Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opnemen in mp3

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Beste collega's, Ik ben een nieuwe gebruiker van VDJ. Ik heb wel even moeten wennen aan de nieuwe manier van draaien met computer, maar begin zo onderhand wel de voordelen te ontdekken. Ik heb 2 vragen. Enerzijds, waar kan ik zien welke versie ik heb gedownload. Vind dit nergens terug. Ik wil zeker de pro-versie, maar heb de versie gedownload voor ca. € 123,00. Volgens mij is dit niet de pro-versie. Indien niet kan ik dan upgraden of ben ik dan verplicht een nieuw pakket te kopen.
Anderzijds werk ik via mengpaneel met 2 soundkaarten. Nu stelt dat geen probleem om te gaan draaien, maar wanneer ik een mix wil opnemen hoor je telkens alles wat je voorbeluisterd. Dat is geen probleem als je een nummers wil draaien die je door en door kent, maar dat is niet altijd de bedoeling en ook niet altijd mogelijk. Is er hier een oplossing voor of ben ik verplicht om via een cd-recorder te werken. Alvast bedankt voor jullie eventuele oplossingen en tips.
Groeten, D.

Ps: door dit bericht te posten ben ik er al achter gekomen dat ik een pro-versie heb, omdat dit bij mij naam verschijnt. Dat is al opgelost.
 

Inviato Thu 31 Aug 06 @ 2:25 pm
Welkom als nieuwe gebruiker!!;)

Heb je dat probleem alleen maar als je opneemt? Of ook als je gewoon draait?
Wat is je huidige geluidskaart-configuratie?
 

Inviato Thu 31 Aug 06 @ 5:25 pm
je kan de versie zien wanneer je vdj opstart of in het config menu bij info.
kijk wel of je bij record opneemt op de line in en niet op de master. je moet dan wel de record van je mengtafel aansluiten op de line in van de pc.
misschienh ben je al wat geholpen
grtz gregory
 

Inviato Thu 31 Aug 06 @ 6:40 pm
Klopt wat Gregory1 zegt. In het sherm wat verschijnt, voordat vdj echt start kan je je versie zien. Je kunt dit ook bekijken via config menu->info

Je kunt op een aantal manieren een mix opnemen:
Als je geen externe mixer gebruikt, gebruik je de interne crossfader. Je gebruikt dan de instelling: Master of Master+Mic

Gebruik je een externe mixer, dan dien je het signaal van je mixer (uitgang) aan te sluiten op de line ingang van je pc. Je kiest dan de instelling Line in.

Dit is noodzakelijk, want VDJ die opneemt weet natuurlijk niet wat je op je mengtafel uitvoert.
Je kunt natuurlijk ook een minidisk oid op je mengtafel uitgang aansluiten.
Ewout
 

Inviato Fri 01 Sep 06 @ 12:08 pm
Aan iedereen bedankt voor de opmerkingen.

Om even van antwoord te zijn, ik heb inderdaad alle configuraties geprbeerd en of ik kreeg de voorbeluistering mee op de mix, of ik kreeg alleen een zeer irritant gezoem.

Het probleem is ondertussen opgelost. Ik heb nl. een Boss BR900 digital audio recorder gekocht. Een nevenmerk van Roland en best betaalbaar. Dit is echt een schitterend toestel met 8 opnamesporen telkens nog eens met 8 virtuele. Die heb ik natuurlijk niet nodig. Maar leuk is wel dat je de opname volledig kan bewerken en een mastertape van kan maken. Je kan ook verschillende effecten toevoegen en onderhande beatboxen, samplers en keyboards extra aansluiten om op die manier eigen creaties en zelfs eigen nummers te maken.
Echt een aanrader.

Groeten,
D.
 

Inviato Wed 06 Sep 06 @ 1:46 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)