Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: problemen met voorbeluisteren

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Als ik een lied op het dek aan het afspele ben en dan een ander wil voorbeluisteren heb ik soms een probleem.
Als je een liedje voorbeluisterd krijg je zo'n nieuw kader met daar een slider op. Als ik dan ergens in het midde van die slider klik dan springt het lied van het begin naar het midden en dan hapert soms het lied in het dek. En dit heb ik enkel als ik verder in het lied klik. Dus als ik dan terug naar het begin ga, hapert het nooit.

Weet iemand aan wat het kan liggen? want 1 maand geleden ben ik voor de eerste keer is gaan draaien op een familiefeest en toen viel mij dat op ... en het publiek spijtig genoeg ook...

Philip

ps: Dit probleem heb ik precies enkel met VDJ 4.0. Dus is het mogelijk dat het aan de nieuwe sound engine ligt? of is het gewoon een verkeerde instelling in VDJ?
 

Inviato Sat 07 Oct 06 @ 3:17 pm
Als je begint met voorbeluisteren en dan in het midden klikt, zal VDJ deze locatie opzoeken. Hierdoor heb je verhoogde cpu en harde schijf activiteit. Als je pc dit niet aankan, kan je het volgende doen:
- Zet op het performance tab in het config menu de slider verder naar links.
- Gebruik de voorbeluister functie in de browser niet, laad het nummer in het andere deck en wacht tot het geladen is, pas daarna afspelen of heen en weer "bladeren" in de song.
- Analyseer je nummers voordat je gaat draaien.

Skips kunnen door vele zaken komen. Wat voor geluidskaart gebruik je en in welke mode? Heb je de tweaks, hier beschreven op het forum doorgevoerd? Gebruik je een virus scanner. Heb je services draaien die je eigenlijk niet nodig hebt? Heb je hardware aangeschakeld die je niet gebruikt?
Ewout
 

Inviato Sat 07 Oct 06 @ 4:57 pm
De performance heb ik al eens helemaal naar gezet, maar dit hielp niet.
Alle tracks zijn al geanalyseerd, en ik gebruik een windows waar niets op staat, enkel VDJ.

Maar als de geluidskaart hiermee te maken kan hebben is de kans groot dat dat het probleem gaat zijn. Ik heb een ASUS P4C800 moederbord met een on-board geluidskaart. Een "echte" geluidskaart ga ik pas kopen als ik zeker ben dat ik ergens vast kan gaan draaien.

Bedankt voor je hulp.

Philip
 

Inviato Sat 07 Oct 06 @ 11:51 pm
Als je dat allemaal reeds geprobeerd hebt, dan blijft alleen de optie: "Laden in het andere deck, wachten tot het laden klaar is" over. Je kunt nog wel even op de Asus website kijken. Vaak komen er voor deze onboard geluidskaarten nog wel nieuwere drivers uit. Deze kunnen je probleem oplossen.
Ewout
 

Inviato Sun 08 Oct 06 @ 11:39 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)