Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Broadcasten encoder nodig:S

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

djbasbHome userMember since 2006
er staat als ik wil broadcasten met shoutcast dat ik een encoder nodig heb, hoe kom ik er aan ?

want als ik aleen server gegevens invoer doet ie t nie
 

Inviato Thu 24 Aug 06 @ 3:07 pm
ik denk dat het best is dat je gewoon een eigen server openzet via shoutcast. Zeer gemakkelijk ga naar www.shoutcast.com en druk daar op download en dan op I want to be a server. Dan kan je je eigen server openstellen en kunnen er max 6 man luisteren. Kan je het een naam geven zoals DjBasb Radio ofzo. Zeer simpel.
kijk hier ook eens op voor meer info en uitleg
http://www.virtualdj.com/forums/53870/Software_Technical_Support/How_can_i_make_a_radio_station___.html?highlight=broadcast
http://www.virtualdj.com/forums/43671/Dutch_Forum/Broadcasten_met_Virtual_DJ_-__Tutorial_.html?highlight=broadcasten

Solarius
 

Inviato Thu 24 Aug 06 @ 3:57 pm
djbasbHome userMember since 2006
Dat is niet het beste als je op een bestaand radio station wilt draaien...
 

Inviato Thu 24 Aug 06 @ 5:01 pm
als je op een bestaande server wil draaien, zal je winamp en een shoutcast plugin moeten downloaden, dan moet je in die plugin alles instellen en kan je uitzenden op die server.
Ik zit bij een internet radio en hier doen wij dat zo.

http://www.t-spirit.nl/v3/?page=tutorials&t=stream
hier kan je de uitleg vinden voor deze radio maar als je natuurlijk op een andere server wilt streamen moet je daarvan alle info zoeken.

Solarius
 

Inviato Thu 24 Aug 06 @ 5:06 pm
djbasbHome userMember since 2006
dan zijn julie niet professioneel ;)
ik wil dus met virtual dj draaien......
heb niet voor niets mn console gekocht
en met winamp heb je veel dingen die niet kunnen, zoals praten, als het kan is het bagger
sound fx, jingles.enz

www.risingflowradio.nl
 

Inviato Thu 24 Aug 06 @ 5:18 pm
eu... bij deze radio zender zitten allemaal dj's die mixers gebruiken en zo kunnen praten, en sound fx en jingles en alles kunnen toevoegen. Wij gebruiken ook live video, dus je kan de dj zien draaien. En nog een paar featers maar dat is helemaal of topic. Ik zou zeggen zoek het zelf maar uit want ik kan je blijkbaar niet helpen.
 

Inviato Thu 24 Aug 06 @ 7:29 pm
djbasbHome userMember since 2006
Ok, warom reageert er niemand>? er zit niet voor niks in virutual dj dat je kan broadcasten...

en ehm... mischien moet je wel de mensen er op wijzen als je ze op shoutcast brengt dat je buma/stemra en sena moet betalen

www.bumastemra.nl
www.sena.nl

anders krijgen ze uit het niets boetes en das niet leuk
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 11:01 am
djbasbHome userMember since 2006
Oke, nu gaan we het even met plaatjes doen zodat jullie mischien wijzer worden naar mijn vraag...

 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 11:42 am
ja, die encoder is iets waarmee je een formaat van muziek kunt lezen, bv, een mp3 encoder, een wma encoder, dus daar moet gewoon de link komen van de encoder hé.
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 1:40 pm
djbasbHome userMember since 2006
De vraag was dus waar vind ik die encoder ?
het moet een .ddl bestand zijn, heb bijna alle al doorgespit
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 1:59 pm
normaal moet die erbij zitten
maar gij gebruikt de home edition?
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 2:26 pm
want daar heb je minder mogelijkheden mee hé, ja met de professionele kunt ge zeker uitzenden. Maar met die Home edition da kan ik ni zeggen :s .
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 2:27 pm
djbasbHome userMember since 2006
ik zend nu via winamp uit, wel via de dj console.... dus nu ist ok ;)
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 2:39 pm
ja da ist beste denk ik, have fun

Solarius
 

Inviato Sat 26 Aug 06 @ 6:34 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)