Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Twijfel tussen BEHRINGER BCD-2000 en de Hercules Hercules DJ Console MK2

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

KuertenHome userMember since 2006
Dag muziekvrienden,

Al een tijdje leek het mij een aardig idee om op feestjes en dergelijke wat meer te kunnen met mp3-muziek dan simpel een nummertje aanklikken. Nadat ik van de week wat research gedaan heb blijven er voor mij 2 apparaten over. De Hercules MK2 en de Behringer bcd-2000.

Zouden jullie je mening kunnen geven over welke ik het beste zou kunnen kiezen?
Klopt het overigens dat ik voor de bcd-2000 nog een aparte geluidskaart moet hebben om een hoofdtelefoon te gebruiken?

Alvast bedankt voor enige reacties.
 

Inviato Wed 28 Jun 06 @ 8:40 pm
Kuerten,
als je niet zeker bent, probeer dan een winkel in de buurt te vinden die beide heeft. Dan kan je zelf proberen welke je het beste vind.
De Behringer is iets goedkoper dan de Hercules mk2. De Behringer heeft ook een ingebouwde geluidskaart, dus hier zou je ook mee moeten kunnen voorbeluisteren.
Hou er wel rekening mee, dat als je met de Behringer wilt vooreluisteren dat je de full version van VDJ nodig hebt. Bij de Hercules mk2 wordt een (uitgeklede) VDJ versie meegeleverd, waarmee je gelijk kunt voorbeluisteren.
De Behringer kan je nu al gebruiken met VDJ, maar hier zijn nog wat mankementen. VDJ 4 zal de Behringer native ondersteunen.
Ewout
 

Inviato Wed 28 Jun 06 @ 9:54 pm
KuertenHome userMember since 2006
Allereerst bedankt voor je reactie!

Nog even 3 vraagjes:

1. Enig idee wat de 'full version' van Vdj kost?

2. Wanneer komt vdj4 uit?

3. Na het lezen van een aantal fora's heb ik het idee dat mensen eerder voor de BEHRINGER BCD-2000 zullen kiezen. Is dit puur vanwege het uiterlijk en een iets lagere verkoopprijs of hebben sommigen misschien betere redenen?

Groeten,

Kuerten
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 3:38 pm
1. 249€ voor de box te kopen, 124€ als je 'm online download (http://www.virtualdj.com/purchase/)

2. Dat weet ik niet, men is het nu onderandere aan het testen, verder weet ik hier helemaal niets van;)

3. Geen idee, ik wou hem kopen omdat ik er meer mee kan doen;)
 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 4:57 pm
KuertenHome userMember since 2006
Hallo Van Erum,

Bedankt voor je reactie! Maar als ik de reactie van superstom zo lees begrijp ik het dan goed dat er nog wat haken en ogen zitten aan het voorbeluisteren met de bcd-2000??

Ik wil eigenlijk direct met het apparaat aan de slag zonder me zwaar te verdiepen in het technische verhaal om eerlijk te zijn en ik ben bang dat dit met de bcd-2000 wel het geval zal zijn. Of zie ik dit verkeerd??

 

Inviato Mon 03 Jul 06 @ 5:02 pm
goapmrHome userMember since 2004
Voor een ieder die nog twijfels heeft! Doe je zelf een plezier en neem de behringer bcd 2000 deze console werkt beter sneller dan het speeltje van hercules. heb zelf de hercules gehad en wist niet hoe snel ik moest over stappen. GEEN problemen meer met knoppen die het niet goed doen ed. met vriendelijke groet goapmr
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 12:19 pm
goapmr,
let er wel op dat de mk2 versie van de console veel beter is dan de mk1, die jij hebt. De mk1 is inderdaad slecht. De knoppen reageren slecht en de jog wheels doen raar. Dit is echter met de tweede console (mk2) opgelost.
De bcd 2000, kan alleen (nog) via midi aangesloten worden. Midi is toch trager dan de native ondersteuning van de mk2. Daarnaast is het mappen van de knoppen redelijk lastig. Er is echter wel een file meegeleverd met VDJ voor een standaard mapping.
Ewout
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 6:38 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)