Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: mk2 reageerd niet op knoppen

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

onf1PRO InfinityMember since 2005
hallo


ik heb een vraag en een groot probleem.
Ik heb de mk2 met vdj en de laatste update maar als ik alles installeer is het zo dat de mk2 nergens op reageerd en nix afspeel.
De knoppen in vdj gaan wel branden maar speelt nix af maar ook niet me de muis wat ik ook selecteer bij de config.

en koppel ik de console los werkt alles wel maare r zijn ook geen nieuwe drivers te downloaden van de hercules site weet iemand wat ik hieraan kan doen.

heb trouwens ook een externe geluidskaart maar die gebruik ik niet vanwege die console.

 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 7:27 pm
Heb je eerst de drivers van de mk2 geinstalleerd en pas daarna VDJ. De volgorde van installeren is nogal van belang.
Ewout
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 8:39 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
ja dat heb ik gedaan ja maar ook dat werkte niet hij geeft wel geluid maar hij speelt de nummer niet af ook niet als ik met de muis klink op start.
 

Inviato Mon 04 Dec 06 @ 9:39 pm
Ok dat is duidelijk. We gaan even wat controleren:
- Gebruik je vdj 4? Ik ga er in de rest van de vragen / tests vanuit van wel
- Heb je toevallig (per ongeluk) tijd code aangezet. Config->Sound Setup->Inputs. Staat deze op "None"? Als hier tijdcode aanstaat, speels vdj pas af als er tijd code signaal aanwezig is
- Heb je de Hercules aangezet in VDJ? Config->Remote control->Hercules DJC, vinkje staat aan?
Ewout
 

Inviato Tue 05 Dec 06 @ 10:55 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
ik gebruik idd vdj 4.1 R2

de timecode staat uit heb wel foto's voor je van de instellingen maare kan ze er nier bij zetten krijg kruisjes


en de hercules staat aan word ook gezien in windows komt ui geluid via de console is alleen niet te bedienen.
 

Inviato Thu 07 Dec 06 @ 6:05 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
even een ander vraagje


kan ik de denon 4000 ook gewoon gebruiken in virtual dj of heeft dat volgens jullie geen zin en wat moet ik dan aanschaffen buiten de de cd spelers om het te laten werken.
 

Inviato Mon 11 Dec 06 @ 6:17 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
 

Inviato Sat 16 Dec 06 @ 7:31 pm
Je kunt je Denon 4000 gebruiken met timecode. Je kunt de mp3 om de cd's te maken gratis downloaden. Ze hier voor meer info.

De instellingen zien er goed uit. Het groene "lampje" brand ook bij de console, dus daaruit blijkt dat vdj de console ziet.
Heb je vdj 4 over vdj 3.4 heen geinstalleerd? Zo ja is het raadzaam om vdj een keer opnieuw te installeren. Let er wel op dat je een kopie maakt van de huidige installatie folder. Hierin staat namelijk je music database, met hierin cue points en comments en je sneltoetsenfile.
Nadat je de kopie hebt gemaakt, deinstalleer vdj en gooi de vdj entry uit de registry. Als je hier meer info over wilt laat het dan even weten.
Installeer daarna eerst de dj console opnieuw, terwijl deze niet aangesloten is, sluit deze na de installatie en een reboot een keer aan en installeer daarna vdj. Connect de dj console steeds op dezelfde usb poort.
Ewout
 

Inviato Sun 17 Dec 06 @ 3:22 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
ik heb dat opnieuw installeren al meerdere malen gedaan maar blijft niet werken begin er een beetje gek van te worden ,aar goed:D:D
 

Inviato Sun 17 Dec 06 @ 5:19 pm
ja, jongen problemen met drivers en gedoe. Hercules is toch echt boecht hoor. :p:p:p:p:p:p


 

Inviato Sun 17 Dec 06 @ 7:47 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
ik denk dat ik maar wacht tot ik de denon 4000 heb en het daarmee probeer is mss wel het beste
 

Inviato Sun 17 Dec 06 @ 7:49 pm
Het is een raar probleem. Weet je zeker dat je alles weggehaald hebt en dat je het in de juiste volgorde hebt geinstalleerd?
Heb je de mapper van Hercules al eens opgestart en gekeken of de knoppen daar wel reageren. Misschien is je console wel gewoon stuk.
Ewout
 

Inviato Mon 18 Dec 06 @ 6:11 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
heb het net ff uitgeprobeerd de console werkt wel als ik de externe geluidskaart selecteer heb dan alleen geen voorafluistering op de console maar als ik dan de console selecteer stopt hij ermee.


 

Inviato Mon 18 Dec 06 @ 10:24 pm
Dan lijkt het er op dat de hercules audio drivers een conflict hebben met de drivers voor de knoppen. Kijk even bij de irq settings of daar irq's gedeeld worden. Wil je hier meer info over laat het dan even weten.
Ewout
 

Inviato Tue 19 Dec 06 @ 6:54 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
hoe kan ik die gegevens te voorschijn krijgen???
 

Inviato Tue 19 Dec 06 @ 7:07 pm
Sluit eerst de dj console aan

- Klik op "Start"
- Kies "Uitvoeren" of "Run" als je een engelstalige windows hebt
- Vul in de box in "msinfo32"
- Kies "uitvoeren" of "ok"
- Open de eerste optie "Hardware Resources" als je een Engelstalige Windows hebt
- Selecteer hier "IRQs"

Controleer nu of er IRQs gedeeld worden. Bij mij bijvoorbeeld staan zowel de ingebouwde geluidskaart als de draadloze netwerk kaart op hetzelfde IRQ. Als beide enabled staat krijg ik in vdj dus ook pos en tikken. Zet it de draadloze netwerk kaart uit is het opgelost.
Ewout
 

Inviato Wed 20 Dec 06 @ 7:24 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
 

Inviato Wed 20 Dec 06 @ 7:39 pm
Volgens mij is het irq 9. Deze irq wordt gedeelt. Wat waarschijnljk een groter probleem is is dat je video kaart een irq deelt met een usb hub. Alles wat je nu op de usb poort aansluit kan in conflict komen met je video kaart.
Probeer beide naar een vrije irq (2 en 7 bijvoorbeeld) te krijgen.
Ewout
 

Inviato Sat 23 Dec 06 @ 4:20 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)