Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: GOED BEZIG !!!

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

nee ik lees hier alleen negatieve dingen op dit forum. Dus dacht ik schrijf even iets positief over virtualdj.
Wel ik gebruik dus de esi u46dj geluidskaart met 2 timecode cd's. Ik moet u zeggen dat het perfect werkt, geen enkele hapering, geen enkel probleem. Ik ben zeer content, maar dan denken jullie wie gebruikt er nu tccd, wel ik ga over een paar weken 2 super oems aanschaffen en 2 timecode vinyls kopen. Als ik deze gear heb ga ik miss een residentie krijgen in een danscafé. Effe die esi aansluiten zeer makkelijk. En dan die 2 timecodes erop leggen en ik kan daar mijn ding doen. Zeer makkelijk. En ook is vdj goed bezig omdat ik nu ipv 800 euro maar 250 heb moeten uitgeven. Want die Final Scratch was een beetje te duur. Nu had ik verwacht dat het met virtualdj minder goed zou gaan. Maar niets is minder waar het werkt zeer goed en komt zeker in de buurt van Final Scratch. Dus goeie uitvinding. Zeker voor mensen die tts willen gebruiken maar geen geld aan 12" willen uitgeven.
Manne goe bezig en de mensen die hier zitten te zagen heel de tijd over dat het niet werkt en shit. Bij mij werkt het prima en ik ben geen echte computer freak/kenner.

voila sé heb ik mijn zegje ook gedaan.

Jullie 'goede vriend' Solarius .
 

Inviato Sun 03 Sep 06 @ 3:46 pm
bedankt voor deze woorden.
Ik draai al reeds 2003 met VDJ. Met verschillende setups: Laptop, barebone, met en zonder controller, met en zonder tccd, met en zonder tcv. Bij mij werkt het ook prima, nooit haperingen of andere onheil gehad.
Ewout
 

Inviato Sun 03 Sep 06 @ 4:50 pm
Hier wil ik toch wat aan toevoegen.
Ik ben een verse gebruiker van VDJ. Had geen enkele ervaring met draaien via pc, en ben ook helemaal geen computernerd.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat, maar heb af en toe toch last van haperingen. Ik ben al een paar keer met mijn configuratie gaan draaien en heb telkens één of meerdere crashes gekend. Nu is dat geen probleem omdat ik ook nog een echte dubbele cd-speler heb ingebouwd, maar het is gewoon niet leuk, omdat je niet telkens alle platen meeneemt en zo een setje verstoord kan worden.

Wat mij is opgevallen is dat wanneer je zelf opgenomen mixen van langer dan een uur speelt; doe ik bv. in het begin, een jazzy-lounge-mix of zo, heb je gegarandeerd een crash achteraf.
Bijkomend probleem is dat hij de playlists in dat geval niet bewaard en dat vind ik toch spijtig aangezien het achteraf toch altijd leuk is eens te overlopen hoe de volledige set opgebouwd was.

Verder is het ook zo dat bij de comments geschreven zaken gewoon verdwijnen of zelfs stukken titel ed.
Hoogst irritant.

Maar eerlijk is eerlijk, ik had nooit gedacht dat je via pc zou kunnen draaien met een behoorlijk betrouwbaar systeem, maar een noodplan (zie extra cdspelers) is toch wel een optie als je zoals ik gaat draaien voor een publiek.

Groeten
D.
 

Inviato Wed 06 Sep 06 @ 2:00 pm
Hey,

Kan aan mij liggen, maar met versie 3.3 kan ik uren draaien zonder enig probleem. En ja dan doe ik echt gekke dingen. Misschien je systeem eens na kijken? Verder idd een top program. Ben alleen nog niet zo te spreken over de laatste update.

Groeten
 

Inviato Wed 06 Sep 06 @ 4:51 pm
Hey Tankozzy,

Ja mijn systeem nakijken.

Allemaal goed en wel, maar het is net een systeem, schijf van 250 Giga, snelle processor, genoeg geheugen, speciaal laten ineen steken met topkwaliteit materiaal. Ga er nooit mee op internet en er staat enkel vdj en muziek op.

Dan weet ik het ook niet meer, wat te doen.

De nieuwe upgrade best maar niet downloaden zeker ? Gezien de slechte reakties.

Groeten
 

Inviato Wed 06 Sep 06 @ 7:07 pm
Je weet het niet, er zijn bugs uit verholpen he;)
Misschien werkt ie daar wel, hou dan wel een back-up van 3.4!!

Veel succes

Overigens werkt hier ook alles prima(ik wacht wel op 4.1, met EQ voorbeluistering enzo:s), dus Atomix: GOED BEZIG!!
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 4:07 pm
ik heb nooit een crash gehad nu ik de juiste instellingen heb.
Misschien nog eens kijken of alles wel goed is ingesteld en of de buffer van je geluidskaart goed staat.

Solarius

ps: crashes hebben meestal nix met vdj te maken, het ligt meestal aan de geluidskaart.
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 9:57 pm
Of de drivers van de geluidskaart. De Hercules drivers zijn niet al te goed, zeker de Asio drivers niet, deze zijn langzaam. Het is ook erg belangrijk om de instellingen in het performances tab in de config uit te proberen. Als je de instellingen te hoog zet, dan staat je cpu op 100%, wat vrijwel altijd zorgt voor tikken etc.
Ewout
 

Inviato Thu 07 Sep 06 @ 10:34 pm
Het zou natuurlijk kunnen dat ik een probleem heb met de geluidskaarten. Nochtthans zijn dit goede kaarten, naar mijn mening, maar zoals eerder gezegd heb ik geen ervaring met draaien via pc.

Ik heb nu 2 aparte senheizer-geluidskaarten. En die kan je maar op 1 manier configureren, dus daar kan het niet aan liggen.

Zijn er dan betere aan te raden kaarten, want ik los een crash wel op door tijdelijk met cd's te draaien maar het is toch lastig omdat ik ook niet zoveel cd's meeneem, anders heeft het draaien met pc ook geen nut meer.

Groeten,
D.
 

Inviato Fri 08 Sep 06 @ 10:17 am
De aangeraden kaart voor VDJ is de Esi u46dj. Deze kost €95 inc BTW zie hier.
Deze kaart heeft 6 uitgangen en 4 ingangen. Je kunt deze dus ook gebruiken met timecode platen of cds. De derde stereo uitgang kan je gebruiken voor samples (tenminste als ze de advanced audio config weer inbouwen). Dit is een semi professionele kaart, er zijn betere te koop, maar voor de prijs is deze prima.
2 geluidskaarten geeft sneller conflicten en dus problemen dan een geluidskaart met meerdere uitgangen.
Ewout
 

Inviato Fri 08 Sep 06 @ 6:10 pm
Hoi Ewout,

Ok, als ik het goed begrijp moet ik van geluidskaart veranderen.


Welke zijn dan die betere, want als ik verander doe ik liever ineens goed.

Groeten,
Dieter
 

Inviato Fri 08 Sep 06 @ 8:40 pm
Je hoeft niet te veranderen. Als je een goed werkende setup hebt is alles prima. Als je echter problemen hebt, is het een optie. Ik heb al veel problemen gelezen van mensen met 2 geluidskaarten. Dit is lastig aan de praat te krijgen.
Wil je het echt goed doen dan kom je uit bij geluidskaarten van Rme (hele lage latency, erg goede geluidskwaliteit en de beste drivers). Een voorbeeld is de Rme Fireface 400 (aansluiting via firewire), deze kost echter €822. Andere voorbeelden: Edirol, M audio, Motu en digidisign. Ik denk dat deze voor dit werk een beetje over de top zijn, daarom is de Esi een goede start.
Ewout
 

Inviato Sat 09 Sep 06 @ 5:27 pm
Ewout welke geluidskaart gebruik jij dan voor virtualdj?
 

Inviato Sun 10 Sep 06 @ 4:19 pm
Ik gebruik de ingebouwde geluidskaart van mijn dvinyl 2020 controller als ik niet met tijdcode platen / cds draai. Als ik wel tijdcode gebruik, dan gebruik ik een Maya usb. Beide geluidskaarten werken prima.
Ewout
 

Inviato Sun 10 Sep 06 @ 5:24 pm
Ewout,

Voor mij is het een must om te veranderen van kaart. Ik heb teveel haperingen en kan me dit niet veroorloven tijdens het draaien. Heb binnenkort, 21 oktober, grote party en daar moet het echt optimaal werken. Als ik voor 150-200 man of zo draai, trek ik het me niet aan, maar in dit geval werk ik mee aan een nieuw project en daar kan ik me geen haperingen veroorloven. Ik zal er een bestellen en trachten te instaleren, ben nogal een neird op dat gebied. Als het niet lukt neem ik aan dat ik je hulp wel mag inroepen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Dieter
 

Inviato Mon 11 Sep 06 @ 1:04 pm
Dieter,
we proberen op alle vragen een passend antwoord te geven, als je er niet uitkomt, post het dan even in een nieuwe thread.
Ewout
 

Inviato Mon 11 Sep 06 @ 6:30 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)