Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vragen Hercules Dj Console Mk2

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

L.S.,

Ik ben mij aan het oriënteren op de Hercules Dj Console Mk2. Ik vraag me alleen het volgende af:

1) hoe sluit je een versterker / Hifi mini set aan? (welke aansluitingen en welke type bekabeling is nodig)

2) kun je met de standaard bijgeleverde (customized) Virtual DJ software een opname maken van je mix?

Mvg.,
Martijn
 

Inviato Wed 06 Dec 06 @ 9:08 pm
Martijn:
1) De Hercules dj console heeft tulp stekkers als uitgang. De meeste (thuis)versterkers hebben ook tulp stekkers. Dus een standaard tulp->tulp kabel. Download de zip file met plaatjes van de Hercules website hier

2) Dat kan. Je kunt je mix opnemen in wav of mp3 (verschillende bitrates), direct vanuit vdj.
Ewout
 

Inviato Thu 07 Dec 06 @ 6:20 pm
Beste Ewout,

bedankt voor het antwoord. Ik had al diverse afbeeldingen bestudeerd. Maar: gaat het dan ook om een 'gemixte uitgang'? Ik lees nl dat het apparaat compatible is met externe mixers. In dat geval zullen de aparte kanalen uitgevoerd worden.
In het geval van een externe versterker wil je het gemixte signaal naar buiten voeren. Is dat het geval (of in te stellen)?

Mvg.,
Martijn
 

Inviato Thu 07 Dec 06 @ 7:35 pm
De wijze waarop je de uitgangen stuurt kan je instellen in vdj. Je kunt kiezen voor "hoofdtelefoon" mode. Hierbij staat op uitgang 1 het gemixte sigaal en op uitgang 2 het hoofdtelefoon signaal. Je kunt ook kiezen voor "External mixer" mode. Hierbij is uitgang 1 het signaal van deck 1, uitgang 2 het signaal van deck 2.
Ewout
 

Inviato Fri 08 Dec 06 @ 6:08 pm
Hartelijk dank voor het antwoord.
De DJ console mkII is inmiddels besteld.
Koptelefoon en extra audiokabels heb ik vandaag in huis gehaald.

Nog tips wat betreft updates van Virtual DJ, drivers e.d. voor de "perfecte configuration". Ik lees regelmatig iets over ASIO drivers...

Mvg.,
Martijn
 

Inviato Sat 09 Dec 06 @ 5:09 pm
Waarschijnlijk krijg je een "oude" versie van VDJ. Nadat je het serial nummer hebt ingevuld in je profile, krijg je de mogelijkheid om te updaten naar versie 3.4. Hou er wel rekening mee dat dit een uitgeklede versie is.
Ik zou alleen Asio drivers gebruiken (staan erbij op de Hercules cd en worden volgens mij automatisch geinstalleerd) als je ook tijdcode gaat gebruiken. Als je dit (in eerste instantie) niet gaat gebruiken zou ik gewoon de wma (= Windows) drivers gebruiken. Deze zijn een stuk stabieler en eenvoudiger in te stellen.
Voordat je de console aansluit op je pc, eerst de drivers installeren.
Ewout
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 6:45 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)