Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ruis in Hercules Dj Console Mk2 alles geprobeert ( Spoedgeval )

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

djbasbHome userMember since 2006
hoi, een paar maanden terug heb ik de hercules dj console mk2 gekocht en ik heb al vanaf het begin last van een ruis. ik heb hier alle topics doorgelezen maar eigenlijk niks echt gevonden, behalfe
*het output kanaal hoger doen ofzo* hoe doe ik dat, en hebben julie ook andere oplossingen, ik heb alles geprobeert, djc aan lichtnet doen helpt ook niet,

dit wil ik graag snel verhelpen omdat de dj console aangeschaft is voor het internet radio draaien,
maar de luisteraars horen de ruis ook dus kan ik dit niet met mijn dj console doen totdat ik het verholpen heb!

vriendelijke groet bastiaan
 

Inviato Wed 29 Nov 06 @ 9:40 pm
Heb je ruis of heb je brom?
In het eerste geval kan je het beste eerst de instellingen van de dj console controleren. Start hiervoor het programma dat bij de dj console zit. Schijf hierbij de volume sliders helemaal omhoog. Zorg daarnaast dat de instelling van de autogain in vdj goed staat (op always 0 db, dit kan echter vervorming geven, in vdj3.4, als dit het geval is, dan instellen op always match en de gain op ongeveer -3dB houden)

Heb je een brom, kan het komen door een aardlus. De oplossing hiervoor is reeds vele malen besproken, zowel op het nederlandse als het engelse forum. Zoek even op brom of ground of aardlus.
Ewout
 

Inviato Wed 29 Nov 06 @ 11:46 pm
djbasbHome userMember since 2006
het spijt me dat ik een domme vraag stel nu, maar waar zit auto gain.enz
zodra ik mijn console in de usb plug krijg ik de RUIS

en wat is het verschil tussen de ruis en de brom ;) ik heb het ook als ik zonder stekker aan mn dj console draai.
 

Inviato Thu 30 Nov 06 @ 9:35 am
djbasb,
soms is het niet erg zelf een beetje kennis op te doen van de software die je gebruikt. Op die manier ben je niet geheel afhankelijk van anderen. Kennis kan je eenvoudig op doen door een beetje te lezen (de autogain staat prima beschreven in de manual van vdj). Is een term in de search bovenaan het forum te tikken kan je meestal ook al verder helpen. Daarnaast kan je termen zoals gain, ruis en brom ook opzoeken in bijvoorbeeld de wikipedia.

De autogain zit in het vdj config menu. Ruis klinkt als sssssss. Brom klinkt als brrrrrrrrrrr. Ruis krijg je als het signaal te zacht is en je hierdoor je versterker ver open moet zetten. De ruis kan dan echter ook uit bijvoorbeeld je versterker komen, ipv uit je dj console.
Brom komt meestal door een aardlus, gammele tulpstekker, losse verbinding of losse 0 kabel.

Ik begrijp niet wat je bedoeld met "Ik heb het ook als ik zonder stekker aan mijn dj console draai". Geef even een duidellijke beschrijving hoe je alles aangesloten hebt.
Ewout
 

Inviato Thu 30 Nov 06 @ 6:31 pm
djbasbHome userMember since 2006
"Ik heb het ook als ik zonder stekker aan mijn dj console draai"
Dus als mn dj console aleen via usb poort stroom krijgt, niet via lichtnet ( dat kan ook namelijk) ik zal kijken of het werkt bedankt voor de hulp!
 

Inviato Thu 30 Nov 06 @ 9:51 pm
djbasbHome userMember since 2006
het werkt niet... een brom is het niet want hij is niet ge aard, mischien heefd er iemand ervaring met radio streamen? ik stream vanaf mijn geluidskaart op de pc, die pakt het geluid op van de dj console die in de line in van de pc zit, als ik bij sam3 (stream programma) instel dat hij aleen van de hercules geluidskaart pakt pakt hij niks, mijn laatste hoop... anders heb ik een niet goed werkend verjaardags kado gekregen en kan ik weer gaan mailen met de leverancier.
 

Inviato Thu 30 Nov 06 @ 10:29 pm
Gebruik je een pc of een laptop?

Als je de uitgang van de Hercules op een versterker aansluit heb je dan ook ruis? Als je de uitgang van je console op de ingang van je pc / laptop aansluit, heb je dan wel in de volumeregeling in Windows de input voldoende open gezet? Heb je de uitgang van de dj console aangesloten op een in de pc / laptop ingebouwde geluidskaart? Vaak is namelijk een ingebouwde geluidskaart niet van een hele goede kwaliteit, waardoor er ook ruis kan ontstaan.
Broadcast je vanuit vdj? Zo ja waarom kies je dan niet om de master te broadcasten, dit is namelijk hetzelfde signaal als dat uit je console komt. Zo hoef je niet je console op je pc aan te sluiten, want het geluid gaat direct vanuit vdj naar de broadcast server.
Ewout
 

Inviato Thu 30 Nov 06 @ 11:24 pm
djbasbHome userMember since 2006
ik gebruik een pc, geluids kaart is een van de duurste die we er apart bij hebben gekocht (2 jaar geleden) ik draai via de line in van me computer, hercules aan versterker niet, volume regeling mn hercules volume knop helemaal open hoor je de ruis ook aleen iets zachterdus voor het draaien maakt dat veel uit als ik die harder zet is hij over killed op de server, via virtual dj muziek draaien naar een stream kan wel maar aleen zonder mic en als ik met mic wil, kan het niet via de mic die zit gekoppeld aan mijn dj console,

dit betekent dat ik met dj console + computer naar paradigit (computer zaak) ga, mischien dat zij een oplossing weten, want hier word ik niet veel wijzer uit

oja, een antwoord als: "dan moet je virtual dj pro kopen" hoef ik niet, dat is 325 euro heb ik geen zin in.
gewoon een legale versie van virtual dj, die aleen wat minder heefd ( broadcasten daarmee hoort te kunnen )
 

Inviato Fri 01 Dec 06 @ 7:45 pm
djbasbHome userMember since 2006
oja, ik broadcast niet via virtual dj want dan heb je geen microfoon he....
 

Inviato Sat 02 Dec 06 @ 11:37 am
Als je je microfoon op de Hercules mk2 aansluit dan hoor je deze wel degelijk als je broadcast met vdj. Als je in het broadcast config menu kijkt kan je kiezen uit "Master", "Master + Mic" en "Line in".

Lees je post hierboven zelf nog eens door. Probeer eens een Nederlandse zin te maken en leestekens te gebruiken. Hier snap ik echt niets van.

Je zegt dat je een dure geluidskaart hebt, maar je geeft niet aan welke. Ik ben bang dat de ruis van de geluidskaart komt die je voor de line in gebruikt.
Ewout
 

Inviato Sun 03 Dec 06 @ 3:20 pm
hey ik heb ongeveer een half jaar geleden de dj control gekocht die oe heet ie ook al weer mk2 of zooiets en ik weet niet hoe ik broadcast kan uitzenden steeds als ik erop druk komt er op dat ik aan het uitzenden ben maar als ik dan kijk op het adress langs het internet dan zegt hij dat hij de site niet kan vinden kunnen jullie mij helpen???
 

Inviato Wed 20 Dec 06 @ 2:02 pm
Dat onderwerp is al vele malen behandeld. Zoek even in het forum (Nederlandstalig of Engelstalig) op Broadcast of Shoutcast
Ewout
 

Inviato Wed 20 Dec 06 @ 7:27 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)