zitten ?
Voorheen was het cd erin installeren en draaien maar.

 

Inviato Thu 13 Aug 20 @ 4:36 pm
 

Inviato Tue 25 Aug 20 @ 3:14 am
Nee dat is het niet, zelfs als ik de firmware wil updaten krijg ik de melding not connected. Het probleem zit in de drivers samen met windows 10. als ik mijn oude harde schijf met win7 erop terug in mijn pc zet werkt het gewoon allemaal. Ik lees veel problemen met windows 10 en de asio drivers, ergens gaat er iets niet goed met win10 en de drivers of instellingen daarvan. Ik heb ook asio4all v2 geinstalleerd maar zonder resultaat, wat ik ook doe, pc ziet de wego niet.

Iemand misschien een oplossing ?
 

Inviato Wed 09 Sep 20 @ 10:51 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)