Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vraagje over effecten.

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hoihoi iedereen.

Ik ben Patrick en DJ nu al bijna.. 2 jaar. Zit nu toch wel op het punt waar ik het eindelijk kan na 2 jaar zelf oefenen en uitproberen.
Er is echter een ding dat ik maar niet gevonden/voor mekare krijg, en dat is namelijk een soort van break. Ik heb geen Idee of dit een effect is dat doormiddel van de parameters gecreërd word. Of dat het een apart effect is. Het is moeilijk te omschrijven daarom heb ik effetjes een link bijgevoegd.

Het gaat om het effect op 19:20 (dit is gewoon een korte break neem ik aan)
Maar op 20:50, die Bam.. en dan einde track. Die kan ik nergens vinden of voor mekare krijgen. Weet iemand wat dit is of hoe je dit creërt?

https://www.youtube.com/watch?v=DjwZm20xrjo

Groetjes en alvast bedankt =)
 

Inviato Thu 23 Apr 15 @ 12:04 pm
Hoi, Patrick,

de overgangen zitten naar alle waarschijnlijkheid al in het nummer. Door zijn kennis van zijn muziek weet hij waar hij het beste de overgang naar de andere speler kan maken. Ze zijn wel te imiteren. Het effect dat je hoort op 19:20 kun je doen met een loop. Ik kan niet zien met welke controller je werkt, maar de meeste controllers hebben standaard loopcontrol aan boord. Er staat bij je loopknoppen een aantal knoppen met getallen erbij. Een 1 betekent dat hij loopt (herhaalt) op elke beat. Hoe kleiner het getal (1/2, 1/4 en 1/8) hoe korter het geloopte stukje wordt en daarmee krijg je dat snel reperterende effect. Hij lijkt te beginnen met 1 en schakelt daarna naar 1/2, 1/4 en net voor de overgang naar het volgende nummer naar 1/8. Het is ff oefenen om dat netjes te kunnen, maar het kan.
Net voor de overgang op 20:50 hoor ik volgens mij alleen een echo.
Het is te doen ;)
 

Inviato Thu 23 Apr 15 @ 4:15 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)