Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: American audio vms4 zonder software

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

DjDabbeControlleristMember since 2014
Beste leden,

Sinds enkele dagen heb ik 2dehands een american audio vms4 console gekocht, maar er zat geen software bij.
Volgens de verkoper kon ik die hier gewoon downloaden.
Ook werkt blijkbaar de console enkel met VDJ LE of de volledige PRO versie (wat nogal kostelijk is voor thuis gebruik).
Het serienummer van de vms4 is reeds geregistreerd op VDJ door de vorige gebruiker, dus kan ik de controller niet meer registreren op mijn profiel of de software downloaden.
Wat raden jullie mij aan om toch de controller te kunnen gebruiken?

Alvast bedankt
 

Inviato Thu 04 Dec 14 @ 12:53 pm
De controller zal hoogst waarschijnlijk ook met andere software werken. VDJ is alleen de enige waarin de mapping (de "vertaling" van commando's van de controller naar de software) voor de VMS4 standaard is ingebouwd. Voor andere software zal je die zelf moeten maken of misschien binnen kunnen halen van fora.
Je hebt overigens kennis gemaakt met het grootste nadeel van de aanschaf van een tweedehands controller. Dat is uiteraard iets wat je van te voren niet kunt weten. Als je geen plannen hebt om voor de Pro-versie te gaan, blijft er niets anders over dan de verkoper nogmaals te vragen de software aan te leveren. Jij kunt hem inderdaad niet downloaden, maar dan zal hij/zij dat voor je moeten doen. Noem het after-sales service.....
Overigens is de LE-versie, die bij de controller zat, specifiek voor de VMS4 aangepast en die zal niet werken met een andere controller. De verkoper heeft er dus niets meer aan.
 

Inviato Fri 05 Dec 14 @ 2:33 am
DjDabbeControlleristMember since 2014
Ik heb de koper gecontacteerd en ik hoop dat hij de cd nog vindt, want dan zou hij hem op sturen.
Op hoop van zegen, want anders is het zonde van het geld natuurlijk.
Begrijp ik het goed dat ik de PRO versie zou kunnen kopen voor de VMS4, maar dan kan ik die niet meer gebruiken, als ik ooit een andere controller koop?
Heb al andere software geprobeerd via trialversies en de controller werkt redelijk, maar de leds in de toetsen willen niet mee dan.

Dan maar hopen dat de verkoper als nog de cd vindt :s
 

Inviato Fri 05 Dec 14 @ 4:00 am
Uhhmm.. Ik heb gezegd dat de LE-versie van de VMS4 alleen met de VMS4 werkt.
De Infinity-versie (vroeger Pro) werkt met elke standaard ondersteunde controller en waar het niet mee werkt, kan het vaak aangepast of gemaakt worden. Voor de ondersteunde controllers, zie http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ8%20Controllers.html

En ook eerder gemeld: Als de verkoper de CD niet vindt, laat hem dan inloggen en die LE-versie downloaden. Die 35 MB kan hij dan toesturen via WeTransfer of DropBox o.i.d.
 

Inviato Fri 05 Dec 14 @ 7:41 am
DjDabbeControlleristMember since 2014
Ik heb vandaag via de account van de verkoper Virtual DJ LE kunnen downloaden.
Nog een vraagje hierover.
De ene versie die ik heb geinstalleerd daar kan je enkel de vms4 gebruiken als 2 kanaals mixer en bij de andere versie heb je 4 kanalan, maar deze staan door mekaar, je kan via de controller geen effects en dergelijke gebruiken en je kan ook niks aanpassen in de config.
Ook de led verlichting van de toetsen werkt niet zoals het zou moeten.
Is dit normaal en wat kan ik eventueel eraan doen om dit op te lossen?
 

Inviato Sat 06 Dec 14 @ 8:11 am
Je dient eerst je VMS4 correct in te stellen voordat je met VDJ aan de slag gaat. Rechts bovenin dit scherm staat Support/Help. Als je daar je muis op zet, verschijnt er een drop-down menu. Kies daarin Wiki. (Dit is sowieso een belangrijke pagina om te onthouden. De antwoorden op de meeste vragen zijn hier terug te vinden)

Kies nu in de 3e kolom onder de introtekst "Config & Troubleshouting". Stukje naar beneden staat je controller: http://www.virtualdj.com/wiki/VMS4%20/%20VMS4.1.html
Eerst je controller goed instellen, daarna je PC opstarten. Windows moet namelijk de gewijzigde configuratie goed herkennen. Controleer of je de laatste versie van de ASIO-drivers hebt (link staat onder de afbeelding) en installeer deze indien nodig. Volg verder de setup onder LE-version.
 

Inviato Mon 08 Dec 14 @ 2:33 am
DjDabbeControlleristMember since 2014
Als ik VDJ LE open, kan ik in het config menu niets aanklikken, er staat zelfs niets.
Enkel de keuze tussen 20 dagen trial of de pro versie kopen.
Ik kan geen instellingen wijzigen en kan enkel op de 2-kanaal skin muziek mixen.
Voor de rest staat er nergens iets om verder instellingen aan te passen.
Is dit normaal bij een LE versie?
 

Inviato Sun 21 Dec 14 @ 2:44 pm
De tekst in de WiKi zegt het volgende:

"For Limited Edition users
For both 2 deck and 4 deck LE versions, the sound setup (if available) should be ..
Inputs -> None
Outputs -> External mixer
Sound card -> VMS4 or ASIO
The decks on the skin depend on the LE version. Please check your Download Center"

Let daarbij op de vet gedrukte en cursief geplaatste tekst: "If available" en "depend on the LE Version". Het probleem met LE-versies is dat de fabrikant bepaalt wat er wordt gebruikt in een LE-versie. Dat doet Atomix niet. Daarmee wordt het, zowel voor jou, Atomix en mij, knap lastig te bepalen welke functies er te gebruiken zijn en welke niet. Helaas kan alleen een VMS4-gebruiker je dus vertellen wat je kunt en wat niet. Goed zoeken dus, of wachten op een reactie van iemand anders die zo'n ding heeft.
 

Inviato Sun 21 Dec 14 @ 6:50 pm
DjDabbeControlleristMember since 2014
Ik vrees idd dat het bij de 2 kanaals skin zal blijven in de LE versie.
Even een vraagje naar de pro versie dan.
Deze kost normaal 299$, of 19$ per maand.
Maar is dit maandelijks bedrag tot je aan 299$ zit of blijf je 19$ betalen zo lang je de pro versie gebruikt?
Dit staat er blijkbaar nergens bij vermeld.
In dat geval is de aanschaf van 299$ wel goedkoper na verloop van tijd.
 

Inviato Thu 25 Dec 14 @ 6:10 am
Goed bedacht (je betaalt altijd 19,95 / maand. Er is geen maximum), maar het kan nog goedkoper: Registreer je LE-versie. Na registratie kun je namelijk je Infinity-versie kopen met korting. Dan wordt het nog aantrekkelijker om het abonnement over te slaan en meteen voor de volledige versie te gaan. Als je op "Buy" klikt en je LE-registratienummer invoert in het veld net onder de 3 enorme knoppen (Subscriber, Infinity en Controller) krijg je je prijs te zien na aftrek van de korting.
 

Inviato Thu 25 Dec 14 @ 10:52 am
DjDabbeControlleristMember since 2014
Voila, kosten gedaan en probleem opgelost :p
 

Inviato Fri 02 Jan 15 @ 3:14 pm
Precies :D
Nu zie ik dat je een Controller-versie hebt gekocht. Op zich niets mis mee, maar ben je op de hoogte dat als je een ander type controller koopt, deze versie niet meer werkt? Je kunt dan overigens wel upgraden naar de Infinity-versie voor een klein bedrag. Die werkt tenminste met elke (ondersteunde) controller.
 

Inviato Sat 03 Jan 15 @ 9:27 am
DjDabbeControlleristMember since 2014
Daar ben ik mij inderdaad van bewust ;) maar het was een overwogen keuze,
omdak ik nog enkele andere zaken moest aakopen, zoals nieuwe hoofdtelefoon en nieuwe luidsprekers.
Normaal gezien ben ik niet van plan om geregeld een nieuwe controller te kopen, maar je weet inderdaad nooit :p
 

Inviato Sat 03 Jan 15 @ 12:11 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)