Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: mk2 & draaitafels

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

sliquidHome userMember since 2006
hey
ik heb een hercules mk2 en virtual dj draaien
maar nu is mijn vraag .......
ik draai samen met een vriend van mij en hij draait met draaitafels
op zich is dat geen probleem maar nu komt het
ik wil grag in virtual dj de beats zien ( de pieken van de bass zoals je dat ook ziet met mp3's)
ik lees veel over time code maar volgens mij is dat meer iets van de platenspeler gebruiken op virtual dj aan te sturen
het gaat mij er dus echt om dat ik de pieken kan zien en daar de mp3 op kan afstellen
voor de rest ben ik zeer tevreden over de hercules en virtual dj maar dit mis ik toch een beetje
mischien heeft iemand de opllosing voor mij
 

Inviato Thu 13 Jul 06 @ 12:10 pm
sliquid,
dit is mogelijk, je kan dit het beste als volgt doen:
- Sluit je draaitafels via een Y splitter aan op zowel je mk2 als op je mengtafel
- Je draait de platen, op een normale manier, via je mengtafel, alsof je draaitafels niet op je pc aangesloten zitten.
- Dan selecteer je in de browser binnen VDJ: Desktop->Sound cards
- Selecteer nu ingang 1 en sleep deze naar het linker deck
- Selecteer nu ingang 2 en sleep deze naar het rechter deck
- Nu verschijnen de beats in het window.

Er zijn een paar kanttekeningen:
- VDJ kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, je ziet dus alleen de huidige beat en wat daarvoor geweest is
- Er lijkt een bug te zitten in 3.4, waardoor het niet meer voor alle geluidskaarten werkt.

Wat volgens mij een beter oplossing is
- Zet die platen om naar mp3
- Koop time code vinyls
- optie: als je veel wilt scratchen: koop een goede geluidskaart (bijvoorbeeld de Esi u46dj), de mk2 heeft nogal een vertraging met time code. Dit is met beat matching niet echt merkbaar, maar met scratchen wel
- Draai de muziek binnen vdj. Zo heb je ook de "toekomst" in je beat display.
Ewout

 

Inviato Sun 16 Jul 06 @ 2:03 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)