Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ESI U46DJ: Input gain te hoog, timecode kwaliteit krijg ik niet naar 100%

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Ik heb vandaag mijn ESI U46DJ binnengehad en deze werkt ook prima.
Ik maak gebruik van de 1.16 drivers en heb een Pioneer CDJ800MK2 setje met de VDJ Timecoded CD (gedownload vanaf deze site).

Wanneer ik bijvoorbeeld scratch, scratched dat nummer met mij mee dus dat is een bewijs dat er in ieder geval een communicatie is... alleen de kwaliteit kan kennelijk beter... auto config lukt bijvoorbeeld niet omdat hij zegt dat er geen timecoded signaal is gevonden terwijl hij het toch echt doet. Nu weet ik zeker dat dit komt omdat de GAIN van de inputs VEEEL te hoog zijn maar ik heb echt geen idee hoe ik deze kan verlagen...

Alles wat omlaag kan staan staat omlaag maar nog lukt het niet om die gain te verlagen. Die knopjes op de U46DJ werken niet, ik denk omdat deze niet werken met PHONE en LINE (is dit zo?)

Dus wie kan mij helpen?
 

Inviato Fri 08 Dec 06 @ 12:39 am
effe de software met limewire gedownload, effe timecode cdkes branden. Dat ik daar niet op ben gekomen.

 

Inviato Fri 08 Dec 06 @ 2:15 pm
Solarius, waarom doe je die uitspraak? De demo van vdj 4.1 is een volledige versie die het maar 20 dagen doet. Dus je kunt hier timecode mee testen.

Het klopt inderdaad dat het ingangssignaal te hard is. Kies in vdj voor "Advanced view" in het timecode menu. Zet de gain slider helemaal naar links. Zet ok het vinkje bij "Software Riaa preamp" uit
Ik weet niet of de Esi kaart ook een config menu heeft met volumesliders voor de input. Zo ja zet de input sliders lager.
Je kunt ook het timecode signaal inladen in een wave editor, bijvoorbeeld wavelab, cooledit, of zelfs Nero en verlaag het niveau met 6 of 12 dB. Brand deze aangepaste versie als audio cd.
Ewout
 

Inviato Fri 08 Dec 06 @ 6:20 pm
@ solarius: Is niet bijna 70% van ons begonnen met een gekraakte versie?
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 9:20 am
Ik heb het werkend gekregen met CDJ, nu nog met TT maar daarvoor open ik een ander topic.

BTW: Het is inderaad een versie die geen licentie heeft, vrij logisch omdat ik het eerst wil testen voordat ik geld ga uitgeven... als ik het niet aan de slag krijg dan stuur ik die geluidskaart terug.. met software gaat dat niet dus dan moet ik het maar op deze manier oplossen (en trouwens, daar is een demo toch voor)
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 8:58 pm
Ik heb via de dj console vdj ondekt. En toen lang zitten na te denken voor ik de Pro kocht. Dus ik behoor tot die 30% die niet een gekraakte versie heeft gebruikt. Ewout zegt het steeds dat het fout is, dus vind ik dat je, zeker als Pro user, niet mag zeggen dat toch iedereen het doet of gedaan heeft. Ik kan ook een auto of gsm gaan stelen omdat ik het niet kan of wil betalen omdat er vele het doen. Stelen is stelen punt uit !

Oké met de Demo heb je 20 dagen de 'pro' versie. Maar een Esi geluidskaartje aankopen en als hij niet goed vindt effe terug sturen, vind ik maar raar. Mijn mening.
Ik ben blijkbaar weer diegene die met vinger wijst in dit topic dus hou ik me er buiten.

groetjes
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 11:26 pm
Goed dat je het werkend hebt gekregen. Wat was de oplossing? En je hebt natuurlijk gelijk dat je de demo probeerd, daar is die namelijk voor.

@Solarius:
Ik behoor ook tot de 30%. Cracks gebruiken is inderdaad fout. Het is een belediging voor het vdj team die vreselijk hard zijn best doet om een mooi product neer te zetten. Als je werkt, wil je uiteindelijk ook salaris ontvangen en inderdaad stelen is stelen.
Het is echter niet goed om zo maar conclusies te trekken. Het team kan achterhalen wie welke versie gebruikt en kan iemand hier over aanspreken. Van ons wordt verwacht dat we dat niet doen. Als ik een vermoeden heb dan geef ik het gewoon door aan het team. Als ze zelf aangeven dat ze geen legale versie hebben geef ik alleen aan dat ze geen ondersteuning krijgen.
Ewout
 

Inviato Mon 11 Dec 06 @ 6:14 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)