Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mixer op Virtual DJ aansluiten--> Hoe?
brtausiHome userMember since 2006
Ik wil graag zorgen dat ik mijn (numark DM 950) mixer op Virtual DJ kan aansluiten zodat ik niet meer de fader in virtual dj zelf hoef te gebruiken.
Alleen ik kom er niet uit.
Weten jullie mischien hoe ik het moet aansluiten?
Bvd :)
 

Inviato Mon 28 Aug 06 @ 11:10 pm
Ik denk niet da alleen een mixer zal lukken.

 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 1:25 am
Waarom niet? Het gaat perfect hoor;)

Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar kijk hier eens.
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 9:06 am
ja de timecode manier gaat, maar ik denk dat hij alleen een mixer wilt gebruiken. Maar je hebt ook timecode's nodig, cd's of vinyl. Maar alleen de mixer gaat niet denk ik. ;s

solarius
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 12:21 pm
Nee, alleen mixer gaat ook;)

Kijk eens op deze blog, helemaal onderaan.
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 1:36 pm
brtausiHome userMember since 2006
Ik heb een Synq X TRM1 draaitafel aangesloten op de mixer
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 2:16 pm
brtausi wrote :
Ik wil graag zorgen dat ik mijn (numark DM 950) mixer op Virtual DJ kan aansluiten zodat ik niet meer de fader in virtual dj zelf hoef te gebruiken.
Alleen ik kom er niet uit.
Weten jullie mischien hoe ik het moet aansluiten?
Bvd :)


Als je bedoelt dat beide spelers apart op een mixer kanaal kunnen worden gezet, dat kan niet met de demoversie.
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 5:01 pm
VDJ kan je zien als een afspeel apparaat, net als een cd speler. Je sluit dus niet je mengtafel aan op VDJ, maar VDJ op je mengtafel. Hier heb je een aantal zaken voor nodig:
- Mengtafel met minimaal 2 kanalen
- PC of laptop
- Volledige versie van VDJ
- Geluidskaart met 2 stereo uitgangen, zoals een 5.1 geluidskaart

Als je een 5.1 geluidskaart hebt (zit tegenwoordig standaard in de meeste pcs). Sluit je de front uitgang aan op kanaal 1 van je mixer en de rear uitgang op kanaal 2. Nu gebruik je je mixer ipv de crossfader en eq knoppen in VDJ.
Wil je het beter aanpakken is een (semi) professionele geluidskaart aan te raden, zoals een Esi u46dj. Deze kan je natuurlijk ook later aanschaffen.
Je hebt de volledige versie van VDJ nodig, want de demo is slechts 20 dagen te gebruiken en de demo ondersteund alleen 1 uitgang.
Ewout
 

Inviato Tue 29 Aug 06 @ 7:47 pm
brtausiHome userMember since 2006
Hoe moet ik hem dan in virtual dj instellen bij soundcards?
 

Inviato Wed 30 Aug 06 @ 12:45 am
Nog maar eens, dat kan niet in de demo versie. En als no license user gebruik je of de demo, of een illegale versie..
 

Inviato Wed 30 Aug 06 @ 4:31 pm
Hoi, Waarom werk je niet met een mengpaneel gecombineerd met een gewoon toetsenbord ? Dan kan je alle toetsen voorprogrameren op je toetsenbord die je wil gebruiken en heb je controler van VDJ niet meer nodig. Ik heb een flight-case gebouwd met onderaan een aparte pc, mengpaneel, twee geluidskaarten, toetsenbord boven het mengpaneel, scherm, aparte cd-speler met bediening (soms, zeer soms gebeurd het dat mensen een nummer vragen dat ik niet heb en dan kan ik dit gewoon spelen als ze het bij hebben op cd), stroomgenerator (als de stroom uitvalt, speel ik nog lekker tien minuten verder). Het is ook zeer gemakkelijk, voorgepowerde boxen aansluiten en je speelt voor een publiek.
Ik weet niet of het een oplossing is voor jou met een toetsenbord werken, maar je hebt de muis enkel nog nodig om snel nummers te zoeken in je lijsten en tevens heb je alle voordelen van een mengpaneel. Zoals hierboven gezegd, VDJ is eigenlijk een bestand waar je je nummers in opslaat zodat je zeer compact kan werken. Als ik ga draaien heb ik 70x55 cm plaats nodig met uitzondering van de boxen. Het zorgt ervoor dat je geen platen en/of cd's meer moet meezeulen, maar al de rest moet je nog steeds zelf doen. Ik bekijk het gewoon als vervanging van flight-cases vol met platen en cd's.

Groeten.
 

Inviato Thu 31 Aug 06 @ 2:37 pm
Rut88Home userMember since 2006
Ik heb pas deze mixer gekocht.
http://www.rockingstone.nl/itcenter/detail.php?itemnr=2825&cat=gadgets&subcat=Sound & Light
ik heb 2 geluidskaarten op me pc (1 onboard andere simpele/goedkope 5.1) en deze mixer aangesloten op virtual dj
Voorheen lukte het mixen aardig en kon het eigenlijk niet meer beter en daarom een mixer aangeschaft.
Het werkt echter voor geen meter.
ik heb vanalles geprobeerd met mensen erbij. Heb 2 nummers die kunnen eigenlijk gewoon door elkaar heen afgespeeld worden of over laten gaan door simpele bediening van de crossfader in virtual dj. Meer niet.

Doe ik dit zelfde op de mixer dan klinkt het een en al rommelig. onder het afspelen schakel ik weer terug naar (alleen) pc situatie en het klinkt weer goed.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Bagger mixer of die simpele geluidskaart?
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 10:55 am
Hoi Rut 88,

Zal zeer waarschijnlijk aan de mixer liggen. Persoonlijk ken ik het merk en type niet, maar voor die prijs kan je niet veel verwachten.
Hoewel het financiëel niet voor iedereen mogelijk is een mixer van Rodec te kopen zijn er toch andere betaalbare mengpanelen te verkrijgen.

Een voorbeeld is de synq SMX-1. Verdeeld in België door Beglec.
Dit is waar voor je geld, voldoende en goede aansluitingen, verschillende effecten. Ik heb er zo eentje voor thuis waar ik mixen mee opneem en ben er vroeger ook mee gaan spelen en in 2,5 jaar heeft dat ding me nog nooit in de steek gelaten. Het enige minpunt vind ik is dat de schuiven wat los zijn, maar dat is voorkeur en ik werk toch altijd met de gains terwijk de schuiven openstaan dus stoort dit me verder niet, maar dat is zeker geen handicap.
Richtprijs is € 514 en voor die prijs heb je een degelijke kwaliteit en is volledig te gebruiken met VDJ in combinatie met een toetsenbord zodat je enkel de muis nodig hebt om snel nummers te zoeken.

Wat jou aankoop betreft zou ik toch eens terug naar de dealer en het probleem uitleggen en proberen een nieuw toestel mee te krijgen, want dit probleem zou niet mogen.

Groeten,
D.
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 1:02 pm
Rut88Home userMember since 2006
nu begin ik toch te twijfelen. je kunt in virtual dj instellen welke geluidskaart op welke aansluiting. als ik die 2 verander (je heb dus 2 mogelijkheden) word de andere mogelijkheid nog slechter. Ik speel dan het zelfde nummer af en stel hem gelijk met virtual dj maar helemaal fout door elkaar. Zou het misschien mijn goedkope geluidskaart kunnen zijn. of gewoon de mixer.
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 5:58 pm
Rut88Home userMember since 2006
Hij valt gelijk te stellen.(toevallig gevonden dus niet te doen bij het mixen. (maar dus niet via die simpele knop op virtual dj). tussen het geluid van beide geluidskaarten zit ongeveer een halve beat aan tijd. kan dit of is dit gewoon echt de mixer die het niet goed doet.?
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 6:07 pm
Rut88,
je kunt alleen een externe mixer gebruiken in de volledige versie van VDJ. Dit kan niet met de demo versie. De optie om 2 geluidskaarten te gebruiken is namelijk niet beschikbaar in de demo.
Ewout
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 6:49 pm
Hallo,
Ik heb een vraag die waarschijnlijk niet vreemd zal klinken (zoals sommige van mijn setjes). Ik zou graag mixen met mijn pas gekochte toestel van Hercules (dj control air) en het programma virtual dj. Volgens mij moet ik daarvoor waarschijnlijk het één en ander configureren en nog van alles dat eindigt op eren. Op zo een moment denk ik dan nog eens met heimwee terug op een mengpaneel met twee platenspelers die alle twee toevallig luisterden naar de naam Numark. Ik drukte op een paar knopjes en ik was vertrokken. Nooit spraken die tegen. MAJA we moeten vooruit met de tijd mee en die doen het liever wat moeilijker. Het zou tof zijn dat iemand mij kan helpen met deze vraag,. Want volgens mij zijn er genoeg dj's die geen probleem hebben met den modernen tijd. Altijd leuk om die hun kennis dan op te doen. Eviva la Musica, and remember don't take life too seriously. Alvast bedankt
 

Inviato Fri 18 Jul 14 @ 5:16 pm
De DJControl Air wordt geleverd met DJuced. Dat betekent dat je nu met een Free Home-versie van VDJ probeert te werken. Die doet het maar 10 minuten per sessie. Wil je toch met VDJ werken dan dien je dit aan te schaffen. Kijk voor de verschillende opties deze pagina: http://www.virtualdj.com/buy/index.html

Zou je de volgende keer een nieuw topic aan willen maken? Deze is inmiddels 8 jaar geleden voor het laatst gebruikt en da's niet echt meer van deze tijd....
 

Inviato Sun 20 Jul 14 @ 9:46 am
hallo het gaat heel goed ik heb het alleens geprobeerd
 

Inviato Sun 24 Nov 19 @ 2:26 pm
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Ik sluit even aan op dit haakje begrijp ik het nou goed:

Ik heb een USB controller van Behringer (de welbekende UCA202), die gaat USB vanuit de computer naar het mengpaneel. Moet ik deze tulp stekker nu aansluiten op twee kanalen op het mengpaneel.

Gisteravond had ik het probleem, dat ik maar op 1 pootje draaide en ik wat knoeide aan de USB controller en het effe goed ging en daarna weer niet.
 

Inviato Sun 02 Oct 22 @ 9:22 pm