Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Andere dan ASIO?

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hello,

Mijn ASIO drivers geven nogal wat problemen met VDJ 4.0. Met VDJ 3.3 had ik nergens last van. Maar ik wil hem toch graag updaten. Weet iemand andere drivers voor mij te vinden, ikke niet. Ik gebruik een MAYA ex7 geluidskaart en een dac-2 controller. Die combi werkt dus niet met update 4.0. Bij het instellingen menu kan ik nu alleen uit de asio drivers kiezen en niets anders. Ik heb minimaal 3 stereo uitgangen nodig. Alvast bedankt!
 

Inviato Sat 09 Sep 06 @ 1:24 pm
Drie uitgangen is op dit moment niet mogelijk met vdj4. De advanced audio setup, die in 3.4 zat, waarmee dit mogelijk was zit (nog) niet in vdj4. Ik denk dat deze nog niet klaar was voor de release. Er is al meerdere keren om gevraagd, dus ik denk dat deze wel in 4.1 zal zitten.
Er zijn dus 2 opties:
vdj4 gebruiken met 2 stereo uitgangen, ik zou dan de wma drivers of kernel drivers gebruiken ipv de Asio drivers. Dit werkt eenvoudiger en stabieler.
vdj3.4 gebruiken.
Ewout
 

Inviato Sat 09 Sep 06 @ 5:32 pm
Bedankt tot zo ver.
En waar haal ik die vandaan, ben al een hoop rotzooi tegen gekomen en weet niet welke ik precies moet hebben. Groeten
 

Inviato Sat 09 Sep 06 @ 6:25 pm
Als je de Maya drivers download van de officiele site en deze installeert, worden er drie drivers geinstalleerd: Asio, Wma (Windows drivers) en kernel.

Normaal als je bijvoorbeeld Windows media player gebruikt, worden de WMA drivers gebruikt. Deze Wma drivers maken gebruik van een Windows "laag" voor multimedia. Deze laag zorgt voor een bepaalde latency (vertraging). Daarom worden er ook vaak kernel drivers meegeleverd. Deze gaan om de multimedia laag heen en zijn dus sneller, maar kunnen geen gebruik maken van de faciliteiten van de multimedia laag en kunnen daardoor minder stabiel zijn.
Asio wordt eigenlijk alleen gebruikt, voor muziek applicaties, zoals Cubase etc. De Asio laag is op een Apple mac heel stabiel. Op het Windows platform soms minder, bijvoorbeeld de Asio drivers van de Hercules DJ Console.
Tot zover de tech talk: Hoe stel je dit in in VDJ:
- Open VDJ Config menu
- Open "Sound setup" tab blad

Hierin zie je een paar opties:
- Inputs: De input optie die je wilt gebruiken, bijvoorbeeld voor timecode vinyl
- Outputs: De output configuratie, plaatjes spreken voor zich, lijkt me, zo niet laat het even weten
- Sound cards

De laatste is de optie die je nodig hebt:
- Simple: met deze optie worden de wma drivers gebruikt
- Simple low latency: met deze optie worden de kernel drivers gebruikt
- Asio driver: met deze optie worden de Asio drivers gebruikt.

Als ik jou was zou ik voor de 2e optie gaan. Je moet wel zelf testen of dit voor jouw geluidskaart goed klinkt en of het stabiel is. Is dit niet het geval, gebruik dan de eerste optie.
Ewout

 

Inviato Sun 10 Sep 06 @ 1:50 pm
Kijk, dit zijn dingen waar ik wat aan heb!
Bedankt tot zo ver. Ik ga er mee aan de gang. Je hoort hoe het afloopt.

Groeten ik
 

Inviato Sun 10 Sep 06 @ 5:55 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)