Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Asio Geluidskaart!!

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Wat is de BESTE geluidskaart (extern voor laptop) om met TCV's te draaien? En waar in het Noorden kan ik die krijgen?!

Heb er snel 1 nodig namelijk
 

Inviato Wed 21 Jun 06 @ 6:25 pm
RME HDSP RPM

Eventueel heb ik er nog wel een in de aanbieding (Audio interface en CARDBUS aansluiting). Stuur me even een PM als je interesse hebt.
 

Inviato Wed 21 Jun 06 @ 9:03 pm
anybody else met goede suggesties?
 

Inviato Thu 22 Jun 06 @ 1:27 pm
Wat wil je precies? Je vroeg om de beste en dan denk ik dat alleen de rme kaarten in aanmerking komen. De bovengenoemde, of de fireface modellen.
Een stuk goekoper, maar ook minder van kwaliteit, zijn bijvoorbeeld de Maya usb of de Esi u46dj.
Ewout
 

Inviato Thu 22 Jun 06 @ 8:33 pm
oke, maar waar zijn al die kaarten te koop? gewoon bij media markt/dynabyte/dixons oid?
 

Inviato Fri 23 Jun 06 @ 3:56 pm
Daar zal je deze kaarten niet vinden. Je kan beter in een muziek of dj zaak kijken, zoals www.feedback.nl, of www.thomann.de.
Ewout
 

Inviato Sat 24 Jun 06 @ 1:00 am
Ewout is dien THomann te betrouwen, want 99 € voor die Maya is wel goed, en hoe lang duurt da voor die in Belgie is, antwerpen?
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 4:14 pm
Solaris,
ik heb hele goede ervaringen met Thomann. Bestellen kan eenvoudig via de website. Als de spullen op voorraad zijn heb je het vaak rond de 5 werkdagen in huis, mits je met een credit card hebt betaald. Dit is echter naar Nederland, maar ik denk dat het naar Belgie ongeveer evenlang duurt.

Je kan ook via de bank betalen, maar dit duur ongeveer een week (ligt aan de bank, niet aan Thomann). Daarna duurt het nog zo'n 5 dagen, namelijk dezelfde als je met credit card had betaald.

Ik heb er reeds veel besteld, ik heb er nu ook weer een bestelling lopen, deze hoop ik deze week binnen te krijgen.

Als je toch een geluidskaart gaat kopen, zou ik kiezen voor de Esi u46dj, dit is de kaart die door VDJ wordt aanbevolen. Dit was eerst de Maya usb, maar deze is moeilijk leverbaar (voornamelijk in de USA). De kwaliteit van de Esi is wat beter en deze heeft meer mogelijkheden dan de Maya. De prijs is hetzelfde.

Ewout

Ewout
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 8:20 pm
Dus die Esi u46dj is beter dan die maya, ongeveer dezelfde aansluitingen.
Daar kan je dus je 2 cd spelers en je mixer aan aansluiten ?
Das hetgene wak wil bereiken.
En als je zegt die Esi u46dj is beter koop ik die, maakt ni uit...
Bedankt voor de hulp Ewout top.
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 10:57 pm
De Esi heeft meer aansluitingen. De Maya heeft 4 in en 4 uit, de Esi heeft 4 in en 6 uit. Let er op dit is mono, dus 4 uit wil zeggen 2 stereo uit. Je kunt met de Esi bijvoorbeeld nog extra je samples over de 3e stereo uitput laten lopen en deze apart op je mengtafel mixen.
Je kunt dus 2 cd spelers, of draaitafels op de ingangen aansluiten en de 2 uitgangen van deck 1 en 2 op je mengtafel aansluiten

Kijk voor meer info hier

Zoals eerder gezegt is voor VDJ de Maya vervangen door de Esi. er zijn natuurlijk wel betere geluidskaarten dan de Esi, zoals bijvoorbeeld de Rme kaarten. Deze zijn echter veel duurder.

Let er ook op dat je in de configuratie zoals boven beschreven (met 2 cd spelers en mengtafel) dat je de volledige versie van VDJ nodig hebt.
Ewout
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 11:21 pm
mja tuurlijk die pro versie ook kopen. maar ik heb nog andere software voor te draaien. Dus dan kan ik die al gebruiken snap je.
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 11:41 pm
Ewout, jij zegt dat de prijs van de Esi u46dj en de Maya USB gelijk is, maar bij Feedback is de Esi u46dj € 249,- en de Maya 44 USB is € 119,-. Dat vind ik toch een behoorlijk verschil, of zie ik het verkeerd ?
 

Inviato Tue 04 Jul 06 @ 4:38 pm
bij die duitse site zijn ze allebij 99 euro, de ESI u46dj is zelfs 98 euro. Miss ript die feedback je af.
 

Inviato Tue 04 Jul 06 @ 5:23 pm
 

Inviato Tue 04 Jul 06 @ 5:27 pm
Tsja,
ik zou wel weten waar ik hem zou kopen. Misschien krijg je er bij Feedback een gouden strikje omheen of zo.
Thomann koopt heel groot in ze verkopen veel en door heel europa, misschien dat ze daarom de prijs laag kunnen houden.
Ik wil een aantal moving heads gaan aanschaffen, deze kosten bij thomann €1600 inc btw en bij een Nederlandse leverancier € 2495 ex btw. Kijk voor de grap ook eens naar het orijsverschil van cd spelers en zo.
Ik heb nu een bestelling lopen, dit is geloof ik de 5e en ik ben er erg tevreden over. Over zowel de prijs, de levertijd, de transport kosten en de service.
Ewout
 

Inviato Tue 04 Jul 06 @ 6:31 pm
dus die THomann is goed, ja dan koop ik alles daar hé :d:d:d
 

Inviato Tue 04 Jul 06 @ 8:27 pm
:d:d:d:d:d. Ja ik zal da wel bij die moffen kopen zeker.
 

Inviato Thu 06 Jul 06 @ 2:50 pm
Is die U46Dj geluidskaart er ook in een PCI uitvoering ? Zodat ik niet een extra uitwendig kastje aan mijn PC heb hangen, ik gebruik dus geen laptop.
 

Inviato Mon 10 Jul 06 @ 2:21 pm
Waarom zou je dan niet die usb versie kopen? Die geluidskaart is ook een uitwendig kastje. Deze sluit je zo op een usb poort aan. Lekker makkelijk, je hoeft je pc niet open te maken en je kan deze geluidskaart ook makkelijk meenemen en ergens anders gebruiken. Iedere pc heeft wel een usb poort.

Als je echt een pci versie wil, kijk dan eens naar een rme kaart. Je kunt ook op de site van Esi kijken of eens rondkijken bij Feedback of Thoman
Ewout
 

Inviato Mon 10 Jul 06 @ 6:14 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)