Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: blijven hangen van de beats

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo..
Heb wel enige ervaring in de vurual dj wereld en heb ook gekochte registratie..
Als ik de toets gebruik om te sync in te stellen heeft het programma peces zo veel kracht nodig en gaat dan ook wel soms hangen of wel als hij dat niet doet klopt de sync voor geen meter meer.
ik kan dus soms wel half uurtje lekker mixen en andere keren krijgt ik hem niet gelijk of wel in de zienbare video(de blokjes die mooi naast mekaar staan)maar de beats nat kloppen helemaal niet met de blokjes..
misschien ligt het aan de pc zelf
ik heb een atlon 2700 met inter geheugen van een latje van 256 en nog eentje van 512 en de kloksnelheid is 2100
Hoe kan ik dit oplossen want is echt wel heel vervelend probleem
ps ik de helemaal niets aan de bpm instellingen en dan gaat hij soms super en dan ja zoals ik beschreef boven aan
Greets Dj t@mic
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 6:08 pm
Je zegt dat je de gekochte versie hebt. Vul dan even je serial nummer in in je profile. Welke versie van VDJ gebruik je?

Je beschrijft 2 verschillende dingen als ik het goed begrijp:
- Soms tijdens het mixen (met auto sync) skipped vdj, waardoor de beats niet meer gelijk lopen. Hier zijn een aantal oplossingen voor. Deze zijn echter afhankelijk van je vdj versie, dus zodra deze bekend is kan ik je hier meer over vertellen.
- De beat grid (blokjes onder de waveform) kloppen niet. Als vdj de bpm niet goed heeft bepaald, of als de eerste beat niet goed gevonden is (het grote blokje staat bijvoorbeeld op de 2e tel). Dan werkt de auto sync niet goed. VDJ matched namelijk alleen op de beat grid. Is deze fout, dan is de mix fout. Je kunt de beats en de beat grid handmatig corrigeren door op de bpm knop te drukken. Zorg er dus voor dat voordat je gaat mixen de bpm's en de beat grids goed zijn.

Een andere oplossing is het vermijden van de sync en auto sync. Door veel te oefenen kan je jezelf aanleren om op het gehoor te mixen. Je hebt dan de auto sync niet meer nodig en zijn beide problemen in een keer niet meer van belang!
Ewout
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 7:04 pm
Ik heb de gewone eerste versie maar wel update tot 3.4
Waarom geeft hij het probleem meer en meer als de pc al heel tijde aan staat..
misschien lijkt het me ook wel sterk dat de pc het niet goed meer kan slikken.
Heb ook wel veel problemen met nieuwe mp3 in de speler zetten..hij gaat dan ook echt hangen zeg maar..haperen en ook vaak dus blijven hangen en dus vast lopen..soms kan ik t nog redden via cont alt del.
Ga je raad wel opvolgen om de auto sync niet meer te gebruiken en zelf de beats mooi in de zelfde lijn te laten lopen.
Draai zelf al heel tijdje maar wel met geen virtueel gedoe zeg maar maar me de echte platen spelers en de mixer
Toch al bedankt voor de uitleg
Greets Tomic
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 7:22 pm
Gebruik je de pc ook voor andere zaken buiten vdj? Zo ja kan het probleem daar in zitten. Internet explorer bijvoorbeeld laat een spoor van rommel achter op de pc. Daarnaast kan het zijn dat bijvoorbeeld een antivirus suite (Norton oid) zorgt voor problemen. Het kan zijn dat zodra je een file benaderd (je laad bijvoorbeeld een file in een van de decks) dat de virus scanner dit bestand gaat controleren en zo skips etc veroorzaakt.
Een paar tips:
- Zet in het config menu van VDJ de reactivity van Fast op bijvoorbeel Medium of Slow
- Defragmenteer je harde schijf
- Ruim onnodige bestanden op, zoals cookies temporary internet files etc.
- Probeer de performance tweaks die je hier op het forum kan vinden (Zoek in het general forum op performance). Of kijk eens hier en hier
Ewout
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 8:37 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)