Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluid vervorming bij aanpassen BPM

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

D-RehHome userMember since 2004
Ben nu al een tijdje aan het mixen met Virtual DJ, maar een groot probleem blijft nog zodra je een nummer sneller of langzamer draait dat dit te horen is in voornamelijk de bass, die dan vervomt. Hoe is dit op te lossen?
 

Inviato Mon 23 Feb 04 @ 3:36 pm
Tip: pas de pitch aan VOOR je op play drukt en dus niet terwijl de track speelt. Zo valt de geluidsvervorming minder op.
Maar je gaat altijd enige geluidsvervorming hebben als je de pitch wijzigt. Een track van 110 BPM mixen met een track van 133 BPM is niet aan te raden. Neem dan beter een tussenweg: een andere platenkeuze.

GnoedeL
 

Inviato Mon 23 Feb 04 @ 5:14 pm
Let ook op de gain. Hou deze op 0 of daaronder. Dit wil ook helpen de geluidskwaliteit op peil te houden.
Ewout
 

Inviato Mon 23 Feb 04 @ 6:41 pm
Probeer eens om (shit naam vergeten)...

Uhmmm VDJ kan de muziekhoogte op zelfde toon houden terwijl je pitch zodat de muziek niet hoger of lager word , ik geloof stretching ofzoiets. CD spelers noemen dit ook wel eens tempo i.p.v. pitch. Hiermee had ik vaker vage geluiden en heb nu dus gewoon de oude (platen-pitch) methode gebruikt, hiermee klinkt voor mij de muziek beter.
 

Inviato Tue 24 Feb 04 @ 3:39 pm
time stretch kan idd best uit staan. ;)
Beatlock ook trouwens.

GnoedeL
 

Inviato Tue 24 Feb 04 @ 4:59 pm
D-RehHome userMember since 2004
@Gnoedel: Natuurlijk heb ik de BPM's al gematch voordat ik er een nieuwe plaat indraai. Dit is ook niet het probleem. Ik probeer zowiezo nooit meer dan 3 BPM verschil te hebben (vaak minder dan 1). Maar dan nog ook al speel je maar een halve BPM meer of minder krijg ik vervorming. Het is niet contstant. Maar 1 op de 10-15 beats gaat de mist in (niet heel duidelijk hoorbaar, maar toch behoorlijk irritant). Beatlock heb ik aan naar gelang wat ik in mekaar mix. Soms is het irritant en zorg ik er zelf voor dat de platen in het gareel blijven.

@Superstom: Ik zal dat eens proberen

@dj_psychic: Time Stretching = Enabled, dus dat is het niet, lees comment bij gnoedel voor probleem (misschien nu beter omschreven)

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry D-Reh no email address is allowed from a demo user
 

Inviato Wed 25 Feb 04 @ 7:40 pm
Quote: "Time Stretching = Enabled"
Als je wil dat er GEEN vervorming is van het geluid kan je Time Stretching best op DISABLED zetten!
Bij Enabled gaat VDJ automatisch de beats bij elkaar proberen te houden maar meestal levert dit geen mooi geluidsresultaat (Ook als het verschil tussen de tracks maar 1 BPM is). Dit is wat dj_psychic bedoelt met de "Tempo" functie van sommige CD Decks.
Voor de rest is Beat Lock heel handig maar dan moeten de blokjes onderaan correct overeenkomen met de actuele beat. Anders gaat de Beat Lock er ook voor zorgen dat de geluidskwaliteit verminderd doordat de beats net naast elkaar lopen.
Vergeet niet dat Beat Lock en Time Strech geen Ultiem wapen zijn tegen onstabiele BPM's. Als er geen sterretje achter de BPM staat is het volledig op eigen risco. Meestal lukt het je dan wel om met behulp van Beat Lock en eigen correcties de beats min of meer bij elkaar te houden maar het geluid is dan wel vaak "stuntelig".

GnoedeL
 

Inviato Thu 26 Feb 04 @ 12:12 am
D-RehHome userMember since 2004
at Gnoedel: Volgens mij had ik je zin (quote: "time stretch kan idd best uit staan. ;)") op moeten vatten als time stretch kan het beste uit staan. Of niet? :) In ieder geval heb het uitgezet en ik denk dat ik zo me mix af kan maken. Weg probleem. Thx!!!

Beatlock is inderdaad alleen handig als de blokjes kloppen en dit wil nog wel eens afwijken. Maar daar is over heen te komen, goed luisteren en zelf aanpassen en dan maar niet overeenkomende blokjes (hoor je toch niet :p).

at dj_psychic: je zegt je gebruikte de oude (platen pitch) methode. Oftewel pitch van nummers zo afstemmen dan BPM gelijk is. doe je verder nog iets handmatig aan de "key" (wat time stretch volgens mij automatisch doet), de toonhoogte?
 

Inviato Thu 26 Feb 04 @ 9:24 am
[quote]
at dj_psychic: je zegt je gebruikte de oude (platen pitch) methode. Oftewel pitch van nummers zo afstemmen dan BPM gelijk is. doe je verder nog iets handmatig aan de "key" (wat time stretch volgens mij automatisch doet), de toonhoogte?
[/quote]

Wat ik bedoelde was inderdaad het uitzetten van time-strech... dan heb je dus de "klassieke" (platen) pitch manier.

Of ik iets aan de toonhoogte doe...uhmmm nee... of dit moet inmiddels automatisch gaan als ik de nummers kies :)

Meestal ken ik de nummers wel en stem ik het beetje af, maar soms heb ik nieuwe nummers, die ik niet ken en gewoon probeer om in elkaar te gooien. Dan merk ik wel dat soms de toonhoogtes niet kloppen. Dat is bij house (en alle 700000 soorten ) niet zo'n probleem , dit gaat toch meestal alleen op beats, maar bij DnB en trance is harmonisch mixen af en toe wel w00t :)
 

Inviato Fri 27 Feb 04 @ 10:05 am
D-RehHome userMember since 2004
[quote]Of ik iets aan de toonhoogte doe...uhmmm nee... of dit moet inmiddels automatisch gaan als ik de nummers kies :)

Meestal ken ik de nummers wel en stem ik het beetje af, maar soms heb ik nieuwe nummers, die ik niet ken en gewoon probeer om in elkaar te gooien. Dan merk ik wel dat soms de toonhoogtes niet kloppen. Dat is bij house (en alle 700000 soorten ) niet zo'n probleem , dit gaat toch meestal alleen op beats, maar bij DnB en trance is harmonisch mixen af en toe wel w00t :)[/quote]

Ik bedoel eigenlijk dat als je een plaat sneller of langzamer laat draaien dat dat de hoogte van de plaat veranderd. Doe je daar nog wat aan?
 

Inviato Thu 04 Mar 04 @ 12:25 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)