Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Onduidelijkheden over dj control mp3

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Beste mensen, ik snap er nix van. Ben nieuw in dit wereldje, dus een paar vraagjes. Ik wil graag die dj control mp3 aanschaffen, om aan te sluiten op mijn laptoppie. Maar nu begrijp ik dat mensen problemen ondervinden met voorbeluisteren, omdat een laptop (mijne heeft zo'n realtec 97 audiokaart) maar 1 line in en 1 line out heeft. Dus al sluit ik mijn stereotoren (met versterker) aan op m'n laptop, heb ik nog steeds een externe usb geluidkaart nodig? en die virtualDj versie die je erbij krijgt, is ie wel goed? of wil je al snel een duurdere versie kopen (dat Pro verhaal).

 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 3:03 pm
Paulus,
welkom, je bent al aardig op de hoogte.
De meeste laptops hebben inderdaad maar 1 uitgang. Je kunt hiermee voorbeluisteren, maar dan heb je wel lastige splitter kabeltjes nodig en is het geluid in je hoofdtelefoon als uit je versterker mono. Dit is dus niet echt handig,

Wil je wel stereo, zijn er een aantal opties: Externe 5.1 geluidskaart aanschaffen, bijvoorbeeld van creative. Wil je het wat professioneler aanpakken kan je gaan voor een Esi u46dj. Een andere mogelijkheid is in plaats van een mp3 control een Hercules dj control mk2 kopen. Deze mk2 heeft een ingebouwde 5.1 geluidskaart en kun je direct gebruiken.

Je moet je laptop zien als een afspeel apparaat, zoals een cd speler. Je sluit dus je laptop aan op een versterker en niet andersom, zoals je beschreef.

De VDJ versie die bij de mp3 control en de mk2 zit is een uitgeklede 3.4 versie. Hier kan je prima mee starten. Wil je later meer kan je altijd nog de pro versie van vdj aanschaffen (met korting). Zie voor meer info en verschillen hier.
Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust.
Ewout
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 6:55 pm
Veel duidelijker zo Ewout, onwijs bedankt voor je snelle reactie. Ben geneigd de conclusie te trekken dat het toch beter is de MK2 aan te schaffen, immers is de prijs van een goede externe usb soundcard ook richting de 100 euri, wat overeenkomt met het verschil in aanschaf is tussen de 2 control units. Nogmaals bedankt!
 

Inviato Tue 05 Dec 06 @ 11:32 am
Graag gedaan. Ik denk inderdaad dat de mk2 een betere keus is.
Ewout
 

Inviato Tue 05 Dec 06 @ 10:58 pm
O ja Ewout,

Nog 1 vraagje. Heb die MK2 besteld, maar daar zit natuurlijk geen koptelefoon bij!

Welk merk koptelefoon adviseer je als ik niet TE veel geld daaraan wil uitgeven (50 of 60 euri)?

Gr Paulus
 

Inviato Thu 07 Dec 06 @ 3:58 pm
Ik zou dan gaan voor een Sennheiser of een Sony. Behringer heeft ook een paar dj hoofdtelefoons, maar ik heb geen ervaring met de kwaliteit hiervan. Ga gewoon even bij een hifi zaak of bijvoorbeeld de Mediamarkt kijken. Hier kan je ze proberen en bekijken of het er een beetje stevig uitziet.
Ewout
 

Inviato Thu 07 Dec 06 @ 6:27 pm
Hey Ewout,

Nogmaals bedankt voor de tips, alles is besteld en komt snel binnen hopelijk. Maar ff wat anders... Op je persoonlijke pagina zie ik dat je ofwel zelf af en toe op feestjes draait of dat je wellicht werkt voor een bedrijf die dj's als jij verzorgd op locatie. Hoe dan ook, ik ga eind augustus 2007 trouwen op een locatie in Rijswijk (Zuid Holland) ligt tegen Den Haag aan. Vroeg me af of je me wat info kan sturen via de mail : --@--.--

Je moet denken aan een zaal waar 100 tot 150 man in passen (niet echt groot dus). Zag er wel al speakers enzo hangen en er worden daar genoeg feestjes georganiseerd, dus 't kan allemaal wel w.b.t. opzet en dergelijke.

Hoor wel van je!

Gr Paul

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry paulus81 no email address is allowed from a demo user
 

Inviato Fri 15 Dec 06 @ 12:28 pm
Oeps, zie dat ik geen mail adres mag neerzetten. Doe het lekker toch...

het is mijn gebruikersnaam van dit forum apestaartje xs4all punt nl

Gr Paul
 

Inviato Fri 15 Dec 06 @ 12:31 pm
paulus,
ik heb zelf een drive in show, waarmee ik draai op verschillende soorten feestjen, waaronder verjaardagen, bruiloften, bedrijfsfeesten, kermissen en dancings. Voor meer info kan je kijken op onze website (wegens drukte niet geheel actueel) .
Hier kun je ook mijn e-mail adres vinden ;-)
Ewout
 

Inviato Sun 17 Dec 06 @ 3:02 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)