Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Eerste boxen

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo daar,

Ik wil waarschijnlijk boxen gaan aanschaffen... maar nu het probleem. Wat is een standaard box waar redelijk geluid uit komt. Zeg maar van die boxen die een goede bass hebben ( specificaties? ) en die je kan gebruiken om kleine feestjes mee te geven. Moet ik dan ook misschien verschillende boxen nemen voor de middle and treble ?

Mijn budget (18 jarig) laat ook te wensen over dus hou het realistisch :P

greetz Ruben
 

Inviato Fri 27 Oct 06 @ 2:09 pm
Ik zou gaan voor een paar speakers met ingebouwde versterkers. Je sluit je mengtafel er op aan en de 220V en je bent klaar. Geen losse versterkers, dure speaker kabels etc.
Je kan dan denken aan Mackie, of de JBL eon serie.
Let er wel op. Je kan beter een tijdje langer sparen dan te goedkope speakers kopen. Het nadeel ervan is dat het rendement laag is de klankkwaliteit vaak middelmatig is en zodra je ze de winken uitdraagd zijn ze niets meer waard.
Ik zou eer een paar top / full range kasten kopen. Je kunt dan later altijd nog extra laagkasten erbij kopen.
Kijk eens hier en hier voor wat voorbeelden. Ga ook eens luisteren naar verschillende merken, bijvoorbeeld bij Feedback. Je kunt natuurlijk ook eens een setje huren en dan luisteren of je het wat vind.
Ewout
 

Inviato Sat 28 Oct 06 @ 2:58 pm
Thx voor de info kan er heel erg veel mee :)

Ik zal wel weer een nieuwe topic maken als ik er niet uitkom :)
 

Inviato Sat 28 Oct 06 @ 3:35 pm
Hallo,

Ik ga misschien boxen kopen mar kan ik die gewoon achter in de mixer aansluiten of moet er ook een versterker bij??

Groeten Boggie
 

Inviato Sun 12 Nov 06 @ 2:39 pm
Hoi,

Zeer aan te raden configuratie. Ga maar naar www.beglec.com, daar doorklikken naar producten en verder klikken naar SP Cabinets.

Bass type CPX15A en boxen (2 stuks) CPX8
Deze zijn voorversterkt, gemakkelijk aan te sluiten op mengpaneel en geven voor de prijs een verschrikkelijk goede sound. Met zo 1 ste kan je best in een zaal spelen voor 200 man. Hard genoeg zonder verlies van geluid. Prijs ca. € 1.000 voor een volledige set.

Indien je op locatie wil gaan spelen kan je er best nog een multiband sound processor SE 100 van JBsytems tussen steken (ca. € 100). Dan kan je je geluid helemaal bijsturen afhankelijk en de zaal en de muziek die je wil gaan spelen. En in dat geval werken met 2 sets voor links en rechts. Maar voor thuis is een set meer dan genoeg.

Voordeel van de boxen is dat ze klein zijn en gemakkelijk te vervoeren zijn. Als je ze ziet staan en dan hoort geloof je nooit wat voor een geluid er uit die boxen komt.

Groeten,
D.


 

Inviato Wed 15 Nov 06 @ 1:07 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)