Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules dj console mk2 / xp10 ?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

ShaightHome userMember since 2006
Hallo,
ik ben een dj en ik mix via de computer maar ik vindt het lastig om steeds met de muis en toetsenbord te werken. .ik hoorde dat ik dan de hercules of de xp10 kan gebruiken (of timecode cd's en vinyls)
maar mijn vraag is welke moet ik kiezen?
een hercules console
of de xp10 waar ik dan 2 van zal moeten kopen..
Bedankt,
 

Inviato Sat 12 Aug 06 @ 5:26 pm
Shaight,
wat voor jou de beste keuze is is afhankelijk van wat je wilt en wat je budget is. De xp10 controllers zijn beter dan de hercules console, maar zijn ook een stuk duurder. Daarnaast heb je voor de xp10 de full version van VDJ nodig, bij de hercules console zit een (uitgeklede) versie van VDJ. De hHercules dj console heeft "mixer" controls, zoals crossfader en eq knoppen, deze zitten niet op de xp10. De xp10 is daarom meer geschikt om met bijvoorbeeld een externe mixer te gebruiken.
Waarschijnlijk is het het beste on eerst een Hercules console aan te schaffen. Je kunt daarna de volledige versie van VDJ kopen. Daarna zou je 1 of 2 xp10's kunnen kopen. Zo ben je niet in 1 keer veel geld kwijt, maar kan je het langzaam uitbreiden.
Om de keuze nog wat moeilijker te maken: Kijk eens naar de iCDX op de numark website.
Ewout
 

Inviato Sat 12 Aug 06 @ 6:16 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Wat is de prijs van die ICDX?
 

Inviato Sat 12 Aug 06 @ 6:44 pm
ShaightHome userMember since 2006
rond de 600 dacht ik
dus de icdx is seg maar ook een apparaat waarmee je virtual dj kan besture zonder muis en toetsenbord?
 

Inviato Sat 12 Aug 06 @ 7:20 pm
Eigenlijk is de iCdx een alles in 1 apparaat. Je kunt er nog net geen koffie mee zetten ;-)
Wat kun je er mee:
- Audio cds afspelen
- cds met mp3 files afspelen
- dvds mey mp3 files afspelen
- Usb key met mp3s afspelen
- Usb harde schijf met mp3s afspelen

Daarnaast kan je deze speler via usb aansluiten op je pc, je hebt dan een controller voor vdj die Native ondersteuning heeft (dus niet via Midi oid, dus snel, betrouwbaar en 100% werkend). Je hoeft dus geen timecoded cds te gebruiken, wat natuurlijk altijd een emulatie is geen 100% controle geeft.

Deze speler is nog niet beschikbaar, de prijs is ook nog niet bekend.Ik denk dat ie duurder wordt dan 600 euro. Ik denk dat deze speler de 21e uitkomt, dan start namelijk de International expo in Atlantic city, een belangrijke beurs in de Usa.

Deze iCdx werkt alleen met de full version van VDJ en pas vanaf V4.
Ewout
 

Inviato Sun 13 Aug 06 @ 1:58 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Superstorm,

Op je blog lees ik dat jij de D-vinyl 2020 Controller gebruikt. Hoe werkt het eigenlijk, want ik lees op een website dat je er 2 D-Vinyl Records bij krijgt? Ben je daar tevreden over?

Greetz
 

Inviato Sun 13 Aug 06 @ 3:16 pm
@djPuurs,
klopt ik gebruik een dvinyl 2020. Je krijgt er inderdaad 2 vinyl platen bij. Deze werken ook met VDJ. Er is echter een nadeel. Deze platen zijn mono en de 2 inputs op de controller ook. Hierdoor werkt de needle drop niet. Daarnaast is de resolutie van de VDJ time code platen veel hoger dan degene die bij de dvinyl controlelr. De VDJ time code platen werken dus veel beter.
Als ik tijd code gebruik, gebruik ik een Maya usb voor de inputs en outputs. Als ik deze niet gebruik, gebruik ik de dvinyl2020 als controller. Hierbij gebruik ik ook de ingebouwde geluidskaart.

De controller zelf vind ik top. Dezelfde, goede layout als de Denon cd spelers. Goede buttons, handige display. Ik denk dat je deze controller niet meer nieuw kunt krijgen. Hij wordt al een tijd niet meer gemaakt.
Ewout
 

Inviato Sun 13 Aug 06 @ 5:43 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Kan je hem ook gewoon gebruiken voor 2 platenspelers? Of moet je altijd die speciale vinyls ervoor gebruiken. Dit is waarschijnlijk een domme vraag maarja :).
Greetz
 

Inviato Sun 13 Aug 06 @ 5:49 pm
Sorry, maar die vraag snap ik niet helemaal.
De inputs op de dvinyl zijn mono. Deze kan je dus beter niet gebruiken als inputs. Verder is het een controller met ingebouwde geluidskaart. Deze kan je dus niet stand alone zonder pc gebruiken.
De VDJ time coded vinyls werken niet in mono, dus als je deze wilt gebruiken heb je dus een andere geluidskaart, zoals een maya usb of een Esi u46dj.
Ewout
 

Inviato Sun 13 Aug 06 @ 7:31 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Nu ben ik helemaal mee. :)Greetz
 

Inviato Sun 13 Aug 06 @ 8:21 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Je krijgt gelijk Superstorm, VDJ 4 komt uit samen met die expo.Greetz
 

Inviato Mon 14 Aug 06 @ 2:43 pm
Hoe kom je aan die informatie?
Ewout
 

Inviato Mon 14 Aug 06 @ 6:06 pm
"Hot news

August 21 to August 24 2006
VirtualDJ version 4 will be released during the International DJ Expo in Atlantic City, NJ USA
VirtualDJ v4 features a brand new audio engine that will bring you unrivalled audio quality and performances!"

Staat op de Forum-index=)
 

Inviato Mon 14 Aug 06 @ 7:06 pm
Ah, ik zie het nu ook. Goed nieuws. Het was wel een beetje te verwachten, want de aankondiging van de expo stond daar al een tijdje. De download voor de full version users komt ook rond die tijd beschikbaar.

Tip voor degene die nog niet een full version hebben, maar dat wel willen: Haast je. Het is zeer waarschijnlijk dat de prijs omhoog gaat zodra VDJ4 uitgekomen is.
Ewout
 

Inviato Mon 14 Aug 06 @ 7:10 pm
chryHome userMember since 2006
HEY HEB ME ZONET DE MK 2 AANGESCHAFT!!!, jullie mogen me er altijd nieuwtjes en tips geven !!! thanks!!!
 

Inviato Wed 23 Aug 06 @ 2:15 pm
seg ewout heb nu de volledige versie maar ik heb nu ook die esi Udj bestelt maar ik heb nu momenteel nog 2 cdj 500II werken die goe met die timecode cd's ?
Ik ga als ik genoeg geld heb voor 2 tts nu nog even met die cd spelers werken.
 

Inviato Wed 23 Aug 06 @ 4:16 pm
Die werken wel, maar deze Pioneers zijn geen scratch spelers. Scratch spelers werken op dit moment beter. Ik weet niet of dit met VDJ4 verbeterd is. Ik zou zeggen gewoon proberen.
Ewout
 

Inviato Wed 23 Aug 06 @ 6:07 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)